Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dessverre, er ikke et navn jeg synes er pent

Skrevet

Nei, synes heller ikke det er noe fint, iallfall ikke hvis det er til en norsk gutt? Høres ut som et navn fra Øst-Europa et sted.

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint, egentlig alltid likt det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, krampebibelsk, langt, tungt og kronglete. Og hva blir kombinasjonen med etternavnet. Abraham Dal eller Abraham Pettersen?

Skrevet

Jeg synes i grunn det er et fint navn, men usikker på hvor godt det passer her i Norge, og jeg kunne nok ikke valgt å kalle barnet mitt det.

Skrevet

Takk for svar, litt delte meninger ser jeg. Jeg er litt usikker selv, derfor jeg lufter det. Vil fungere greit til etternavnet, som ikke er typisk norskt.

Skrevet

neee.. får ikke det til å klinge helt i mine ører....

Skrevet

Er fint, men litt tungt og høytidelig... Ser liksom ikke for meg at jeg står på trappa og roper på Abraham...

Skrevet

Navnet blir desverre for bibelsk for meg

Skrevet

Abraham er for bibelsk. Å rope etter Abraham om kvelden, vil få naboene til å lure om du er litt halvsprø.

Blir som å rope etter Moses.

Skrevet

Syns Abraham er kjempekult jeg! Har en bekjent som heter det og det passer bra. Hadde nok ikkje vært modig nok til å kalle sønnen min det, men liker det på andre ;)

Skrevet

Synes det er veldig tungt og veldig bibelsk. Ser for meg en forhistorisk gammel mann med langt grått skjegg.

Skrevet

Hva er "for bibelsk" da? Adam? Eva? Daniel?Johannes? Markus? Leah? David?

Er det fordi Abraham er et navn vi ikke er så vant til i Norge at mange oppfatter det som "for bibelsk"? Bare undrer litt jeg....

Når det er sakt: jeg synes Abraham er uvant og litt tungt. Men jeg synes det er fint, likevel - og ville nok ha vent meg til det ganske fort, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...