Gå til innhold

Flere med hjertebank når man har blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ICSI-forsøk, er nå 7+5, og er enormt plaget med hjertebank!!! Samboeren min hadde snakket med andre som hadde vært igjennom IVF/ICSI, som sa at det er vanlig med litt hjertebank, men jeg føler at mitt kanskje er litt oftere enn normalt... Andre som har blitt gravide med assistert befruktning som har slitt med lignende i første trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ganske mye hjertebank i første trimester, har det av og til nå også. Er i uke 22 nå. Hadde også veldig høy puls, og blodprøve viste forhøyet stoffskifte. Både hjertebank og høy puls kan være tegn på høyt stoffskifte. Tok utvidet test, for å sjekke om det var stoffskiftesykdom eller svangerskapsrelatert, (hcg kan lure kroppen til å tro en har for mye av det ene stoffskiftehormonet, så da produksjonen av det hormonet bremses, for utjevne, får en høyt stoffskifte) og det var pga svangerskapet med meg, så da skulle jeg ikke gjøre noe med det. Er gravid med tvillinger etter fryseforsøk.

Skrevet

Jeg hadde mye av det når jeg gikk gravid:)Er litt plagsomt

Skrevet

Helt normalt. Du har 30% mer blod i kroppen, og hjertet slår fortere for å pumpe dette rundt. Har hjertebank stadig, og blir sliten av å gå opp ei lita trapp.. ;)

Skrevet

Jepp, er utrolig plagsomt... Er såpass ille at jeg har blitt sykemeldt, og legen aner ikke hva det kan være, annet enn hormonubalanse, da jeg har tatt alt av prøver (blodprøver, EKG osv) og ingenting viser noe som helst utenom normalen... Har egentlig blitt forespeilet å kanskje være sykemeldt ut hele 1.trimester siden jeg er så dårlig av det, noe som frister lite siden jeg har 4 hele uker igjen....

Hadde dere noe dere kunne gjøre/spise/tilrettelegge slik at ikke hjertebanken ble så hemmende? Jeg får det når jeg sover, er våken, er i aktivitet, gjør ingenting, sitter stille, står, ligger, ALT... Eneste jeg har lagt merke til at har noe å si er at jeg er blir lettere dårlig av hjertebanken når jeg er sliten, men jeg føler det blir feil å bare prøve å sove hele tiden fordi jeg ikke skal bli sliten... Takker for alle tips, er på randen til å bli desperat her! :P

Skrevet

Helt normalt. Du har 30% mer blod i kroppen, og hjertet slår fortere for å pumpe dette rundt. Har hjertebank stadig, og blir sliten av å gå opp ei lita trapp.. ;)

Hehe, har hørt detta der, men når jeg får det så går pulsen min kun opp fra 75 til 77 (lå på 65 før graviditeten) når jeg har slike "anfall", og det er visst litt lite til å klassifisere det som "normalt" sa ene legen... Får dere som har det til stadighet også besvimelsestendenser, og ekstrem svimmelhet?

Skrevet

Jeg sliter også med hjertebank. Har ikke spes høy puls men føler det slår kraftigere enn tidligere og noenganger er det litt ubehagelig,. Er 17,2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...