Devå Skrevet 23. januar 2013 #26 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg hiver meg på her fordi vesla våkner oftere på natta nå og er vanskelig å få til å sovne både dag og natt egentlig. Nå har jeg faktisk puttet henne i vognen og brukt en time på å vugge henne i søvn på soverommet. Det fungerte veldig bra så nå skal jeg prøve dette hver kveld til samme klokkeslett. Er så sliten og utmattet for tiden at jeg glemmer å spise, så det blir ikke mye igjen av meg om noen måneder hvis det fortsetter slik Funket bra for oss med vogn en mnds tid også, men nå nekter hun. Nyt det mens du kan. Jeg trøstespiser jeg når det er slik, så ingen klær som passer lenger, skulle heller ønske jeg også glemte å spise... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144968295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devå Skrevet 23. januar 2013 #27 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvordan er babyene deres på dagtid når de sover så lite? Jenta mi er skikkelig sutrete og grinete. Lyser lang vei at hun er trøtt. Det er en ekstra belastning også. Skulle så gjerne ønske at hun var blid og glad. Får vondt i hjertet av å se at hun sliter, og spesielt når jeg blir trøtt og lei også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144968374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 #28 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg hiver meg på her fordi vesla våkner oftere på natta nå og er vanskelig å få til å sovne både dag og natt egentlig. Nå har jeg faktisk puttet henne i vognen og brukt en time på å vugge henne i søvn på soverommet. Det fungerte veldig bra så nå skal jeg prøve dette hver kveld til samme klokkeslett. Er så sliten og utmattet for tiden at jeg glemmer å spise, så det blir ikke mye igjen av meg om noen måneder hvis det fortsetter slik Funket bra for oss med vogn en mnds tid også, men nå nekter hun. Nyt det mens du kan. Jeg trøstespiser jeg når det er slik, så ingen klær som passer lenger, skulle heller ønske jeg også glemte å spise... huff nei man trenger mat hvis ikke blir man helt borte i hodet og kroppen. Jeg tør nesten ikke si dette men hun sov i vognen sin i 9 timer uten å våkne. Er nok ikke kvalifisert til å være med i denne tråden jeg da. Men regnet jo med at dette ikke skjer igjen på en stund. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144968424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 23. januar 2013 #29 Del Skrevet 23. januar 2013 Min sover jo egentlig mye, men lite sammenhengende. Han kan sove 1,5 t økter på dagen også. Jeg merker det de nettene han har hatt våkenperioder på 1-2 timer at han er mer irritabel. Så min er stort sett blid. Men eldste var grinete, og han sov lite på dagen. Det var ikke noe gøy. Jeg hadde også fødselsdepresjon med han, så jeg var ikke noe tess som mamma. Mine nærmeste sier jeg var helt vanlig mamma og stod på, med like mye omsorg og nærhet som hvilken som helst annen mamma. Men jeg syns han var en klamp om foten, og at han hadde ødelagt livet mitt. Jeg var så sliten og nedfor, og var mye sint på han. Hadde verdens svarteste samvittighet etterpå. Nå ser jeg jo også at han var trøtt og sannsynligvis slet med magevondt først og smerter fra tenner senere. Det høres jo ut som din har vondt, Devå? Kanskje han ikke er helt bra av KISS? Dessuten kommer man inn i en ond sirkel, hvor vi jager oss opp, blir sure og stressa fordi vi vet at de bør sove og vi er utslitte. Gruer oss til legging. Det senser ungene, og blir urolige selv. Det er bare det at en ikke aner hvor en skal ta kreftene fra! Det er ganske vanlig å ha stygge tanker, så finn noen du stoler på og fortell hvis det er det du har. Det hjelper for å skjerpe seg foran barnet. Jeg har de siste ukene skjønt at det sakte går i riktig retning her, men det er små skritt, vanskelig å få øye på og jeg sover fortsatt veldig dårlig og syns derfor at det ikke går bedre. Det har hjulpet å prøve å skrive søvndagbok. Noe annet som har hjulpet, er å brukte litt tid før jeg legger han i senga, kose med han og si "nå skal du få legge deg, det blir godt å sove litt" osv, og forsøke være så rolig som mulig og tenke positive tanker. Ikke lett! Men jeg erfarer at han blir roligere. I natt var det dårlig igjen her, men det er også mye fordi jeg sliter med å sovne for kvelden. Venter først på at mannen skal legge seg, så på at han skal slukke lyset, så på at ungen skal våkne osv.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144968492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #30 Del Skrevet 23. januar 2013 Det virker som om junior begynner å få litt lengre søvnperioder, og han er ikke så hysterisk ved hver legging nå. Øyner jeg lys i tunnelen? Men han er fortsatt PLING våken midt på natta, og dagen starter fremdeles klokka 05. Vi klarer ikke å få ham til å sovne igjen rett etter flaska på natta, så en av oss må stå opp og gå med ham på stua til han trøtner igjen. Vi skal til samtale ang. søvnproblemene i morgen (familieteamet på helsestasjonen). Skal dele eventuelle gode råd og tips med dere! Så heldig dere er så får hjelp!! Kom gjerne med råd!! Snuppa mi har sovet ca 10 timer tilsammen på 2 døgn nå, hyyyler og vrenger seg bare vi nærmer oss senga. Skjønner ingenting. Har bestilt legetime og skal bestille ny time hos manuellterapaut i dag. Her må det være noe alvorlig galt.:-( Ja Devå, det MÅ være noe galt når hun ikke klarer å sove mer enn dette. Jeg tenker at en normal, frisk baby skal være rimelig fornøyd og sove rundt 15 timer i døgnet. Det skal ikke være sånn som dere/ vi har det! Jeg håper legen tar saken på alvor og ikke nøler med å henvise dere videre til barneavd/ poliklinikk dersom det er mistanke om noe. Det er nok lurt å ta en ekstra tur til manuellterapeuten også! Det gjelder å få luket ut alle mulige fysiske plager som kan være til hinder for god søvn. Vi var til legen med lillebror forrige mandag for å sjekke ut utslett på rygg og lår. Det viste seg å være atopisk eksem, og nå smører vi med god salve hver dag. Han er ikke like urolig i kroppen som tidligere, han har nok prøvd å klø seg en del ved å virre rundt i senga! Bare en liten "bagatell" egentlig, men han styrer i alle fall ikke like mye lenger. Da er det nok lettere for ham å finne søvnen også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144970543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #31 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvordan er babyene deres på dagtid når de sover så lite? Jenta mi er skikkelig sutrete og grinete. Lyser lang vei at hun er trøtt. Det er en ekstra belastning også. Skulle så gjerne ønske at hun var blid og glad. Får vondt i hjertet av å se at hun sliter, og spesielt når jeg blir trøtt og lei også. Mye grining her også. Liten tålmodighet, orker ikke ligge lenge på babygymmen eller sitte i vippestolen. Da blir det desto mer bæring på oss.. Brukte elastsk sjal de første månedene, nå har vi kjøpt bæresele for å avlaste armene litt. Det har vært så ille at jeg ikke orker å være med på gruppesamlinger på helsestasjonen. Sist vi prøvde, endte det med at vi måtte være alene inne hos helsesøster mens de andre var hos fysioterapeuten. Så bytta vi etterpå. Junior skrek som besatt, så det gikk ikke an å prate sammen. Føler meg forferdelig mislykka som mor når jeg ser andre babyer ligge og pludre fornøyd på matta mens min bare styrer på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144971772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH72 Skrevet 25. januar 2013 #32 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg har ikke så mye problemer som dere andre, men har tvillinger på åtte mndr hvor den ene er fryktelig vrien å legge både dag og kveld kveld(verst kveld). En sjelden gang går det greit, men som regel er det vill hyling når jeg legger henne ned. Hjelper ingenting å være der, stryke, synge etc. Må bare ta henne opp igjen og bære henne til hun plutselig sovner i armene mine etter et par timer. Hun er en gulpeunge og er tynn/litt dårlig vektoppgang, så har hele tida hatt refluks i bakhodet. Har alltid følt at hun fikk vondt i magen da jeg ga henne flaske (har kun fått mme). Nå er det grøt og middag som er hovedmaten, vil ikke ha melk. Null råd å få hos helsesøster. Vært hos barnelege(privat) uten at det kom noe ut av det. Ble testa for allergier m negativt resultat. Så lurer på hva slags symptomer dere m refluksbarn merker? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144976615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH72 Skrevet 25. januar 2013 #33 Del Skrevet 25. januar 2013 Hun sover ganske godt når hun først sover, men har store problemer m å roe henne hvis hun våkner på natta (det er det tv.søstra som driver med, men hun er lettere å roe ned) All sympati til dere som sliter m nattesøvn over lengre tid :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144976619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devå Skrevet 26. januar 2013 #34 Del Skrevet 26. januar 2013 I natt har far tatt jenta og bare gitt henne vann når hun våknet, fungerte ganske bra. Han hadde latt henne sove på magen og det var vist lurt. Jeg hadde spreng og var så spent på resultatet at jeg ikke fikk sove på gjesterommet, men tror faktisk det hjalp litt for lillemor. Kanskje det er dette som er løsningen?? Men hun var et mareritt å legge i går, hylte i tre timer i strekk, skulle nesten tro at hun hadde ødelagt hele stemma si, vi tror vi fikk spreng en trommehinne eller to...var forferdelig. Sovnet i fanget mitt tilslutt. Så legginga er fremdeles helt forferdelig!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144980813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #35 Del Skrevet 26. januar 2013 HH72: såvidt jeg har skjønt, finnes det refluks og skjult refluks. Hvis barnet har klassisk refluks er det nok masse gulping/ sprutgulping, noe som i sin tur fører til dårlig vektøkning. Skjult refluks kan du lese om litt lengre opp i tråden her, i et innlegg av Tobias08Julie12. Sovner datteren din i bilstolen? Liker hun å være mer "oppreist" når hun sover? Her var det også hyl og skrekk i lang tid da vi la ham flatt. Mistenker at han har slitt med mye oppgulp, og da er det jo selvsagt ubehagelig å ligge flatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144983435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #36 Del Skrevet 26. januar 2013 Vi var til samtale hos familieteamet på helsestasjonen angående søvnproblemene denne uka. Hun hadde egentlig ikke så mye nytt å komme med, jeg føler vi har prøvd det aller meste fra før. Men jeg kan jo oppsummere litt: Legg barnet tidligere, ikke la det bli overtrøtt. Barn som sover lite, har konstant underskudd på søvn og trenger å få mulighet til å sove mest mulig. Ikke gi for mye mat rett før legging, det gir ikke bedre søvn. Hold dere til samme rutiner hver kveld. Vær rolige, snakk med rolige stemmer, ikke overstimulere i tiden før legging. Rolige bevegelser i badebaljen osv. Gjerne slå av tv, pc, unngå mye lys og lyd. Ikke la barnet bli avhengig av vugging, byssing, trilling for å få sove. Hvis barnet taes opp om natta, følg samme rutiner for legging som på kveldstid. Ellers anbefalte hun Ferberkuren fra ca seks måneders alder. Dersom barnet har fysiske plager som kan være til hinder for god søvn, må selvsagt disse lindres først. Tja, dere har vel lest og prøvd det meste dere andre også. Mantraet ser ut til å være "alt går over, bare gi ting tid".. Devå: lykke til med nattavvenning! Hold oss oppdatert om hvordan det går. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144983522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 27. januar 2013 #37 Del Skrevet 27. januar 2013 Var en LETTELSE å lese alle innleggene her inne. Nå føler jeg meg ikke alene om søvn-probleme. Guri malla så slitne mannen og jeg er nå.. Gutten vår ble født 3uker før termin, 4 måneder med kolikk, og nå ingen søvn mønster! Han er straks 6 måneder, og sover i hutt og pine. Ingen natt er lik. Og det værste av alt er at han aldri vil sovne selv, vi bysser ham i søvne! Jeg som var SÅÅ klar på at det skulle jeg aldri gøre. Føler vi trenger hjelp her i heimen. Gutten er som regel ganske grinete og trøtt ettersom han aldri får en god natts søvn. Han sover 1-2 timer og våkner. Noen ganger LYS våken, andre ganger kan vi bysse ham i søvne igjenn.. Er det tidlig å lære ham at han må sovne sjøl? (Tenker da at han må grine uten at vi bysser ham, bare trøster ved sengen)-. Jeg finner det veldig vanskelig å la ham gråte, vil bare gråte selv. Men er fryktelig sliten kjenner jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144984470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trintra Skrevet 27. januar 2013 #38 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Hei Førskolelæreren Kjenner meg igjen i følelsene du beskriver. Jeg tror at bl.a. pga kolikken har han ikke hatt "muligheten" til å finne søvnen selv, sånn har det vært her. Min hadde også kolikk de første månedene, og jeg gjorde jo alt for å lindre det/få han til å sove - altså bysse,bære,amme osv. Disse søvnassosiasjonene tar de jo med seg etter kolikken er borte også. Det tar tid å bli kvitt, han er bare 6 mnd, og personlig synes jeg det er for tidlig med "skrikekur" når han har den bakgrunnen han har. Min er 8 mnd nå, og det går litt bedre, ikke hver dag/natt, men totalt sett merker jeg det gradvis går seg til. Veldig ofte MÅ han grine litt før han sovner, det er visst ikke så uvanlig har jeg fått med meg. Så om han griner litt før han sovner tar jeg han ikke opp av sengen og bysser (jeg ligger ved siden av, vi samsover enda), men lar han ligge der og rulle rundt og gråte litt, plutselig sover han. Merkelig eller. MEN må si dette har bare gått de siste kveldene jeg har lagt ham, stort sett har jeg måtte ammet han i søvn. Så regner med det gå litt tid og blir litt fram og tilbake en god stund enda. Uansett er det viktig å ha RUTINER. Selv om ungen ikke har det, får han det av de vi tillegger, og vet det ikke er lett når ungen sover i hytt og pine - mtp legge på samme tidspunkt på kvelden, men går an å prøve å ha samme rutiner ellers (kveldsstell,tannpuss,vasking,pysj,bamse osv) - det hjelper over tid, jeg lover. Det er så mye som kan plage dem når de helt små, kolikk, TENNER, magetrøbbel/luft/refluks. Og senere separasjonsangst, mareritt.. Babyer/unger er forskjellig, noen sover som ein stein natten gjennom fra de er nyfødt, andre er mer urolig og trenger lang tid på å lære seg dette..... Selvsagt med vår hjelp. Paradokset er jo at en må være så tålmodig på flere plan, samtidig som en er sååå trøtt og får kortere lunte... :/ Når du sier du synes det er veldig vanskelig å la ham gråte og at du bare vil gråte selv er det ikke lurt å prøve skrikekur... For når en er så sliten selv, klarer en ikke være konsekvent og gjennomføre det. Det er nå min erfaring Endret 27. januar 2013 av trintra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144985034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 29. januar 2013 #39 Del Skrevet 29. januar 2013 Æsj. Nå er vi tilbake til sånn det var. Våknet hver time natt til i går og i natt har han vært våken hver time, til hver halve time.. Jeg blir gal. Om to måneder begynner jeg å jobbe, skjønner ikke hvordan det skal gå. Har en jobb der man nesten må være tipp topp for å kunne yte tilfredsstillende. Jeg har vært syk og fått mindre melk. Har gitt han erstatning, og håpet at jeg kunne begynne å avslutte ammingen. Men nå er han helt puppegal! Stønner og kaver for å få frem puppen når jeg jeg skal legge han. Og han drikker max 50 ml av erstatningen, kanskje han drikker 150 ml på en hel dag. Spiser kanskje tilsammen 1/3 posjon grøt i løpet av dagen, og de siste dagene har han kun spist noen skjeer middag. Før spiste han i alle fall en hel dl. I natt har han ligget med puppen i munnen nesten hele natta.. Skjønner jo at det er dumt, men jeg er så trøtt at jeg ikke klarer å finne smokken i senga en gang. Han er litt forkjøla, så jeg håper det er derfor.. I tillegg ser jeg at han er blitt litt mer hoven der hvor hjørnetennene skal komme, så kan jo være det også.. Men jeg må samle krefter til å ikke gi han puppen på natta. Jeg har erstatning stående klar til blanding, men kroppen og hjernen fungerer liksom ikke på natta! Åååååååååå.... I dag angrer jeg faktisk på at vi valgte å få en til.. Og jeg hater meg selv for å tenke det. Tenk om han blir alvorlig syk eller noe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144992796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trintra Skrevet 29. januar 2013 #40 Del Skrevet 29. januar 2013 Ikkesåallerværst: Hvis han holder på å få hjørnetennene er det ikke rart han ikke vil ha så mye mat for tiden og pupp hele tiden.. Har lest det er vanlig, mine har også vært sånn ved tannfrembrudd. Når de ammer utløses endorfiner, så om han er plaget er det ikke rart han vil ha hele natten....det er jo da de kjenner det best. Men VI blir jo gal av det :S Hva med å prøve en stikkpille når det er skikkelig ille? Håper tenna stikker frem snart og du rekker å trappe litt ned/avvenne ammingen noe før du skal tilbake på jobb Du er forresten ikke alene om å "angre" på hvorfor du fikk en til, det er slikt en tenker i intense, desperate stunder med søvmangel... Skal du benytte deg av ammefri når du starter i jobb? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144993059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 29. januar 2013 #41 Del Skrevet 29. januar 2013 Ikkesåallerværst: Hvis han holder på å få hjørnetennene er det ikke rart han ikke vil ha så mye mat for tiden og pupp hele tiden.. Har lest det er vanlig, mine har også vært sånn ved tannfrembrudd. Når de ammer utløses endorfiner, så om han er plaget er det ikke rart han vil ha hele natten....det er jo da de kjenner det best. Men VI blir jo gal av det :S Hva med å prøve en stikkpille når det er skikkelig ille? Håper tenna stikker frem snart og du rekker å trappe litt ned/avvenne ammingen noe før du skal tilbake på jobb Du er forresten ikke alene om å "angre" på hvorfor du fikk en til, det er slikt en tenker i intense, desperate stunder med søvmangel... Skal du benytte deg av ammefri når du starter i jobb? Takk for svar . Ja, jeg vet jo det med endorfiner av amming. Og tror det er derfor jeg er så ambivalent ifht avvenning/redusere på natt. Samtidig så er det beste for familien som helhet, at han klarer å finne trøst på andre måter. Jeg håper det er tenna! I natt skal jeg jammen gi han en paracet hvis det er like ille. Jeg har i utgangspunktet tenkt å be om ammefri, hadde det med første og det funket i og for seg greit. Jeg tror ikke jeg har sluttet å amme helt innen da. Men greia er at hvis han våkner like mye, så kommer jeg til å gå på en smell slik jeg gjorde med første. Det er jo pappaen som må ta største delen av natta da, men jeg kommer til å våkne og dessuten er pappaen ikke helt i vater om dagen, så Gud vet hvordan det går.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144993527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devå Skrevet 29. januar 2013 #42 Del Skrevet 29. januar 2013 Æsj. Nå er vi tilbake til sånn det var. Våknet hver time natt til i går og i natt har han vært våken hver time, til hver halve time.. Jeg blir gal. Om to måneder begynner jeg å jobbe, skjønner ikke hvordan det skal gå. Har en jobb der man nesten må være tipp topp for å kunne yte tilfredsstillende. Jeg har vært syk og fått mindre melk. Har gitt han erstatning, og håpet at jeg kunne begynne å avslutte ammingen. Men nå er han helt puppegal! Stønner og kaver for å få frem puppen når jeg jeg skal legge han. Og han drikker max 50 ml av erstatningen, kanskje han drikker 150 ml på en hel dag. Spiser kanskje tilsammen 1/3 posjon grøt i løpet av dagen, og de siste dagene har han kun spist noen skjeer middag. Før spiste han i alle fall en hel dl. I natt har han ligget med puppen i munnen nesten hele natta.. Skjønner jo at det er dumt, men jeg er så trøtt at jeg ikke klarer å finne smokken i senga en gang. Han er litt forkjøla, så jeg håper det er derfor.. I tillegg ser jeg at han er blitt litt mer hoven der hvor hjørnetennene skal komme, så kan jo være det også.. Men jeg må samle krefter til å ikke gi han puppen på natta. Jeg har erstatning stående klar til blanding, men kroppen og hjernen fungerer liksom ikke på natta! Åååååååååå.... I dag angrer jeg faktisk på at vi valgte å få en til.. Og jeg hater meg selv for å tenke det. Tenk om han blir alvorlig syk eller noe.. Uff så kjedelig! Skjønner godt at du angrer jeg, og det er ingen god følelse...been there:-( Men heldigvis går de tankene fort over. Kjedelig at det ble verre, og skjønner godt at du ikke orker noe på natta, blir jo helt gal i hodet av søvnmangelen. Vi holder på med nattavvenning. Nå er det bare mannen som tar jenta på natta og da får hun bare vann. Har gått veldigfint, har blitt en del oppvåkninger, men sovner visst ganske fint etterpå. Jeg gir melk i 6.00 tida og da kan hun ligge en halv time til. Godt for mor å få slappe av også!! Hele natta bare for meg selv :-) :-) Var forresten til legen i dag og spurte om de kunne skjekke om det kunne være noe fysisk som plaget henne. men legen mente at dersom hun sov ca 8 timer tilsammen i døgnet var det mer enn nok og at mange hadde det mye verre...står jo i alle bøker at barna skal ha ca 15 timers søvn???!!! Ingen sympati og ingen sjekk av jenta:-( Håper det blir bedre snart for deg også!!! Tenker ofte på dere andre når jenta mi nekter å sove. Godt å vite at vi er flere selv om jeg ikke unner min verste fiende dette engang... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-144994313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devå Skrevet 31. januar 2013 #43 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei jenter! Nå går det strålende i heimen her! Jenta sovna på 3 minutter i går (kl 19.00) og sov helt til klokka 06.30 i dag og da vaknet hun av pappan som reiste på jobb!!!!! Nesten som jeg ikke tror at det virkelig er sant. Anbefaler alle som ikke har prøvd det å nattavvenne. Funket som ei kule her hos oss!! Håper bare det er dette som blir normalen, at vi ikke bare har hatt flaks noen netter nå...slapper ikke helt av ennå. Håper det går bedre hos dere også!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145001612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #44 Del Skrevet 31. januar 2013 8 timer til sammen i løpet av et døgn?? Jeg har ikke hørt på maken. Har lest flere steder at når et spedbarn sover mindre enn 9 timer, har man et søvnproblem. 8 timer er jo ingenting for en så liten baby.. Håper i det minste at det fortsatt går greit med nattavvenningen! Her har junior fått hoste, så han våkner ofte. Skikkelig tørr og sår hoste. Hørte med apoteket i går, men det er ingenting å gi for tørrhoste når de er så små. Noen som har tips til hva vi kan gi ham? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145001624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #45 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei jenter! Nå går det strålende i heimen her! Jenta sovna på 3 minutter i går (kl 19.00) og sov helt til klokka 06.30 i dag og da vaknet hun av pappan som reiste på jobb!!!!! Nesten som jeg ikke tror at det virkelig er sant. Anbefaler alle som ikke har prøvd det å nattavvenne. Funket som ei kule her hos oss!! Håper bare det er dette som blir normalen, at vi ikke bare har hatt flaks noen netter nå...slapper ikke helt av ennå. Håper det går bedre hos dere også!! Så bra!! Krysser fingre for at det fortsetter! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145001800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 31. januar 2013 #46 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei jenter! Nå går det strålende i heimen her! Jenta sovna på 3 minutter i går (kl 19.00) og sov helt til klokka 06.30 i dag og da vaknet hun av pappan som reiste på jobb!!!!! Nesten som jeg ikke tror at det virkelig er sant. Anbefaler alle som ikke har prøvd det å nattavvenne. Funket som ei kule her hos oss!! Håper bare det er dette som blir normalen, at vi ikke bare har hatt flaks noen netter nå...slapper ikke helt av ennå. Håper det går bedre hos dere også!! Så deilig for dere alle tre! Selv om jeg er liiiit misunnelig . Kan du fortelle litt mer om hvordan nettene med avvenning har vært? Hvor mye grining og protester? Hvor mye spiser din på dagen? Mannen min er sykmeldt pga store søvnproblemer og div, så jeg tror ikke vi klarer å gjennomføre med mindre det er jeg som på ett eller annet vis samler krefter.. I natt har han våknet litt sjeldnere igjen, men likevel 5 ganger mellom 19.00 og 6.30. Pupp hver andre time. Epla: hvordan går det med gråtingen på dagtid? Må du fortsatt unngå sosiale sammenkomster? Håper på lykke for oss alle , du gir håp i allefall, Devå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145001856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 31. januar 2013 #47 Del Skrevet 31. januar 2013 8 timer til sammen i løpet av et døgn?? Jeg har ikke hørt på maken. Har lest flere steder at når et spedbarn sover mindre enn 9 timer, har man et søvnproblem. 8 timer er jo ingenting for en så liten baby.. Håper i det minste at det fortsatt går greit med nattavvenningen! Her har junior fått hoste, så han våkner ofte. Skikkelig tørr og sår hoste. Hørte med apoteket i går, men det er ingenting å gi for tørrhoste når de er så små. Noen som har tips til hva vi kan gi ham? Vi fikk bisolvon for eldste da ha var 8 mndr, men det er vel for å løse opp slim. Kan jo virke lindrende likevel? Hva med litt oppvarmet vann med malt eller nypeekstrakt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145001862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thessi og lillemor Skrevet 31. januar 2013 #48 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei jenter! Nå går det strålende i heimen her! Jenta sovna på 3 minutter i går (kl 19.00) og sov helt til klokka 06.30 i dag og da vaknet hun av pappan som reiste på jobb!!!!! Nesten som jeg ikke tror at det virkelig er sant. Anbefaler alle som ikke har prøvd det å nattavvenne. Funket som ei kule her hos oss!! Håper bare det er dette som blir normalen, at vi ikke bare har hatt flaks noen netter nå...slapper ikke helt av ennå. Håper det går bedre hos dere også!! Herreminhatt, så fantastisk! Tror det blir forsøk på nattavvenning her også så snart vi er hjemme fra ferie. Hun våkner fortsatt hundre ganger i løpet av natta. Synes det er litt vanskelig å vurdere hva som er tull og hva som er pga at hun er plaget siden hun har reflux. Men vi får vel bare forsøke rett og slett. Godt å se at det går bedre for dere i alle fall, det viser at det er håp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145002017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
epla Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #49 Del Skrevet 31. januar 2013 Takk for tips, Ikkesåallerværst! Skal blande ut litt malt etterpå. Bisolvon er nok for slimhoste, ja. Han er ikke like grinete på dagtid lenger, heldigvis! Prøvde oss på nytt barseltreff på 5-mndkontrollen, og det gikk riktig så fint. Magen hans funker bedre nå, og han er ikke like urolig etter at vi begynte å smøre ham med krem mot eksem. Men jeg tar ham ikke med ut for å handle, for å si det sånn. Tålmodigheten er ikke så stor ennå, så da får han være hos bestemor i stedet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145002040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devå Skrevet 4. februar 2013 #50 Del Skrevet 4. februar 2013 Hei folkens! Litt kjedelig helg igjen. Var altfor optimistisk etter et par gode netter, det har vi jo hatt før og. Nå er vi tilbake til der vi var. Hyl og skrål ved legging og flere oppvåkninger i løpet av natten. Eneste forandringen her er at pappan tar jenta om natten, frem til ca kl 5. Dette for å virkelig vise at hun ikke får mat, men det hjelper som sagt ikke. Våkner ofte, så lurer på hvor lange vi kan gjøre det slik siden han skal på jobb. Han sier det går greit, men vet jo av erfaring hvordan det er å våkne 100 ganger i løpet av natta... Håper bare hun kan gå tilbake til de 3-4 gode nettene sist uke... Men er deilig for meg da, føler meg ENDELIG som et menneske igjen!!! Hvordan går det hos dere?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144009473-dev%C3%A5-ikkes%C3%A5allerv%C3%A6rst-trintra-og-dere-andre-som-sliter-med-s%C3%B8vn/page/2/#findComment-145017468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå