Gå til innhold

Synes LKB er en dritt-organisasjon!

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg inn i LKB i håp om å få litt god informasjon og tips om bekkenproblemer! Men jeg har skjelden blitt så provosert av noen organisasjon noen gang! Skal komme med noen eksempler:

Leste i ene medlemsbladet om "danse Nadja" som hadde "gått av seg" bekkenproblemene. Vell, hvis det var så enkelt, så skulle jeg gått ja! Men ærlig talt: hvis man klarer å danse i "skal vi danse" hele høsten som gravid, og være tilbake neste høst, da har man ikke hatt særlig store problemer! Så kan ikke si at jeg finner noen motivasjon med en slik artikkel.

Videre har jeg "likt" LKB på Facebook, og motar det de legger ut av forskning og artikler. Og noe som går igjen i nesten alle artiklene er at bekkenløsning etter fødselen henger sammen med depresjoner og angst! Tror jeg eksploderer! Jeg har verken depresjoner eller angst, men jeg sliter veldig med bekkenet 14 md etter fødsel! Synes i grunnen alle de der artiklene gjør det verre for meg å bli trodd!!!! Hvis fagpersoner lesere de der artiklene vil de jo mest sannsynlig tro jeg sliter i hodet. Fy faen! Jeg blir skikkelig forbanna altså!

Jeg har faktisk ikke funnet noe nyttig info på LKB, som jeg ikke har funnet andre plasser også. Så tror jeg bare melder meg ut!

Endret av 81-Mamma<3<3
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144010025-synes-lkb-er-en-dritt-organisasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist lesning. Jeg har akkurat meldt meg inn. Ikke satt meg inn i organisasjonen enda, men hadde håpet som deg og finne mer ut av ting å lære mer.

Nå ble jeg virkelig skuffet altså. Sitter i hodet? Angst og depresjon? Det har jeg aldri hatt, men bekkenløsning 18 mnd etter fødsel, det har jeg!

Anonym poster: 3ca2ed45b2de5d9f0fd59c553776a729

Trist lesning ja, trist at

81-Mamma<3<3

henger ut en ideell organisasjon fordi de videreformidler artikler og forskning om bekkenløsning på sin facebookside. Hun kan vel ikke mene at det er bedre at vi ikke vet at disse artiklene finnes? Eller at helsepersonell ikke leser dem dersom de ikke videreformidles på facebooksiden til lkb. Innholdet kan man jo alltid diskutere, og det er det jo mange som også gjør, på facebooksiden til lkb!

l lkb er det mange frivillige damer som bruker sin fritid på å jobbe for at 81-Mamma<3<3 og andre kvinner med bekkenløsning skal ha krav på rettigheter og har noen i samme situasjon som de kan ringe til dersom de ønsker/trenger det.

Lkb er en seriøs organisasjon som tar bekkenløsning på alvor.

Anonym poster: a1ddabeb8753af7d2f307d3996971fb8

Så flott at du er fornøyd da anonym. Jeg er uansett ikke fornøyd. Klart de kan legge ut det de vil av forsknig. Det er ikke det! Men når det nesten hver gang handler om psykiske problemer, da synes ikke jeg det er noe til hjelp for meg! Jeg savner en organisasjon som opplyser som gode behandlinger/ behandlingssteder, andres erfaringer, positive og motiverende historier. Ikke en hel haug med artikler om at det mest sannsynlig skylles psykiske problem.

Hei! Synd du ikke liker LKB. De har jobbet frem mange av de rettighetene du nyter godt av i dag. At bekkenløsning er grunn til å bli sykemeldt. Fri fysioterapi under og etter svangerskap. Fri fysioterapi for de med kronisk diagnose. Rett til hjelpemidler osv osv. De har jobbet frem, oppmuntret til forskning, sprer informasjon osv. Mye hadde vørt annerledes uten LKB. At du finner samme informasjon flere steder er jo naturlig. LKB er opptatt av å spre riktig og god informasjon ut til flest mulig, det er slik en hjelper flest. De er ikke opptatt av å hjelpe kun egne medlemmer, men alle. Dermed er det etter hvert blitt sprett riktig og god informasjon til mange. At de sprer artikler på FB er jo bra. Da kan de som ville holde seg oppdatert på hva som skjer i fagmiljø osv. En opplyst pasient får lettere rett hjelp. Synes ikke LKB skal filtrere linker til informasjon fordi det kan være at noen ikke liker det artikkelen handler om? LKB tar i mot innspill fra alle, så jeg håper du tar kontakt med LKB, slik at de kan få en mulighet til å svare deg direkte og kanskje få artikler i bladet som du mener er aktuelle for deg og andre. Om du bare slenger dritt her og ikke tar kontakt med LKB er det litt synd. For ellers får de ikke gjort noe med det. Å spre slik negativ informasjon om omtale av en organisasjon som jobber så seriøst i så mange år for deg, men og mange andre som sliter er useriøst og gagner nok igjen av oss. Håper du får hjelp til å bli bedre! LKBs nye informasjonsbrosjyre er kjempefin! http://lkb.no/wp-content/uploads/LKB-Brosjyre-2012.pdf

Jeg har skrevet til de! Og de har skrevet både til meg og på siden om det. Det er positivt! Ser nå at det er mange som reagerte på det samme som meg, men det var det ikke når jeg skrev dette innlegget. Jeg var ekstremt sint og skuffet over at nesten hver gang jeg leste på LKB sine sider, så kom det opp at bekkenproblemer kom av psykiske problemer. Jeg har aldri ment at de ikke bør legge ut forskning. Men når det ikke legges ut noe annet enn at det mest sannsynlig er psykisk, da synes ikke jeg at denne organisasjonen er noe til hjelp for meg! .Mulig jeg har vært uheldig med hva jeg har lest! Og jeg skrev innlegget i sinne og frustrasjon! Men jeg står for at jeg ikke synes det er bra å bare legge ut stoff om at bekkenløsning henger sammen med psykiske problemer. Det er ekstremt lite motiverende å kun lese artikler om det!

De har imidlertid lagt ut ganske mye etter jeg skrev her, (og der). Og jeg har lest brosjyren du henviser til. Den var bra! Jeg har valgt å ikke melde meg ut, fordi jeg fikk god respons på "klagen" min, og jeg ønsker å se om jeg bare var uheldig å fikk feil inntrykk.

Bra å høre at mange er fornøyd med organisasjonen! Men det må vell være lov å si at man ikke er fornøyd å?

• 2 uker senere...

Annonse

Så bra at du kontaktet LKB direkte og fikk respons. Klart en blir frustrert over artikler en opplever som feil vinklet, men du skyter budbringeren i din overskrift. Tenk om de som har tenkt å melde seg inn leser den å lar være. Ditt angrep på LKB er uførtjent og du sårer personer som bruker av sin fritid, tross sykdom og smerter, de ønsker å hjelpe andre også er dette takken. Du bør tenke deg bedre om når du lager overskrift som det der. Du skader en flott organisasjon som har gjort så mye for oss og du sårer mennesker. Selvfølgelig skal en gi beskjed, men bruk hodet. Hvem gagner det at du lager slike raserianfall i overskrifter. De blir stående og kan gjøre skade. Ikke står det at bekkenløsning er psykisk noe sted heller, det er en risikofaktor. Å kjenne risikofaktorer er viktig både for de somrammes og for leger, da kan de ta ekstra hensyn og hjelpe. Klag gjerne og gi beskjed om meninger, men ikke skyt budbringeren og kast dritt i overskrifter er nå min mening.

Jeg synes faktisk ikke det var ufortjent. Jeg var ikke fornøyd. Det er da ikke snakk om å såre enkeltpersoner her! Men jeg syntes ærlig talt ikke organisasjonen var noe særlig til hjelp for meg! Klart jeg kunne skrevet en noe mildere overskrift. Men jeg var sint. Noe jeg skrev i forrige innlegg.

Nå har jeg også skrevet at jeg fikk god respons og det er lagt ut mye bra etter jeg klaget. Og at jeg derfor velger å være medlem en stund til, da jeg kanskje fikk feil inntrykk. Tviler på at noen lar være å melde seg inn pga overskriften. De leser nok resten av tråden også, og da ser de at jeg fortsatt er medlem, og at mange er uenige med meg. Regner med andre klarer å danne seg sin egen mening. Men jeg vil kunne si min.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Alle organisasjoner har jo godt av å få et "spærk i ræven", og en realitetssjekk ifht hvordan de oppfattes av omverdenen, men å si at LKB er en drittorganisasjon når man samtidig nyter godt av de goder som organisasjonen har klart å kjempe fram for kvinner i vår situasjon synes jeg er mektig provoserende...

Når du i ettertid skriver at du ikke mener at det var ufortjent, og JEG var ikke fornøyd, så sier det vel mer om deg enn noen annen.

Anonym poster: 4c0511253a22742a799377a9702c76f7

Jeg synes forresten også at LKB kan oppdatere seg noe ifht forskning på bekkenproblemer og alternative behandlinger...

Jeg har gått med bekkenplager i to år nå og lest masse om emnet. Og blir litt forundret over at lokalavdelingen min, en av de større innenfor organiasjonen, ikke er særlig oppdaterte ifht at det finnes to grupper av de som sliter etter svangerskap; de som har overaktiv bekkenmuskulatur og som ikke har godt av trening av denne muskulaturen, og de som har for dårlig muskulatur og trenger å trene den opp. LKB her jeg er snakker kun om trening for alle. Så er det også slik at kjernemuskulaturen kan "ligge død" etter et svangerskap, men når man først har trent den opp igjen så skal den jobbe som normalt og slik den gjør hos alle. Det tar ca 6 - 8 mnd å trene opp igjen denne muskulaturen, har man gjort det "etter programmet" så skal det ikke være nødvendig og heller ikke vits i å trene videre. Da blir jeg litt forundret når jeg hos LKB treffer damer som har hatt bekkenløsning i 12 - 15 og fortsatt driver og kniper og trener.... Burde ikke organisasjonen forsøke å finne alternative metoder - søke seg ut riktig informasjon og kunnskap som kan hjelpe de som har drevet med det samme i årevis uten at det nytter?

Anonym poster: 4c0511253a22742a799377a9702c76f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...