Vad trött jag blev Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Er sykemeldt på 2. uka nå, gikk på en skikkelig smell. Dro på jobb idag for å levere sykemelding nr 2 og for en prat med sjefen, som er skikkelig alright. Men det er ikke så lett å forklare at jeg ikke vil tilbake pga dårlig arbeidmiljø. Føler jeg sladrer hver gang jeg hinter litt om det. Jeg ser etter noe annet, men det er ikke akkurat bare å plukke ny jobb fra et tre. Hvor lenge kan jeg holde meg borte derfra?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Er du syk på grunn av arbeidsmiljøet? Du kan være sykemeldt så lenge du er syk, men ikke på grunn av dårlig arbeidsmiljø i seg selv. Jeg hater også jobben min. Har snakket med sjefen min om noe av dette under medarbeidersamtale, men man må også tenke litt taktisk på hva man kan si og ikke. Noen ganger er det nesten bedre å bare slutte enn å ta opp kampen. Selv ser jeg at den eneste løsningen er å slutte i min jobb, men som du sier så er det ikke bare bare å finne seg ny jobb heller. Anonym poster: 190a224ea6a1ed02fc09e5c83139f0da
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Det kommer da an på hvor lenge du faktisk er syk. Mistrivsel er ikke grunn til sykemelding, men en skikkelig smell og depresjon er det. Anonym poster: 8b3f15e1a749a234f68fdbc9a536fed2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Du har vel egentlig to valg når du er frisk igjen, enten å prøve å ta det opp og også gjøre ditt til å forbedre arbeidsmiljøet (faren er at det kan bli verre av å ta det opp om det håndteres feil også..), eller å se deg om etter noe annet. Har dere verneombud eller tillitsvalgt på jobb? Anonym poster: 8b3f15e1a749a234f68fdbc9a536fed2
Vad trött jag blev Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2013 Jeg er ikke borte fra jobb fordi det er dårlig arbeidsmiljø. Men det har bidratt til at jeg har fått smellen jeg har fått. Jeg tør ikke å ta opp noe, har sett hva som har skjedd med dem som har gjort det. Jeg holder meg veldig passiv. Jeg ser etter noe annet som sagt, det er min vei ut av dette. Lurer på om jeg skal si opp nå og satse på å få noe å gå til etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Høres ut som du jobber samme sted som meg:) Jeg har også prøvd å si ifra, men når sjefen er konfliktsky, uten ryggrad og andre gode lederegenskaper blir det bare avfeid. Eneste mulighet er ny jobb, som jeg selvfølgelig ser etter! Mitt problem er at jeg er gravid, snart 11 uker og det gjør det litt vanskelig å få ny jobb. I tillegg tjener jeg godt der jeg er og skifter jeg jobb sier jeg ifra meg godt 100 000 i foreldrepenger.. Bør jo bite tenna sammen til permisjon, men kjenner det begynner å slite på meg. Spesielt fordi arbeidsmiljøet går utover det faglige arbeidet hos oss som har mye å si for mange vanskeligstilte mennesker. Anonym poster: 191dab4729f2457e89589aa2c45211e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå