Poteta Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Kjenner at på 5.dagen med bihulebetennelse og lite søvn, og hoste som smeller i brystet, at det hadde vært godt med en pause.... Noen som har noen tips om hva som kan hjelpe? Tar en dose vanlig nesespray på kvelden sånn at jeg får sove litt hvertfall. Saltvannsoppløsing hjelper ikke noen ting. Er så tett at jeg ikke får puste innimellom og slimer til jeg spyr.... Blitt anbefalt Fenu Max, men det står at det ikke skal brukes av gravide... Så, what to do?
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 Hadde bihulebetennelse i romjula, helt forferdelig, trodde hodet skulle sprenges. Dro til legen til slutt og fikk antibiotika. Det finnes antibiotika som gravide kan få, og det er verre å ta sånn i 1. trimester enn så langt som vi er kommet nå.... Ellers kan du prøve nesesprayen som heter zymelin, i pakningsvedlegget står det at den kan brukes av gravide. Hjelper til meg i alle fall :-) Og så kan du prøve et dampbad for bihulene. Kok opp en kaserolle med vann, trekk et par poser kamillete, flytt over i en bakebolle, ha ansiktet over dampen og hiv et håndkle over hodet slik at det blir "lukket" mellom deg og bakebollen. Pust inn dampen i ca 5 min. Det var virkningsfullt til meg i alle fall :-)
2010 Mammaen Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Kjøp nesehorn og skyll med! Det funker utrolig bra! Du blander litt salt i vannet og skyller 3 ganger for dagen. Da kommer alt ut og det letter enormt på trykket, samtidig som det infiserte kommer ut. Løp til apoteket og få tak i det. Endret 16. januar 2013 av 2010 Mammaen
Svale <3 Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Huff, hadde en forferdelig bihulebetennelse i fjor, som endte opp hos spesialist på sykehus.. Aldri hatt så vondt før :-( Få ut snørra, og skyll med saltvann. Jeg hadde nok reist til legen for å få noe antibiotika! God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå