Gå til innhold

Antall barn med assistert befruktning i det offentlige?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg lurte på om det er to barn man kan få hjelp til å få i det offentlige?

Jeg ble gravid på 4 forsøk på 2 egguttak og har dermed 3 egg på frys og et forsøk tilgode.

Jeg har spurt ang søskenforsøk før og når det kan tas, men nå lurer jeg fælt på om to barn er max av hva vi får lov til å prøve på, før vi event må ta det privat?

Jeg har alltid ønsket meg tre barn, men siden dette tok enormt lang tid, så er jeg glad for de jeg får, om det så blir en eller to.

Inni meg vil jeg nok ha en lengt etter flere, men jeg har lært meg å være takknemlig for det jeg får ;)

Det kommer selvsagt an på om alt går bra med svangerskap osv, men når jeg først er i gang ser jeg ingen grunn til å vente og vil gjerne få barn i rask rekkefølge fremover.

Det blir nok slitsomt, men etter å ha ventet i 8 år på dette, er tiden inne nå og de neste par årene.

Noen som har erfaringer eller vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er to barn ja, men har du egg på frys etter nr 2 får du "bruke opp" de før du evt går over i det private:)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det er to barn ja, men har du egg på frys etter nr 2 får du "bruke opp" de før du evt går over i det private:)

Takk for svar, så da kan det bli tre barn da om der er egg igjen og man er heldig! ;)

Skrevet

:)

Høres koselig ut!

Her blir det med et barn da mannen har tre fra før, to av dem som bor hos oss på fulltid, så får alikevel 3 barn slik jeg alltid har ønsket<3

Skrevet

Er det ikke sånn at man får tre forsøk, og at fryseforsøk ikke teller på disse forsøkene? Var sånn jeg forsto legen når vi var på samtale. Og da skjønte jeg det slik at vi kunne få flere enn to barn, men har jeg misforstått?

Skrevet

Du kan få flere enn to barn i det offentlige, men da må tredjemann bli laget på fryseegg som du evt har igjen etter at nr to ble laget. Når "restene" så blir brukt opp må du over i det private eller betale full egenandel i det offentlige (ikke alle sykehus som gjør dette, men vet iallfall at StOlav gjør det, da jeg holder på å lage nr 3 hos dem nå).

Skrevet

Optatium: det du tenker på er pr unge. At du får tre forsøk + evt frys pr unge. Og hvis det går og du får et barn, så får du tre forsøk + evt frys en gang til ved søskenforhold.

Skrevet

søskenforsøk mente jeg. autocorrect rota det til som vanlig.

Skrevet

Optatium: det du tenker på er pr unge. At du får tre forsøk + evt frys pr unge. Og hvis det går og du får et barn, så får du tre forsøk + evt frys en gang til ved søskenforhold.

Okei nå skjønner jeg.

Så da betaler staten bare for to med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...