Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Datteren min på 4 år fikk en krepptang i julegave. Nå har hun så lyst å ta den med i barnehagen så alle jentene kan få kreppet håret.

Hvordag hadde du reagert om datteren din hadde kommet hjem fra bhg med kreppet hår.

På avdelingen er det barn på 3-4 år.

Selvsagt de voksne som skal holde på med den varme krepptangen, skal ikke brukes som leketøy

Anonym poster: e806a383657bcc1b3b7c3e3643c0a510

Fortsetter under...

Annonse

I alle dager, hva skal en barnehageunge med det? Nei, jeg ville ikke likt at mitt barn brukte barnehagetida på skjønnhetssalong.

Eg ser verkeleg ikkje problemet. Likar ikkje alle barn å pynte seg? Eg kan ikkje med velvilje sjå at det er problematisk å la 4-åringen få lov til å kreppe håret, heime eller i barnehagetida.

Kanskje er dette ei dårleg samanlikning, men i vår barnehage får barna frå tid til anna lov til å ansiktsmale seg. Då kjenner dei seg fine etterpå, som sommarfuglar o.l. Eg vil ikkje påstå at dei derfor har vore på venleikssalong. Synest krepping av hår går litt under same kategorien.

Anonym poster: 05361eede1f7d641e7a930c3ce5a8018

Jeg hadde ikke sakt nei om det kom en forespørsel på forhånd, men hadde foretrukket at de lot vær å bruke den i barnehagen.

Jenta mi har veldig langt, men også tynt hår.

Vil hun ha krøller fletter vi det mens det er vått og lar det tørke, vi bruker aldri føner eller annet i samme sjanger på det.

Min datter hadde elsket det, og jeg hadde bare vært glad på hennes vegne hvis noen hadde gjort henne fin i barnehagen. Men, det er alltid noen sure kjerringer som reagerer på alt mulig i vår barnehage i allefall, så du får sikket noen kommentarer hvis du gjør det. De klarer å få til noe negativt ut av ALT.

Anonym poster: e8225387126ff6e62e3036399a543299

Annonse

Hadde datteren min hatt normalt hår hadde det vært helt ok. Kjempemoro for barna!!

Dessverre har datteren min på snart 3 år fremdeles tynt fjonehår og selv musefletter sliter veldig på håret hennes. Kan kun ordne håret henne hvis hun skal noe spesielt.

Er redd krepptang ville gjort skade på håret, men du har kanskje sånn beskyttelsesmiddel også??

Ikke meningen å være hysterisk her altså :-)

Jeg regner med at jeg ikke hadde trengt å reagere, dette hpåer jeg barnehagen hadde satt ned foten for.

Utelukkende av den grunnen som heter LUS.

Jeg hadde satt svært lite pris på at barnehagen stylet håret til alle jentene på avdelingen med samme verktøy.

Anonym poster: 2252bab4309672ab8bda3dcf447e9302

Jeg hadde ikke reagert på det kreppa håret. Det er bare moro for unga. Men jeg hadde reagert på hva en kreppetang gjorde i barnehagen. Hadde vært mindre fornøyd om jenta kom hjem med brente øretupper..

Den slags moroheter hører til hjemme:-)

Lus er vel vanskelig å få av ei glovarm krepptang.

Hadde ikke gjort noe om min jente hadde fått kreppa håret, men som ansatt ville jeg ikke satt pris på det.

Det er unødvendig bruk av ansatte, mener jeg. Det tar tid, og barna krangler. Køsystem som ikke fungerer. Nei, gjør det heller hjemme.

Hadde ikke hatt så mye i mot at noen hadde kreppet håret til dattera mi, men aldri om jeg hadde godtatt det som ansatt i barnehagen. Vi har mer enn nok å gjøre på jobb om vi ikke skal holde styr på en glovarm krepptang på en avdeling med 3-4 åringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...