Gå til innhold

El-tester positive 5 dager i strekk nå. Hormoner på bærtur?

Anbefalte innlegg

Er 1,5 uke siden jeg hadde en SA i uke 6. Ble påvist på ul at det ikke var noe i livmoren og jeg blødde først ganske så mye, men det gikk over på 5 dager. Hadde forventa å blø i 1-2 uker som legen sa, men er jo glad det gikk fort over. Etter at jeg slutta å blø begynte jeg å teste med el-tester igjen, mest fordi jeg ikke har lyst til å bli gravid igjen akkurat nå, men vil heller ikke bruke noe prevansjon siden vi skal starte med prøvinga igjen i april ca.

Uansett, el-testene er jo positive hele veien nå. Vanligvis blir de litt og litt mer positive over 2-3 dager før det er 1-2 dager med KNALL positiv og så blir de helt blanke. Nå har de vært positive i flere dager, ikke sånn kjempepositive, men sånn at teststreken er akkurat bittelitt mindre svak enn kontrollstreken (bruker billigstrimler).

Vi har ikke hatt sex siden jeg hadde den blødnigen og det var jo ikke noe i livmoren så gravditet er vel utelukket? Og jeg vet ikke helt om jeg ville stolt på en test heller siden hormonenen mine tydeligvis ikke er helt stabile.

Jaja, ikke noe annet å gjøre enn å vente å se kanskje.

Alle gravidsymptomer har forresten blitt borte siden jeg blødde, og har heller ingen gravidfølelse i kroppen, heller tvert i mot.

Fortsetter under...

Man kan oppleve å fremdeles ha hCG i kroppen flere uker etter en SA, noe som igjen kan slå positivt ut på eggløsningstest. Tester du deg med graviditetstest, vil kanskje denne også bli positiv. Og det trenger jo ikke bety at du er gravid, fordi hormonene sitter igjen i kroppen. Ei venninne av meg hadde fremdeles positiv gravditetstest etter fire mnd, men ble ikke gravid før etter et år etter SA.

Anonym poster: 8766a6e04f208105fe16e753edd02ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...