Gå til innhold

konstant sykt barn :-/

Anbefalte innlegg

Fra jenta vår var 8 mnd gammel, har hun vært mye syk. Hun har på denne tiden hatt 3 halsbetennelser, 2 ørebetennelser, forkjølelse og influensa. Hun er nå 14 mnd og begynte i bhg denne uken. Tredje dagen i bhg er hun blitt kjempe forkjølet, hoster og har litt feber. Så i dag er jeg hjemme med sykt barn igjen...var borte 4 dager sist uke og da hun hadde ørebetennelse.

da jeg har en Mann som jobber på båt og er borte lenge om gangen, så begynner jeg å bli desperat etter å ha en friske unge! Arbeidsgiver må begynne å tro at jeg ikke har lyst å begynne på jobb etter permisjonen....

er det normalt at så små Unger er så ofte syke?? Andre som har det likt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009936-konstant-sykt-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja jeg vet ikke hva som er ofte, men gutten min har vært syk ca en gang i mnd siden han var et halvt år gammel. Fikk beskjed av legen om at dette var normalt, men i øvre del av normalområdet.

Det er vel dessverre ikke noe å gjøre med det, får bare håpe at dette styrker immunforsvaret etterhvert.

Det er jo påfallende mange øre- og halsinfeksjoner. Du kan få henvisning til ØNH-spesialist på sykehuset via fastlegen din, slik at de kan titte nedi svelget og inn i ørene hennes. Er nok veldig lite de vil gjøre med det når snuppa di er så liten, men vet om flere barn som har fått fjernet falsk mandel/store mandler/fått øretilsyn m evt ventilasjonsdren i narkose allerede som 2-3-åringer. Det er hvis de så og si er syke og antibiotikatrengende omtrent året rundt og/eller sliter med elendig nattesøvn/pustestopp om natta pga store mandler. Men håper det går seg til av seg selv, det blir jo stadig bedre plass etterhvert som de vokser :)

har det helt likens som deg! har ei lita jenta på 18 måneder, og hun er syk 2-4 dager i uken! slik har det vært siden hun var et halvt år gammel.. kan ikke lenger huske sist gang vi har hatt en uke uten feber :/ min mann jobber også på havet, og er borte 4 uker å hjemme 4. så jeg er veldig mye borte fra jobb! slit veldig mye med dårlig samvittighet ovenfor mine arbeidskolleger som må jobbe extra fordi jeg atter en gang sitter hjemme med sykt barn! legen sier at det blir bedre etter første året i barnehagen, så jeg krysser fingrene for det...

Takk for svar! Krysser fingrene for at det blir mindre infeksjoner ettersom hun vokser og det blir bedre plass I både hals og øreganger...vi skal til etterkontroll av ørene i begynnelsen av februar, og visst det er væske i ørene da så skulle legen henvise jenta vår til ØNH-spesialist på sykehuset. Men håper på det beste, slik at hun ikke trenger å slite like mye som pappaen gjorde når han var liten. Han var ifølge svigermor, alltid syk.

men virker som det ikke er så uvanlig da, siden legen til gutten din sier det Hanna-. Er mye med sykt barn en gang i mnd..og 2 til 4 dager i uken er verre enn vi har det karen90 :-/ min mann er også borte 4 uker og hjemme 4 uker, og da rekker som regel snuppa å være syk to ganger når han er på jobb. Så det med dårlig samvittighet ovenfor kollegaer kjenner jeg til ja, det er veldig slitsomt å alltid være den som er borte fra jobb...

• 2 uker senere...

Annonse

Vår gutt begynte i bhg i oktober og var da 1 år. Han har vært seriesyk siden oppstart. Bortsett fra 3 hele uker så har han vært hjemme enkeldager hver uke siden start.

Jeg har heldigvis en forståelsesfull sjef, men nå håper vi på bedring for lillegutt sin skyld. :)

Jenta vår er også mye syk. Så langt i år har mannen min vært hjemme 4 dager med henne, og det blir vertfall 2 til neste uke. så det er 6 av hans 10 dager..

Selv er jeg 37 uker på vei, 100% sykemeldt med bekkenløsning (eller permisjonen starter vert øyeblikk da) men det er uaktuelt for meg å springe etter storesøster på 17 mnd i 10 timer per dag mens han er på jobb. hun veier 12kg og jeg kan ikke løfte henne uten å gråte av smerte.

Hun er selvfølgelig den type barn som har akkurat like mye energi som vanlig når hun er syk.. så her blir hun fort lei når hun har feber å må være inne/hjemme.

Krysser fingrene for at sjefen til mannen min er forståelses full, og for at bekkenløsningen min forsvinner når lillesøster kommer. Da skal jeg kunne ta meg av henne når hun blir syk..

Og så gleder vi oss til våren...

Jeg har og en som er mye syk, han har hatt 11 penicilinkurer på 10 mndm og begynner nå å bli syk igjen. Han er bare 15 mnd og er litt bekymret for han får å si det sånn..

Vet i allefall det at blir han syk en gang til så skal jeg snakke med fastlegen min og kreve en utredning på han, for kan aldri tro at det er normalt å være så mye syk da man er så liten?!?!?

Er i allefall ikke gøy da de er syke, slitsomt med mange våkennetter og tidlig opp dagen etter :/

Krysser fingrene for at tuppa di holder seg frisk fremover:D

jenta vår som nå er 17mnd har vært konstant syk siden august ifjor...har ikke tall på antall antibiotika kurer,turer til lege og legevakt,slimhoste med oppkast og mye mye mer! alle sa at det er heeelt normalt med sykt barn det første året i bhg men da hun får 2 uker siden fikk påvist lungebetennelse nr 3 fikk jeg nok og krevde time hos en barnelege spesialist i astma. vi hadde rett i våre mistanker da hun fikk påvist alvorlig barneastma og derfor har pådratt seg alle mulige bakterier. nå får hun medisiner i pustemaskin og allerede nå etter 3 dager har hun nesten ikke slim,sluttet og hoste og spiser som bare det :) han sa at det er veldig vanlig å ikke tenke så mye på astma og i hennes tilfelle har hun nok hatt det lenge før vi fant det ut :(

chrisa78: hvilken undersøkelser tar man for å utrede astma?

har også lyst å undersøke jenten min på 17 mnd. Hun har vært av og på syk fra starten av desember. Resten av høsten ikke så ille. Ferdig med kur i dag grunnet høy CRP men årsaken vet vi ikke. Forje gang bronkritt og to ganger omgangssyken før og i julen. Alt oppe dette er det tenner også som mulig er en drivkraft for dårlig immunforsvar.

hun har vært hjemme fra Bhg og "timet" det når pappaen er hjemme fra offshore. så heldig der og brukt ingen sykedager ennå. Nå har hun en stygg hoste og brukt mange kjerringsråd. Det er nettene som er ille og hun klarer ikke å sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...