Gå til innhold

Kakebunn som kan bygges oppå hverandre - og godt fyll...?

Anbefalte innlegg

Trenger bittelitt hjelp av kakebakemennesker!

Skal feire to 8-årsdager på søndag, og har tenkt til å bake en kake som er litt fancy. Skal ha enten MMF-trekk eller sukkerpasta, i lilla og rosa.

Tenker da å ha en bunn i en farge og en topp i en annen farge, men lurer da på om det finnes en kakebunn (ikke sukkerbrød....) som er lett og luftig og grei å stable...?

Har sett litt på passionforbaking, men det er en jungel der ute..... :)

Fortsetter under...

Hvis du "bare" skal ha to kaker oppå hverandre går det greit med de fleste typer. For eksempel en red devils cake som er saftig og god på smak - og så er den jo rød i tillegg:)

Jeg ville nok brukt en krem som er smørbasert, bare fordi den har mer struktur og du risikerer ikke at de flapper sammen på samme måte som om å bruker pisket kremfløte i mellom.

Jeg lagde en red devils cake som jeg fylte med smørkrem tilsatt masse sitronsaft og biter av friske jordbær. Ble en supergod kombinasjon av vanilje fra kaken, sitron fra kremen og de friske jordbærene...

Oppskrifter får du ved å google:)

Lykke til!

Anonym poster: 0a566b54e1d1a0089a107e39d75d6cd2

Gjest Anybody

du kan bruke vanlig sjokoladekake oppskrift, sløyf sjokoladen, eller eventuelt bytt ut med hvit sjokolade.

Du kan også fint lage muffins oppskrift i langpanne.

Rund form blir finest.

Flott med 3 farget kake, men sukkerpasta over. og det e rså lett å lage så =)

Lykke til spør om du lurer på noe.

Gjest blåklokkevalsen

Hva med å lage en regnbuekake, da kan du bruke oppskrift på f.eks formkake eller grunndeig til eplekake, så farger du bunnenen i forskjellige farger og har smørkrem mellom lagene, og oppå, og hvis ønskelig dekker det hele med fondantlokk.

Har laget dette noen ganger og det har slått bra an:-)

Kan sende en link sånn at du kan se hva jeg mener..(er ikke min blogg)

http://passion4vintage.com/2012/11/widveys-cupcakes-vinn-regnbuekake/

Hva med å lage en regnbuekake, da kan du bruke oppskrift på f.eks formkake eller grunndeig til eplekake, så farger du bunnenen i forskjellige farger og har smørkrem mellom lagene, og oppå, og hvis ønskelig dekker det hele med fondantlokk. Har laget dette noen ganger og det har slått bra an:-) Kan sende en link sånn at du kan se hva jeg mener..(er ikke min blogg) http://passion4vintage.com/2012/11/widveys-cupcakes-vinn-regnbuekake/

Dødsgøy! Det tror jeg vi skal :D

Annonse

Sjokoladekake er aldri feil i barneselskap :)

For stabling bør det ikke være en tung våt type. Ta en titt på villaperlesukker.no. Hun bruker ofte en sjokoladekake hun kaller Lills sjokoladekake og eggedosissmørkrem i sine etage kaker. Du finner oppskriftene på bloggen. Vill du ha mer fyll så passer det godt med bringebær.

Stingkaka på detsøteliv.no egner seg også til stabling, det er en luftig og ikke minst veldig god sjokoladekake som i motsetning til Lills er uten melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...