Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 3 er så innmari sliten og sutrete på ettermiddagene. Da lillesøster kom til verden for 4 mnder siden, begynte hun å rote så mye rundt på natta. Vi kuttet derfor ut luren på dagtid og etterhvert gikk natta seg til igjen. Vi har i ettertid prøvd å la henne sove på dagtid, men da begynner hun å tulle på natta igjen etter bare få dager, så det har vi innsett at vi bare må kutte! Hun legger seg i 7- halv 8 tida, og sover til 6- halv 7. Hun har alltid våknet tidlig, og er lysvåken og klar for dagen i denne tida.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne gjennom ettermiddagene. Vi blir uendelig sliten av at hun er sånn, og jeg har så vondt av henne for det er jo virkelig grusomt å gå rundt og være så trøtt og sliten.

Er det noen som har gode tips eller råd for hva vi kan gjøre? Hun sutrer og bærer seg så og si fra jeg henter i barnehagen ca. kl.3 og frem til leggetid... - da sovner hun nesten før hun teffer puta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å legge henne litt før om kvelden..

Jenta vår harogså akkurat kuttet ut dagsovingen, og hun legger seg nå 18.30-19-tiden i stedet for 19.30-20-tiden! Sover like lenge om morgenen!

Gjest Kira bjeffer
Skrevet
Har du prøvd å legge henne litt før om kvelden.. Jenta vår harogså akkurat kuttet ut dagsovingen, og hun legger seg nå 18.30-19-tiden i stedet for 19.30-20-tiden! Sover like lenge om morgenen!

Signerer denne!

Vi slet også med en jente som var fryktelig sliten på ettermiddagene, spesielt i tiden etter at lillebror ble født. Hun ble jo ofte vekket på natten da han gråt.

Hun er nå 3,5 år, og vi legger henne senest kl 1900.

Skrevet

Enig med de over, legg henne før :-)

Skrevet

Hun er ofte i seng 18.30, men det utgjør ingen forskjell. Mulig vi må gjøre det i en lengre periode for at det skal hjelpe, men jeg tror egentlig ikke det. Hun sover stort sett alltid før 19.00...

Skrevet

Jeg ville prøvd en lengre periode ja, så hun får hentet seg litt inn.

Vi sluttet også med dagsovingm for 2,5 åringen vår av samme grunner som dere. Han gikk da fra å legge seg 19 til 18 ganske kjapt. Nå sover han fra 18 til 6 - 6:30 og sovner også med en gang han legges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...