Apple80 Skrevet 16. januar 2013 #1 Skrevet 16. januar 2013 Aller først:dere som bare kan legge barnet bed så sovner det,trenger ikke svare.. ;-) Vår gutt sover i vogna og jeg rugger i 10-40 minutter etter hver amming (og jeg ammer med to-tre timers mellomrom), er det noen som har hatt det slik og klart og gjort noe med det?
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Jeg hadde det sånn med forrige mann.... Da han var 4 mnd kjørte vi skrikekur light på han, og det gjorde at han etter ei lita uke sovnet av seg selv.... Mange som mener det er feil, men for oss funka det. Lot han skrike mens jeg var i rommet, og kjørte Ferber intervallene uten å gå fra han. Han lærte å ta smokk også da.... Denne gangen fikk vi sovebaby, utrolig hvor stor forskjell det kan være......
Samantha Fox Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Kor gammal er ungen då? Er det sånn både på natt og dag?
Apple80 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2013 Han er 2,5 mnd. Og på dagen sover han enten på tur (da er det jo bevegelse) eller i hengevugge med stlvsugeren på ( kun 30 min)..
carma78 Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Var sånn til meg også! På dagtid sov han enten i vogna med beveglse, i bæresele eller oppå meg etter byssing. Etter at han ble 3 mnd fant han gradvis mer roa av seg selv og nå sover han ute i vogna uten bevegelse i 1.5-2 timer.
Apple80 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2013 Var sånn til meg også! På dagtid sov han enten i vogna med beveglse, i bæresele eller oppå meg etter byssing. Etter at han ble 3 mnd fant han gradvis mer roa av seg selv og nå sover han ute i vogna uten bevegelse i 1.5-2 timer. Hva med natten da?
Samantha Fox Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Min sin er no 5 mnd og no går eg i kategorien "dei som berre kan legge ungen ned, så søv den". Men eg svarar likevel! Her ordna det seg rett og slett av seg sjølv. Vil ikkje seie vi gjorde noko spesielt for å få det til. Det einaste vi har vore konsekvente på er å skille mellom natt og dag. Ellers har vi gjort det som skal til for at han skal sove: samsoving på natta, helst gnura han seg heeeeilt inn i armkroken min. Trilling på dagen. Hadde stort sett vogna inne i stova om vi ikkje var ute og gjekk tur. Trilla han over ein sjølvlaga hump inne Brukte ei god stund på å få han til å sove til lurane sine, men det gjekk som regel greit etter ei stund. Han var absolutt ikkje interessert i å legge seg aleine om kvelden, så vi venta til vi også la oss. Då sov han godt heile natta (med unntak av mat X antall gongar). Stressa ikkje så voldsomt med det eigentleg og tenkte at det går seg vel til. Og det gjorde det! Plutselig etter nyttår gikk han med på å legge seg aleine. Starta med kl.23, men før vi visste ordet sv det var han i seng kl.19. Det har han vore i nesten to veke no. Herlig!! Samtidig droppa vi å ha vogna inne. No er det berre å putte han i vogga når han skal ha seg ein lur. Nokre gongar må vi vogge litt, men oftast sovnar han heilt av seg sjølv. Så, poenget mitt er: eg har veldig trua på å gjere det som skal til for å få babyane til å sove, så forandrar dei seg fort og er plutselig klar for meir rutiner osv. Har ikkje heilt trua på å tvinge ein baby til å sove aleine kl.19 viss han ikkje vil f.eks. Nokre er klar for det med ein gong, medan andre kanskje er 6 mnd eller eldre før dei er klar. Lite hjelp frå meg altså, anna enn eit beroligande ord om at det kan godt hende det ordnar seg av seg sjølv
carma78 Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Var sånn til meg også! På dagtid sov han enten i vogna med beveglse, i bæresele eller oppå meg etter byssing. Etter at han ble 3 mnd fant han gradvis mer roa av seg selv og nå sover han ute i vogna uten bevegelse i 1.5-2 timer. Hva med natten da? Han har alltids vært litt urolig på natten, men etter 3 mnd sov han 3-4 timer i strekk, mot 1-1.5 timer tidligere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå