Gå til innhold

Devå, ikkesåallerværst, trintra og dere andre som sliter med søvn

Anbefalte innlegg

Skal vi lage en egen tråd og prøve å dele erfaringer, tips og råd? Jeg synes det er "godt" å lese at andre også har problemer med soving. Felles skjebne, felles trøst!

Jeg kan jo fortelle litt om hvordan vi har det. Her i huset har vi ei jente på snart fire år og en gutt på fem mnd. Jenta spiste seg gjennom natta da hun var baby (jeg ammet). Det var akkurat som om hun vennet seg til å våkne hyppig, og det er først nå det siste halve året at hun endelig har begynt å sove hele natta.

Junior er likevel verre på mange måter. Nå for tida tar han kveld ca 2230. Han våkner oftest mellom 0130 og 0200. Da får han ei flaske (jeg ammer ham ikke). Så kan han være våken i halvannen time før han endelig sovner igjen (rundt 0300). Dagen starter kl 0500. Han har mange korte lurer i løpet av dagen. Når han er våken, er det mye gråt og bæring. Han gulper veldig mye og sliter nok generelt med magen. Vi har vært hos kiropraktor og osteopat, uten at det har hatt noen nevneverdig effekt.

Vi venter hele tida på at det skal bli bedre, men man blir jo nesten desillusjonert til slutt..

Flere som vil hive seg på?

Fortsetter under...

Ja!

Eldste er snart 3,5 år og sover nå godt. Det har han gjort siden siste tanna kom da han var litt over to år. Så og si over natta ble alt bedre. Han var veldig urolig, utilpass og grinete (han skrek ikke så mye, men var liksom irritert og gråt av og på) de første fire månedene. Han hadde soveøkter på 5- 3 timer mellom midnatt og seks, så det var egentlig ganske bra. Da han var fire måneder spiste han kun en gang mellom leggetid og morgen (5.30). Jeg sluttet nattamming da han var seks måneder uten problem, men noen uker etter startet han med hyppige oppvåkninger (4-10 ganger per natt), og dette varte som sagt til han var drøyt to. Han var veldig vanskelig å legge for natten. I starten tok det inntil to timer, men da han var ca fire måneder holdt vi på i 30-60 minutter hvor han forsøkte å komme seg ut av sengen. Dette ble gradvis bedre, og litt før han var to år kunne vi bare gå uten at han hadde sovnet. Nå spør han gjerne selv om å få legge seg. Han sov kun 20-30 min på dagen, flere økter, inntil han var ca ti måneder. Da begynte han gradvis å sove lengre, og før vi avsluttet sovingen da han var ca tre kunne han sove 2,5 time i strekk.

Yngste er nå åtte måneder. Det startet veldig bra, men ble dårligere fra ca tre måneder. Da begyntebhan å sove korte daglurer på 30 minutter og våkne hver time på kvelden. Han er enkel å få til å sovne (litt utfordring til kvelden, men tar sjelden mer enn 30 min) og godt humør stort sett. Men han våknet hver time frem til nå for kanskje to tre uker siden. Da har han noen lengre soveøkter, men jeg er så trøtt på natta at jeg ikke vet helt.. Han har blitt ammet hver gang han våkner, men nå forsøker jeg å redusere litt på det, og det går litt bedre. Har prøvd hele veien, men er først nå det har funger uten at han ligger i bro og skriker. Lillebror vræler et helt forferdelig vræl som er helt sinnsykt irriterende å høre på. Fælt å si, men det gjør meg faktisk mer irritert enn at jeg syns synd i han... Han vræler også på natta i perioder, og kan være vanskelig å roe. Storebror bare våknet og fikk trøst med smokk eller at vi holdt på han, så sovnet han.

Kunne skrevet MYE mer, for dette opptar meg, men nå må jeg gå og få litt søvn. Hvertfall en time... :)

Har sovebaby denne gangen, så burde egentlig ikke "blande meg", men hadde en unge "fra helvete" sist, så har litt erfaring:-) Vil bare anbefale dere å dra til en manuellterapaut for å få sjekket barna med tanke på kiss. Det kan arte seg på ulike måter, og søvnproblemer er en stor del av det. Lett å behandle når oppdaget tidlig. Min eldste hadde det. Han hadde i tillegg skjult refluks, og sleit med det til han var 2,5....

Jeg har vært hos manuell terapeut, han var helt fin. Har ikke fått med legen min på at han har reflux, men har fulgt råd om å heve hodeenden/legge han på pute i senga mi, ikke fet kost før leggetid, ha han lenge oppreist etter måltid -ingenting har gjort noen forskjell..

Så flott initativ epla! Dette er jeg med på. Hjelper at vi er flere, skulle gjerne gitt dere en klem hele gjengen for dette er pyton!!!

Dette er min historie:

Jenta mi er straks 8 mnd. Den første mnd sov hun bare om dagen, var våkne hele natten. Etterhvert snudde dette og hun sov greit om natten og nesten ingenting om dagen. Hun sov ca 30 min i løpet av en dag, dette fordelt på 3-4 økter, altså ca 7-10 pr gang, og det var etter HARD jobbing. Gjorde ingenting annet enn å bysse de første månedene, var forferdelig.

Det ble oppdaget KISS og etter 4 behandlinger og ca 2mnd ble hun erklært frisk. Da ble søvnen litt bedre om dagen, øktene kunne vare i ca 30 min!!! Jeg fikk tid til å tømme oppvaskemaskina om ikke annet ;.)

Men da ble nettene helt pyton. Jenta sov ca 20 min om gangen, deretter var det mating og bæring og synging og byssing osv. Jeg rakk nesten aldri å sove mellom øktene.

Vi flyttet henne til eget rom, men det hjalp ikke.

Vi flyttet henne over i vogna og der sover hun ennå etter 2 mnd. Da er det lettere å bysse om ikke annet.

Vi bruker laaaang tid på legging, hun er trøtt og gjesper og klør i øynene, men nekter å sove. Hyyyyler og hyyyler. Er helt forferdelig. Mor gråter og far er fortvilet!!

Så våkner hun minst annenhver time, og opptil 7 ganger i natten. Hun blir lys våken og kan ligge våken opptil 3 timer før hun endelig sovner litt.

Siden hun sover så dårlig er hun veldig trøtt og grinete om dagen og siden jeg er trøtt også er det ikke noe særlig koselig for oss om dagene.

Hadde dette vært jobben min hadde jeg sagt opp for lenge siden!!!!

Jeg har vært hos manuell terapeut, han var helt fin. Har ikke fått med legen min på at han har reflux, men har fulgt råd om å heve hodeenden/legge han på pute i senga mi, ikke fet kost før leggetid, ha han lenge oppreist etter måltid -ingenting har gjort noen forskjell..

Jeg måtte virkelig kjempe for å få undersøkt for reflux jeg og. Siste gangen hos legen satte jeg meg ned og nekta å gå før han hadde skrevet henvisning. Og jeg hadde rett i mine antagelser jeg... Tok bare så altfor lang tid å finne ut fordi helsevesenet ikke ville høre på meg...

Vi ga han flytende Gaviscon før sengetid, og det hjalp litt.... Dette fikk vi go for av legen, skulle være helt ufarlig. Kjøpes uten resept. Kanskje verdt et forsøk om du mistenker reflux:-)

Annonse

Jeg måtte virkelig kjempe for å få undersøkt for reflux jeg og. Siste gangen hos legen satte jeg meg ned og nekta å gå før han hadde skrevet henvisning. Og jeg hadde rett i mine antagelser jeg... Tok bare så altfor lang tid å finne ut fordi helsevesenet ikke ville høre på meg...

Vi ga han flytende Gaviscon før sengetid, og det hjalp litt.... Dette fikk vi go for av legen, skulle være helt ufarlig. Kjøpes uten resept. Kanskje verdt et forsøk om du mistenker reflux:-)

Synes det er merkelig at legene er så vrange ang å henvise videre! Hva skal det være godt for da! Lille snupp ble henvist videre med en gang av fastlegen siden hun har sovet så dårlig. Legen mente det var verdt å sjekke ut reflux med en gang for da er det jo noe å gjøre med det!

Etter 2 forskjellige målinger på sykehus fikk hun påvist reflux og er nå medisinert. Er fortsatt urolig om natten, men litt bedre er det.

Orker ikke skrive hele historien nå for er så trøtt, men er definitivt med her altså! Viktig å støtte hverandre :)

Synes det er merkelig at legene er så vrange ang å henvise videre! Hva skal det være godt for da! Lille snupp ble henvist videre med en gang av fastlegen siden hun har sovet så dårlig. Legen mente det var verdt å sjekke ut reflux med en gang for da er det jo noe å gjøre med det!

Etter 2 forskjellige målinger på sykehus fikk hun påvist reflux og er nå medisinert. Er fortsatt urolig om natten, men litt bedre er det.

Orker ikke skrive hele historien nå for er så trøtt, men er definitivt med her altså! Viktig å støtte hverandre :)

h

Tror rett og slett de tror vi er en gjeng med sutrekopper som ikke takler litt nattevåk. Det inntrykket jeg fikk iallefall. Men jeg visste at noe ikke var som det skulle. Søvnen til guttungen ble bra da han vokste av seg refluxen, så ingen tvil om at det plaget han. Bare så synd det skulle ta 2 år for å få diagnose....

Vil tro at det er lettere å få på plass gode rutiner om det blir behandlet tidlig. Ikke lett å lære å sove lenge når man har vendt seg til å våkne veldig ofte over år for de små...

Ang. reflux:

takk for svar og råd Tobias&Julie! Snakket legen din om bivirkninger av gaviscon? Og hva er doseringen? Jeg har tenkt flere ganger at jeg bare skal gi han det.. Tror du har rett i at de tror vi er sutrekopper! Og i mitt tilfelle så brukes det mot oss at jeg har løst det hele med å amme han, og at vi sover i samme seng. Helsestasjonen og legen er opptatt av at dette er en uvane, at han er skjemt bort og at han må vennes av med meg, med pupp og med å våkne ofte. Men hvorfor våkner han da med et skrik og er ofte vanskelig å roe selv med pupp?

Devå:

Hva med å få en ny sjekk hos manuell terapeut? Hvis du bor i nærheten av Oslo kan du jo også sjekke ut dette:

http://www.barnasfysioterapeut.no/blokkering.html

Jeg gjorde dette med eldste da han var ca 1,5 og det ble litt bedre. Han ble roligere på dagtid og sov litt bedre.

Jeg tror lillebror sover så dårlig fordi han er plaget med magen. Han gulper fremdeles veldig mye (5mnd). Tidligere kunne det gå opptil 10 dager mellom hver avføring, men det har heldigvis bedret seg nå. Vi har vært innlagt til observasjon på barneavdelinga, uten at det ga noe særlig resultat. På røntgen så de at han har mye luft i magen, og der ligger vel problemet. Vi har prøvd minifom, ammete (da jeg ennå ammet), kiropraktor, osteopat, sukkervann, rape ofte osv osv osv. Mange gode råd, men han er fremdeles ofte utilpass og grinete når han er våken.

Tidligere nektet han å ligge flatt, noe som gjorde at vi måtte ty til bilstolen for å få ham til å sove. Det gjør vi for så vidt ennå når det er helt krise. Det er tydelig at han liker å sove mer "oppreist", og det har vel med gulpingen å gjøre.

Hvordan arter skjult reflux seg? Er det mye gulping da også? Helsesøster mener han kan være plaget av noe lignende, men så lenge han legger på seg er det visst ingen vits i å bli henvist videre.

Devå: Vår er også helt hysterisk når han skal legges. Kan hylskrike i en time. Vi går inn for å roe ned og putte i smokk, men så snart vi er ute av rommet er det på'n igjen. Han er virkelig sta og utholdende! Gjesper og gnir seg i øynene, men sove vil han slettes ikke!

Så fin tråd!

Endelig lagt oss her i huset! Min lille gutt på straks 6 mndr har ikke noe problem med å sove når han først har sovnet, men det gjør han jo ikke så lett da. Hverken på dagen eller kvelden. Og det er akkurat som om han gjennomskuer alle triks vi gjør etter en periode. Nå må vi ut på trilletur, fungerer hvertfall 50% av gangene. Ellers er det hyling selv om han gnir seg i øynene og gjesper som flere av dere sier. Begynner med en gang jeg legger han i senga. Skikkelig lakenskrekk han her... Prøver dere å legge dem til faste tider, dere rundt samme alder?

Vi prøver å innføre rutiner så godt det lar seg gjøre, men vi har ikke klart å få noe fast mønster i hverdagen ennå. Siden han sover såpass lite om natta og ofte bare korte dubber på dagtid, blir det gjerne bare soving i "hytt og vær" når han først bukker under. Men han er stort sett i seng ca 2230 om kvelden, og dagen starter rundt 0500 (da har han vært våken flere ganger i mellomtida).

Jeg har stor tro på rutiner og skulle svært gjerne sett at vi fikk et mønster. Vi prøver å gjøre de samme tingene hver kveld; gi litt grøt eller fruktmos, stelle og skifte til pysj, kose litt før han får den siste flaska. Etterpå bærer det i seng, og så kan det gå alt fra et par minutter til over en time før han sovner. Vi må som regel inn mange ganger for å putte i smokk og roe ned.

Forresten Devå: Jeg håper du har noen å snakke med om tingenes tilstand. Hvordan er helsesøster? Vi har vært utrolig heldig med vår. Hun er hjelpsom og god å prate med. På helsestasjonen her har de også et familieteam som kan bistå med store og små problemer, og vi skal til samtale med dem angående søvn. Det tærer jo på parforholdet også når man ikke får nok søvn!

Ellers er det også mulig at mannen din kan bli sykemeldt i en periode. Det ble min i ei uke i desember. Hvis dere har noen i nærheten som kan avlaste dere litt, må dere for all del bruke dem! Det kan være godt å få barnepass i noen timer en ettermiddag eller helg.

Gaviscon: Tobias fikk ingen bivirkninger, og kan ikke huske legen nevnte noe heller. Mener å huske vi ga 5ml.

Det med vektoppgang synes jeg var et dårlig argument. Tobias la på seg sinnsykt mye selv om han hadde refluks. Gikk fra gjennomsnittsbaby ved fødsel til å krysse øverste kurve ganske raskt. Jeg a nok og mye pupp fordi jeg ikke skjønte hvorfor han gråt, og det roet han.

Skjult refluks hadde symptomer som hyppig oppvåkning, vanskelig innsovning, skriking når han ble lagt flatt, og han virket generelt lite tilfreds. Beste for han og var å sitte oppreist. Bygget opp hodeenden på senga hans med 15-20 cm.... Han gulpet en del, men ikke sånn sprutgulping...

Om dere mistenker det, ville jeg prøvd å overtale/kreve fra legen en henvisning. Undersøkelsen er ikke noe hyggelig, går med sonde som måler ph i magen inn gjennom nesa i 24 timer, men bedre å finne det ut. Om Gaviscon gir bedring er jo iallefall det en ganske klar indikasjon....

Annonse

Gaviscon: Tobias fikk ingen bivirkninger, og kan ikke huske legen nevnte noe heller. Mener å huske vi ga 5ml.

Det med vektoppgang synes jeg var et dårlig argument. Tobias la på seg sinnsykt mye selv om han hadde refluks. Gikk fra gjennomsnittsbaby ved fødsel til å krysse øverste kurve ganske raskt. Jeg a nok og mye pupp fordi jeg ikke skjønte hvorfor han gråt, og det roet han.

Skjult refluks hadde symptomer som hyppig oppvåkning, vanskelig innsovning, skriking når han ble lagt flatt, og han virket generelt lite tilfreds. Beste for han og var å sitte oppreist. Bygget opp hodeenden på senga hans med 15-20 cm.... Han gulpet en del, men ikke sånn sprutgulping...

Om dere mistenker det, ville jeg prøvd å overtale/kreve fra legen en henvisning. Undersøkelsen er ikke noe hyggelig, går med sonde som måler ph i magen inn gjennom nesa i 24 timer, men bedre å finne det ut. Om Gaviscon gir bedring er jo iallefall det en ganske klar indikasjon....

Tusen takk for utfyllende svar! Det er jo omtrent som å lese om junior her i huset.. Skal ta en prat med helsesøster/ lege igjen for å høre hva de har å si om det. Merker at jeg begynner å bli en smule stressa av å ikke vite hvorfor han ikke er mer tilfreds, og ikke minst hvorfor han ikke sover bedre/ lengre.

Ja dere, da har vi hatt en interessant natt. Mini har sovet senga si HELE natta! Han har våknet ofte, men det har ikke vært vanskelig å få han til å sovne godt i egen seng og ikke hylt vettet av seg. Han har også kun blitt ammet 22., 1.30 og 4.30. Alt i alt har han også sovet noen lengre perioder.

Han ble som vanlig lagt i egen seng 18.30, men sovnet ved puppen fordi han var trøtt. Våknet 19.10, 20.50, 22., 1.30 (spiste et kjempemåltid på 20 min, aldri drukket sålenge noen gang), skrek til i tretida, men var ikke våken, våknet igjen 4.15, og våknet da hvert femte minutt frem til han fikk mat 4.30, og sov så til 6 15.

Det mest komiske er vel at dette betegnes som en veldig god natt :). Men mora har nesten ikke sovet, har bare ligget og ventet på barneskrik og pappans snorkling...

Endret av Ikkesåallerværst

Forresten Devå: Jeg håper du har noen å snakke med om tingenes tilstand. Hvordan er helsesøster? Vi har vært utrolig heldig med vår. Hun er hjelpsom og god å prate med. På helsestasjonen her har de også et familieteam som kan bistå med store og små problemer, og vi skal til samtale med dem angående søvn. Det tærer jo på parforholdet også når man ikke får nok søvn!

Ellers er det også mulig at mannen din kan bli sykemeldt i en periode. Det ble min i ei uke i desember. Hvis dere har noen i nærheten som kan avlaste dere litt, må dere for all del bruke dem! Det kan være godt å få barnepass i noen timer en ettermiddag eller helg.

Jeg skjønner at jeg kanskje må få litt hjelp i denne situasjonen. Har snakket med helsestasjonen, men de sier bare at det går over og kommer til å ordne seg, tror ikke de som ikke har hatt søvnproblemer hos barnet virkelig skjønner hvor vanskelig det kan være.

Skal ta en tur til legen om ikke så lenge og forklare hele situasjonen og se om hun kan hjelpe meg litt. Mannen har faktisk vært sykemeldt i 2 uker da det var som verst, men det var VANSKELIG å få.

Og ja, det tærer på parforholdet!! Og det er veldig kjedelig!

Men hjelper bare å ha denne tråden å lese litt på. Vi må hjelpe og støtte hverandre!

Ja dere, da har vi hatt en interessant natt. Mini har sovet senga si HELE natta! Han har våknet ofte, men det har ikke vært vanskelig å få han til å sovne godt i egen seng og ikke hylt vettet av seg. Han har også kun blitt ammet 22., 1.30 og 4.30. Alt i alt har han også sovet noen lengre perioder.

Han ble som vanlig lagt i egen seng 18.30, men sovnet ved puppen fordi han var trøtt. Våknet 19.10, 20.50, 22., 1.30 (spiste et kjempemåltid på 20 min, aldri drukket sålenge noen gang), skrek til i tretida, men var ikke våken, våknet igjen 4.15, og våknet da hvert femte minutt frem til han fikk mat 4.30, og sov så til 6 15.

Det mest komiske er vel at dette betegnes som en veldig god natt :). Men mora har nesten ikke sovet, har bare ligget og ventet på barneskrik og pappans snorkling...

Så bra at natta gikk bedre! Men vi må også omstille oss, og det kan være vanskelig for oss også om ting forandrer seg. Merka det en gang da jenta mi hadde feber og sov natta igjennom ( den eneste gangen hun har gjort det). Jeg sov ingenting, for var så vant til å være våken og hadde brystspreng så det holdt...Så det er viktig at det blir stabilt for at vi skal få en god natt også:-)

Jeg tror lillebror sover så dårlig fordi han er plaget med magen. Han gulper fremdeles veldig mye (5mnd). Tidligere kunne det gå opptil 10 dager mellom hver avføring, men det har heldigvis bedret seg nå. Vi har vært innlagt til observasjon på barneavdelinga, uten at det ga noe særlig resultat. På røntgen så de at han har mye luft i magen, og der ligger vel problemet. Vi har prøvd minifom, ammete (da jeg ennå ammet), kiropraktor, osteopat, sukkervann, rape ofte osv osv osv. Mange gode råd, men han er fremdeles ofte utilpass og grinete når han er våken.

Tidligere nektet han å ligge flatt, noe som gjorde at vi måtte ty til bilstolen for å få ham til å sove. Det gjør vi for så vidt ennå når det er helt krise. Det er tydelig at han liker å sove mer "oppreist", og det har vel med gulpingen å gjøre.

Hvordan arter skjult reflux seg? Er det mye gulping da også? Helsesøster mener han kan være plaget av noe lignende, men så lenge han legger på seg er det visst ingen vits i å bli henvist videre.

Devå: Vår er også helt hysterisk når han skal legges. Kan hylskrike i en time. Vi går inn for å roe ned og putte i smokk, men så snart vi er ute av rommet er det på'n igjen. Han er virkelig sta og utholdende! Gjesper og gnir seg i øynene, men sove vil han slettes ikke!

hørtest ut som min gutt det der.. vi har også vært på sykehuset med vår gutt, har fått beskjed om å gi klyx vær tredje dag så lenge han plages av å ikke få bæsjet oftere, åsså får han lactolose som er et avføringsmiddel...får også en kvart sureoppstøt tabelett før sengetid.. hjelper litt til oss... men sliter forsatt mye med søvn.. bruker kolikkapp med støvsugerlyd å har ei vugge som henger i taket, har reddet livet vårt da vi også gikk rundt å bar på gutten i bilstolen... pjuh... men en dag... en dag går det heldivis over....

Hei!

Hvordan har helga vært? Alltid deilig med helg, for da kan mannen bidra litt mer enn når han skal på jobb.

Hadde to ok netter, men i natt har hun tatt igjen for de gode nettene. Har vært våken minst 10 ganger og hyyyyler så det holder. Ser at hun er trøtt for gnir seg i øynene og gjesper høyt, men får ikke sove. Våknet med et hyl kl 06.30 i dag og har vært trøtt siden. Frustrerende.

Helga har vært så der. Vi var borte, så det ble jo litt annerledes. Han sov godt første del av natten, faktisk fire timer på lørdag (19.00-23.00). Kan telle å en hånd de gangene han har sovet så mange timer i strekk! Men etter midnatt ble det mer uro, og jeg hadde han i min seng. Kanskje derfor han er urolig?? Han sovnet til puppen begge dagene.

Jeg er alene med natta uansett helg eller ikke, lang historie, men mannen er faktisk ikke av den kjipe typen likevel altså :).

I går hyyyylte han seg i søvn, men sov hele natten i egen seng! Jeg gikk til og fra de 7 gangene han våknet frem til 5.00.. Samt en gang på storebror, så jeg er rimelig ødelagt. Men jeg tror faktisk han sover bedre i egen seng. Ammet han dessuten bare 3 ganger mellom 18.30 og 5.15, og det er jo bra til oss å være :).

Parforholdet lider helt klart. Vi er skikkelig ekle mot hverandre på natta, og vi gjør så og si ingenting morsomt sammen. Orker knapt snakke. Jeg merker at jeg ikke orker å høre på det han er opptatt av, og jeg har følelsen av at det samme gjelder han. Vi har heldigvis fortsatt samme humor, og klarer å bruke det innimellom. Og sexliv.. Vel, det er i hvertfall ikke store sjanser for å bli gravid. Men vi kom igjennom det med storebror og skal klare det denne gangen også.

Endret av Ikkesåallerværst

Det virker som om junior begynner å få litt lengre søvnperioder, og han er ikke så hysterisk ved hver legging nå. Øyner jeg lys i tunnelen? Men han er fortsatt PLING våken midt på natta, og dagen starter fremdeles klokka 05. Vi klarer ikke å få ham til å sovne igjen rett etter flaska på natta, så en av oss må stå opp og gå med ham på stua til han trøtner igjen.

Vi skal til samtale ang. søvnproblemene i morgen (familieteamet på helsestasjonen). Skal dele eventuelle gode råd og tips med dere! :)

Jeg hiver meg på her fordi vesla våkner oftere på natta nå og er vanskelig å få til å sovne både dag og natt egentlig. Nå har jeg faktisk puttet henne i vognen og brukt en time på å vugge henne i søvn på soverommet. Det fungerte veldig bra så nå skal jeg prøve dette hver kveld til samme klokkeslett. Er så sliten og utmattet for tiden at jeg glemmer å spise, så det blir ikke mye igjen av meg om noen måneder hvis det fortsetter slik ;)

Vi er på ferie i varmere strøk og ting går faktisk litt bedre ( tør jeg si det høyt?)! Hun sover to lengre ( ca 1 time) dupper på dagen (endelig!!), og om natten spiser hun rundt kl 23, kl 2 og kl 5. Står opp ca kl 7 nå så det er jo helt fantastisk (før var det 5)! Hun har også sluttet med å være våken i et par timer midt på natten. Håper dette er starten på bedre tider! Kanskje man kan håpe å kutte ned på nattmåltider etterhvert også..?

Hun er forresten 8 mnd nå og har refluks + melkeintoleranse.

Det virker som om junior begynner å få litt lengre søvnperioder, og han er ikke så hysterisk ved hver legging nå. Øyner jeg lys i tunnelen? Men han er fortsatt PLING våken midt på natta, og dagen starter fremdeles klokka 05. Vi klarer ikke å få ham til å sovne igjen rett etter flaska på natta, så en av oss må stå opp og gå med ham på stua til han trøtner igjen.

Vi skal til samtale ang. søvnproblemene i morgen (familieteamet på helsestasjonen). Skal dele eventuelle gode råd og tips med dere! :)

Så heldig dere er så får hjelp!! Kom gjerne med råd!!

Snuppa mi har sovet ca 10 timer tilsammen på 2 døgn nå, hyyyler og vrenger seg bare vi nærmer oss senga. Skjønner ingenting. Har bestilt legetime og skal bestille ny time hos manuellterapaut i dag. Her må det være noe alvorlig galt.:-(

Vi er på ferie i varmere strøk og ting går faktisk litt bedre ( tør jeg si det høyt?)! Hun sover to lengre ( ca 1 time) dupper på dagen (endelig!!), og om natten spiser hun rundt kl 23, kl 2 og kl 5. Står opp ca kl 7 nå så det er jo helt fantastisk (før var det 5)! Hun har også sluttet med å være våken i et par timer midt på natten. Håper dette er starten på bedre tider! Kanskje man kan håpe å kutte ned på nattmåltider etterhvert også..?

Hun er forresten 8 mnd nå og har refluks + melkeintoleranse.

Har faktisk hørt om flere som får bedre søvn etter en tur til varmere strøk. Da begynner barna å venne seg til mere søvn. Kanskje vi skulle tatt oss en tur alle sammen??:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...