Gå til innhold

Mange med PCOS som har mistet før de har lyktes med å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange der ute som har opplevd å miste før dere har lyktes med å få barn?

Evt, som kanskje ikke har visst om PCO(S) diagnosen sin, før en SA/MA?

Hvordan gikk dere frem etter aborten? Fikk dere noen form for hjelp/bistand neste gang? Tok det lang tid før du/dere prøvde igjen?

Del gjerne din histore, på forhånd hjertlig takk.

Anonym poster: 2c717d5bac6b86825f7d87ce389c7c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jg har pcos og er nå gravid md nr 4. ( på naturlig måte ) Og aldri hatt noen MA eller SA. Mn jg har flere venninder som har mistet, mn ingen av de hadde pcos. Så ikke heng dg så mye oppi dette. Og lykke til :)

Endret av Urwa
Skrevet

Jg har pcos og er nå gravid md nr 4. ( på naturlig måte ) Og aldri hatt noen MA eller SA. Mn jg har flere venninder som har mistet, mn ingen av de hadde pcos. Så ikke heng dg så mye oppi dette. Og lykke til :)

Så godt å høre=)

Hvilke symptomer på PCOS har du??

-HI

Skrevet (endret)

Jg har hårvekst hvor jg ikke trengte dt :( Jg er oxo en god del overvektig, samt at jg har veldig uregelmessig mens. Hva md dg?

Endret av Urwa
Skrevet

Jg har hårvekst hvor jg ikke trengte dt :( Jg er oxo en god del overvektig, samt at jg har veldig uregelmessig mens. Hva md dg?

Takk for svar :) Jeg har også økt hårvekst, vet hvor kjipt det er =/

Ellers har jeg cyster på eggstokkene, tror det er ca 9 på ene og 6 på den andre. Har gått ned noen kg i vekt, så er innenfor "normalvektig" nå.

Har du mange cyster på eggstokkene?

Gratulerer med 4.mann på vei, det er flott!:)

-HI

Skrevet

Hei. Har PCOS. Har mistet 2 ganger. Første gang tvillinger, andre gang bare en. Er nå 11 uker på vei. Håper bare på det beste.

Anonym poster: 1c102be2158f6114bba438d5f81453c6

Skrevet

Hei. Har PCOS. Har mistet 2 ganger. Første gang tvillinger, andre gang bare en. Er nå 11 uker på vei. Håper bare på det beste.

Anonym poster: 1c102be2158f6114bba438d5f81453c6

Veldig trist å lese. Håper det går bra denne gangen, alle gode ting er 3 vet du;)

Får du noe ekstra oppfølging denne gangen?

Kan jeg spørre hvor langt på vei du var de 2 gangene du mistet?

Jeg krysser fingrene for deg og den lille i magen, dette går bra! =)

-HI

Skrevet

Hei, jeg har pcos, og jeg mistet i uke 7 første gang jeg var gravid. Vi måtte få hjelp til å bli gravide med hormonbehandling, og etter jeg mistet gikk vi videre i prosessen med prøverør og ble gravid igjen på første forsøk :-)

For at jeg ikke skulle miste igjen fikk jeg metformin (regulerer blodsukker) og prednisolon (som setter ned immunforsvaret litt og hindrer at kroppen støter fra seg fosteret). Disse to gikk jeg på første gangen jeg var gravid når jeg mistet også,,, Neste gang jeg ble gravid fikk jeg i tillegg klexane (blodfortynnende som gis til mange om har hatt problemer med å miste). Og da satt spiren :-)

Men jeg kjenner flere som har mistet uten at de har pcos også. Det er jo relativt vanlig tidlig i svangerskapet.

Anbefaler deg å finne en god gynekolog som kan følge deg opp :-)

Skrevet

Hei, jeg har pcos, og jeg mistet i uke 7 første gang jeg var gravid. Vi måtte få hjelp til å bli gravide med hormonbehandling, og etter jeg mistet gikk vi videre i prosessen med prøverør og ble gravid igjen på første forsøk :-)

For at jeg ikke skulle miste igjen fikk jeg metformin (regulerer blodsukker) og prednisolon (som setter ned immunforsvaret litt og hindrer at kroppen støter fra seg fosteret). Disse to gikk jeg på første gangen jeg var gravid når jeg mistet også,,, Neste gang jeg ble gravid fikk jeg i tillegg klexane (blodfortynnende som gis til mange om har hatt problemer med å miste). Og da satt spiren :-)

Men jeg kjenner flere som har mistet uten at de har pcos også. Det er jo relativt vanlig tidlig i svangerskapet.

Anbefaler deg å finne en god gynekolog som kan følge deg opp :-)

Så godt å lese at du fikk så god oppfølging!:)

Var du hos offentlig eller privat gynekolog? Fikk du ekstra oppfølging med ultralyder og kontroller også?

Tok du medisinene gjenneom hele svangerskapet, eller bare de første 3 mndr?

:)

Skrevet

Jeg var først hos offentlig gynekolog...men følte aldri han hadde god nok tid og følte meg litt som en del av samlebånd. Så byttet til privat, og har vært kjempefornøyd. Den private var også mye mer åpen for "støttemedisin".

Fikk ekstra ultralyder andre gangen, men det var mer i forbindelse med at det var prøverør enn at jeg hadde mistet før...mulig jeg kunne fått det uansett, men det vet jeg ikke.

Prednisolon gikk jeg på frem til positiv test, metformin frem til uke 12, og klexane til uke 20 ca....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...