Gå til innhold

Er det plutselig poppis med typisk amerikanske navn?

Anbefalte innlegg

Ser at navn som diskuteres er Scott og Aiden, veldig amerikansk i mine øyne. Samme med Savannah. Kommer ikke på flere eksempler i farta.

Selv synes jeg at Aiden blir litt rart på norsk, hvordan skal man uttale det? Eiden eller ajden?

Fortsetter under...

Ikke veit jeg, men jeg heller har ikke sansen for alle disse navnene du nevner. Noen blir rare pga uttale, andre passer liksom ikke til et norskt etternavn. Savannah Paulsen? Eeehh... det skurrer for meg. Men det er noen amerikanske (hvis man kan kalle det det) navn som jeg liker, som har vært i bruk i norge en stund. Som Michael og Kevin. Jeg syns Kevin er fint navn, men her inne er det veldig mange som syns det er harry. Det skjønner ikke jeg. Sienna og Savanna er da mye mer harry.

Eiden uttaler jeg det, og elsker det navnet,synes de ikke gjør så mye med utlandske navn. Liam,Sienna og Savannah er også nydelig :). Men Liam er Irsk og ikke Amerikansk

Å uttale det Eiden blir jo på den amerikanske måten. Blir ikke det litt unaturlig? Samme som om at man kalte barnet Jim eller John og det skulle uttales Djon eller Djim (stemt J) slik som på engelsk, og ikke rett frem med norsk J, som det ville vært naturlig på norsk.

Annonse

Eiden uttaler jeg det, og elsker det navnet,synes de ikke gjør så mye med utlandske navn. Liam,Sienna og Savannah er også nydelig :). Men Liam er Irsk og ikke Amerikansk

Å uttale det Eiden blir jo på den amerikanske måten. Blir ikke det litt unaturlig? Samme som om at man kalte barnet Jim eller John og det skulle uttales Djon eller Djim (stemt J) slik som på engelsk, og ikke rett frem med norsk J, som det ville vært naturlig på norsk.

Jeg gjør det,men er kanskje fordi han jeg kjenner ikke er norsk :)

Jeg har mer inntrykk av å grave i gamle norrøne navn er blitt mote. ;) Jeg synes det er langt flere tråder om slike navn enn om de engelskklingende.

Akkurat de du nevner er jeg vel ikke fan av men jeg synes også at det er mange fine:

Lilly (Som har vært brukt her i mange generasjoner)

Esmeralda

Ian

Calvin

Melvin

Elliot

og mange fler.

Ser at navn som diskuteres er Scott og Aiden, veldig amerikansk i mine øyne. Samme med Savannah. Kommer ikke på flere eksempler i farta.

Selv synes jeg at Aiden blir litt rart på norsk, hvordan skal man uttale det? Eiden eller ajden?

Eiden ;)

Elsker forøvrig engelske og irske navn, og henger meg nok på den trendy, men dog upopulære og amerikanske karusellen også. Uavhengig om den er populær eller ikke ;) Synes det er praktisk med navn som kan uttales både på norsk og på engelsk. Har ei venninne som heter Tonje. Hun må kalle seg Sonya når hun skal lenger enn Norden. Resten av verden klarer faktisk ikke å uttale navnet hennes.

Har lest ulike steder, at Liam er både engelsk og irsk. Det er iallefall ikke amerikansk :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...