Gå til innhold

Når på morningen står dere opp?

Anbefalte innlegg

Svar gjerne dere som ikke må opp og levere i barnehage osv. .. :)

Føler meg såååå lat, ettersom jeg ofte ligger å sover til kl 10-11 ..

dette er fordi lille legger seg ganske sent kvelden før og kan da sove helt til kl 11 på formiddagen.. Skulle gjerne satt på vekkerklokke for meg selv for å komme meg opp.. meeen.. klarer ikke ..

Bare meg ?

Fortsetter under...

Her sov vi gjerne til 11-12 dei første mnd. Null problem! Må innrømme at eg er glad i å sove lenge, så eg nytte det så lenge det varte. På den tida la babyen seg samtidig som meg, kl.22-01 ein gong.

Plutseleg fekk vi orden på legginga (4,5 mnd) og han er i seng cirka klokka 19 (5 mnd no). Så no startar dagen ein plass mellom 06.30 og 08.00. Utrulig deilig å ha fått legginga på plass, og egentlig greit å stå opp og få litt utav dagen, men eg saknar å kunne ligge og sløve til klokka 11 ;)

Vi legger oss ca rundt midnatt, mannen drar på jobb 06.30 og da skifter jeg bare bleie på gutten før vi tusler oppi senga igjen. Da får han pupp og vi sover til ca 9-10 før vi tar morgenstell og mer pupp. Men nå lager jeg klar oppvaskmaskin og klemaskin kvelden i forveien, så når mannen drar på jobb trykker han eller jeg bare på knappene. Da er maskinene ferdig til vi står opp ;)

Gutten min er 6 uker gammel forresten!

I starten låg vi ofte til klokka ble 11..men da la vi ho samtidig som oss i 11-12tida på kvelden:) no he vi fått meir rutine, ho legg seg ca halv 8 og da søv ho til 7ca:) nyt det å sove lenge..kunne ønske ej også kunne det:)

Annonse

Helt ærlig; Vi legger oss 23-01 og står opp 11-13 en gang :P Er skikkelig B-menneske selv. MIni er 12 uker og vi jobber litt med å få igang en rutine på å legge henne kl 22, men motivasjonen er ikke på topp så det går lit trått ;)

første babyn min.

legger henne mellom 21 og 23.

her får hun flaske i 4-5 tiden.

pappan drar klokka 6

hun får flaske igjen klokken 8, og da står vi like greit opp. ikke noe vits å ligge å dra seg lenger da syns jeg.

Endret av samu

Åå, nyt det kjære deg :) Hadde det på samme måte en periode, lå lenge og følte meg litt lat. Tiden kommer nok tidsnok at du må opp og ut osv :) Nå er jenta mi snart 9 mnd, legger seg kl 19 og sover til ca 9 (med en amming i 6 tiden). Syns det er storartet :)

Her holder vi fortsatt på slik, er i seng mellom 23 og 01 og sover til 10-11. Ungen er 5 mnd og erfaring med første tilsier at det er bare å nyte det :) men han begynte vel ca rundt 3 mnd med å få rutine så spørs om ikke vi må hjelpe litt på vei denne gangen...

Annonse

Her legges begge guttene klokken 6. Minstemann på 7 mnd kan godt sove til 7-8 kanskje til og med 9, men vekkes somregel når storebror på 2,5 står opp i 6 hall 7 tiden.

Sov avog til lenge når jeg bare hadde førstemann men er vel et a menneske selv! Foretrekker noen timer for meg selv på kvelden framfor å sove lenge så derfor passer denne døgnrytmen bra for oss.

Her står vi opp i halv ti - titida. Lillesnuppa på 5 mnd legger seg fremdeles samtidig med meg, da hun må ammes i koma inne på soverommet hvis jeg skal ha sjans til å få henne til å sove. Ikke helt optimalt på rutinefronten, men satser på at vi kan få litt tidligere kveld etterhvert, så nyter vi å dra oss litt på morran enn så lenge..

Først barn. 5 uker.. Vi hadde en periode hvor vi stod opp rundt 10-11..Varierer veldig når vi står opp, da han kan sovne så forskjellig om kvelden. Noen ganger sovner han 21-22, ammer han rundt 1-2, så sover han videre til 5-6.. Er litt tidlig å stå opp da, så sover vi videre ( hvis han vil)...

Gud, så heldige dere er! Her er det en god morgen om jeg får lov å sove til halv seks, som regel bare til kl fem. Da er mini våken og klar for dagen :/ Hun er 8 måneder straks

Sånn var datteren vår også, men nå kan hun sove alt fra halv sju til åtte så det blir bedre. Hun er to år, nærmer seg tre. Akkurat nå er det pappaen som står opp med henne og leverer i bhg, så jeg nyter å kunne dra meg litt lengre i senga for tiden :)

I dag ble det klokka 7 men det varierer mellom 7-10 engang. Det spørs hvor mange ganger hun våkner på natta. Hun er ikke lenge våken før hun sovner igjen og sover mye frem til 15 på dagen. Da er det bare noen få dupper av og til etter det frem til vi legger oss 23 på kvelden ;)

her sover vi til 11-12

har ikke noe særlig rutine enda da mini er bare 5 uker.

han har så smått begynt å gi litt rutine tegn fra seg de siste 2-3 dagene.

sover fra ca 14-17

så fra 19-22 eller 20-23

så fra 02-07

og fra 08-11-12

prøver å sove med han så ofte jeg kan så jeg har overskudd amming. i tillegg så er han veldig kosete enda og sover mye bedre om jeg ligger ved siden av han. om jeg legger han alene et sted så våkner han hver time og vil ha pupp (kosepupp) for å forsikre seg at han er sjefen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...