Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har termin i slutten av mai. I tillegg har jeg en gutt som går på skolen. Vi lurer på å ta oss en tur til Kypros i sommerferien. Men det tar jo litt tid å først få fødselsattest og så få pass. Hvor tidlig er det mulig å reise? Og hvordan er det å reise såpass langt med nyfødt? Anonym poster: d73d96ec8ecbf89c85d184dd90151d70
Hybelkanina Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Alt er mulig, men jeg hadde ikke gjort det selv med så liten baby. En annen ting ved siden av alt det praktiske med pass etc. er vaksiner. Det frarådes å reise til syden med baby før den har fått de første vaksinene, og de kan settes tidligst når babyen er 6-8 uker.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Alt er mulig, men jeg hadde ikke gjort det selv med så liten baby. En annen ting ved siden av alt det praktiske med pass etc. er vaksiner. Det frarådes å reise til syden med baby før den har fått de første vaksinene, og de kan settes tidligst når babyen er 6-8 uker. Sønnen min fikk de første vaksinene (Hepatitt B og BCG) på sykehuset, så det kommer nok hun til å gjøre også. Kypros er vel ikke blant de skumleste landene å reise til uten vaksiner. Hun får jo blant annet ikke i seg noe verken gjennom mat eller drikke siden hun skal ammes. Det er svigerfamilien til mannen min som har veldig lyst til at vi skal komme på besøk, så det er mer for besøket sin skyld enn turen sin skyld.. HI Anonym poster: d73d96ec8ecbf89c85d184dd90151d70
Gjest Skofantomet Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Jeg reiste med baby på 4 mnd i oktober, men hadde aldri reist med en så liten midt på den varmeste tiden. Tror jeg hadde stresset mer enn jeg hadde kost meg (mtp varme o.l).
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Vi fikk storesøster i mai og var i Tyrkia når hun var 2 1/2 mnd i 2 uker. Det gikk helt fint.
♥Madam Mim♥ Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Ville ventet så lenge som mulig ut på sommeren iallefall, kanskje ta det like før skole begynner i august :-) Har sev termin i slutten av mai og har veldig lyst til å ta en tur til syden. Sjekket litt rundt på nettet, husker ikke nettsiden nå, men der sto det at det var veldig ok å reise med baby fra 3 mnd alderog til krabbestadie. Både med tanke på søvn, aktivitetsnivå og hvor krevende de var. Men jeg ville forsøkt å holde meg unna de aller varmeste plassene med tanke på faren for overoppheting og dehydrering :-)
mamman til to gutter Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 For å besøke "svigerfamilien til mannen" (tungvint måte å si din familie, barn med en gift mann eller svigerfamilien din? ) hadde jeg reist med et lite barn. Jeg hadde tatt reisen senest mulig i ferien, gjerne godt uti august, september. Jeg har vært på Kypros selv i begynnelsen av august og da var det godt over 30 grader og alt for varmt for en baby som ikke er vant til varmen. Hvis dere reiser så sent, er det også lettere å se an babyen på om det er greit å reise eller ikke, da er det ikke like vanskelig å få tak i flybilletter osv, så dere kan se det an til etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 For å besøke "svigerfamilien til mannen" (tungvint måte å si din familie, barn med en gift mann eller svigerfamilien din? ) hadde jeg reist med et lite barn. Jeg hadde tatt reisen senest mulig i ferien, gjerne godt uti august, september. Jeg har vært på Kypros selv i begynnelsen av august og da var det godt over 30 grader og alt for varmt for en baby som ikke er vant til varmen. Hvis dere reiser så sent, er det også lettere å se an babyen på om det er greit å reise eller ikke, da er det ikke like vanskelig å få tak i flybilletter osv, så dere kan se det an til etter fødselen. Ble visst litt dobbelt opp. Familien til mannen/svigerfamilien min :-P På Kypros er det varmt til sent på året. Jeg har vært der før i både juni, juli og oktober. Selv da vi var der i oktober, var det 27 grader. Det er jo klart mer behagelig enn de oppimot 40 gradene i juli da... Vi får vel kanskje se det litt an. :-) HI Anonym poster: d73d96ec8ecbf89c85d184dd90151d70
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Jeg hadde ventet til neste sommer jeg, eller oktober Anonym poster: e6d031bc81f520fed481cd97c2fbdfed
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Jeg hadde ventet til neste sommer jeg, eller oktober Anonym poster: e6d031bc81f520fed481cd97c2fbdfed De skal jo ikke bare på ferie, men først og fremst på familiebesøk. Jeg hadde valgt september/oktober, det er fryktelig varmt i juli og august. Anonym poster: c05e2a43acde3d31c985eb8b55097b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå