Turbojenta og lillesøster Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Hvordan er deres morgener når dere skal opp med to små og i bhg? Hvem er hjemme og hvem leverer i bhg. Når står dere opp og når kommer dere dere avgårde? Vi prøver å finne oss en rytme og et system på ting her men klarer liksom ikke helt å finne ut hva som funker best. Størstejenta her er 2 1/2 og lille snupp er nå 4 uker. Til nå har vi delt litt på levering og henting men ser for storesøster sin del at litt mer rutine kunne vært en fordel :-)
trollemor86 Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Storebror på 2.5 og lillebror på 7 mnd. Eldste har barnehage to dager i uka og stort sett pappa som leverer og henter ham. Det passer ganske greit medhans arbeidstid. Pga pendling for storebror så må han leveres til fast klokkeslett hver dag. Samme med henting. De dagene jeg leverer går også veldig greit! Da har vi klokka på 7, men vekkes stort sett mellom 6 og hall 7 av storebror. Så står vi opp å kler på oss. Vi smører frokost til barnehagen samtidig som han får tilbud om mat og drikke hjemme også. Lillebror er med å ser på om han er stått opp. Han får melk når han våkner og bruker få grøt når vi har levert største.
Puppen og lillemor Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 har ei på 2 og en på 3 måneder! vi står opp ca 7-7.30! avhengig av når minstemann våkner så ammer jeg han enten i senga før vi står opp, eller i stua mens storesøster spiser frokost (ja, vi spiser frokost i stua mens vi ser barne-tv...) kler på og steller lillebror, og meg selv, mens storesøster spiser ferdig, eller leker litt! kler på storesøster mens lillebror ligger under babygymmen så får lillebror på seg uteklær og legges i vogna.. han sovner da som regel mens han venter på at vi blir klare til å å gå! kler på meg selv og storesøster uteklær, og så er vi som regel klare til å gå hjemmefra mellom 8.30 og 9! siden jeg er hjemme i permisjon har vi all verdens med tid, og stresser aldri om morgenen!
.Lillemy. Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Har en på 3,5 og en på 5 mnd. Står opp 7:30-08 Ammer lillebror i sengen eller stuen hvis storebror er våken. Storebror ser barne-tv i stuen og spiser frokost, jeg steller lillebror og meg selv på badet mens storebror leker eller ser barne-tv. Så leker babyen på leketeppe mens jeg kler på storebror. Etterpå får lillebror grøt og jeg spiser frokost. Så pakkes barnehagesekken og vi tar på uteklær og går til barnehagen rundt 09:30, stresser ikke om morningen, koser oss :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå