Gå til innhold

Gjelder 48-timers regelen for skolebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant til 48-timers regelen ved oppkast/diare i barnehage. Men hvordan er det når de har blitt skolebarn. Jenta mi kasta opp i går og i natt, så jeg vurderer om hun skal være hjemme i morgen, selv om hun ikke kaster opp noe mer i dag.

Anonym poster: 70e9a94af5d5ec5184dcab0d27df4fa4

Fortsetter under...

Skrevet

akkurat ved den type sykdom tror jeg det er viktig å holde de hjemme en ekstra dag. men ved vanlig feber og forkjølelse tror jeg ikke du behøver det. men omgangssyken er såå smittsomt så greit å passe litt ekstra på.

Anonym poster: 2ea505cfbb5e0c601b1899e60c415afe

Skrevet

Nei, reglen gjelder ikke på skolen eller vanlige arbeidsplasser.

Anonym poster: f6baf3f65a3fc34ad02858ffb92eb044

Skrevet

Det smitter jo like lett hos skolebarn som hos barnehagebarn... Hadde nok holdt ungen hjemme ja;)

Men enig med anonym over, ved feber kan man heller se an formen på ungen litt, om man føler man kan sende dem på skolen dagen etter feber eller ikke...

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det er 48 timersregel på vanlige arb plasser jo. Sykdommen smitter jo like mye om man er over 6 år ;)

Skrevet

Irriterer meg så utrolig over hvor egoistiske noen foreldre er. Selvfølgelig gjelder denne regelen, barnet skal være hjemme når det er sykt, for sin egen del og pga smitte. Hvis du ikke kan være hjemme med barnet ditt når det er syk pga jobb burde du ikke fått barn.

Anonym poster: 6ee9837d386ad8435b006f298d1c574d

Annonse

Skrevet

Har aldri hørt om noen 48-timers regel ved noen av de arbeidsplassene jeg har jobbet på.

Anonym poster: 2bb81e5743b365a11c5dac314c9b0896

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Om du ikke har det, så er det jo lov å bruke hodet... Gjelder omgangssyken.

Skrevet

Det er 48 timersregel på vanlige arb plasser jo. Sykdommen smitter jo like mye om man er over 6 år wink.png

Har aldri hørt om noen slik regel, og jeg har hatt både småjobber under studiene, og to faste jobber etter at jeg var ferdigutdannet. Man får heller ikke sykmelding hos legen for å være hjemme og drive dank 48 timer etter at man er blitt frisk. Grunnen til at de har den regelen i barnehager, er at barna der sutter på samme leker, spiser av samme skål og så videre, noe de fleste voksne ikke gjør da...

Anonym poster: f3fa2e79c2a0c39086ccc894a45155fc

Skrevet

Min 10 åring kastet opp i går kveld og siste gang han spydde var kl 3 i natt. Hjemme i dag selvsagt, men i morgen er det skole igjen hvis han er i form.

Anonym poster: e7fc70308da3aeb1f6a2b2479c3373ce

Skrevet

Ikke noe 48 timers regel på skolen til gutten min.

Kaster han opp et par ganger på morgenen og ikke noe mer resten av dagen blir han sendt på skolen dagen etter hvis han er frisk.

Læreren hadde nok reagert mer på at han var hjemme i 2 dager etter sykdom.

Og regelen gjelder ikke på arbeidsplasser heller. Jeg får pent beskjed av sjefen å møte opp med en gang oppkast har gitt seg. Og jeg jobber i barnehage...

Anonym poster: 0c3da66b2901e3c32e409c853000cbeb

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ikke noe 48 timers regel på skolen til gutten min.

Kaster han opp et par ganger på morgenen og ikke noe mer resten av dagen blir han sendt på skolen dagen etter hvis han er frisk.

Læreren hadde nok reagert mer på at han var hjemme i 2 dager etter sykdom.

Og regelen gjelder ikke på arbeidsplasser heller. Jeg får pent beskjed av sjefen å møte opp med en gang oppkast har gitt seg. Og jeg jobber i barnehage...

Anonym poster: 0c3da66b2901e3c32e409c853000cbeb

Javel? Jeg arb med mennesker, og jeg får holde meg hjemme, det samme gjelder de ansatte i bhg til sønnen min. Hadde blitt rimelig sur om det ikke var slik regel for de ansatte også. Ogom du arbeider på sykehus, omsorgsboliger, pu. etc. så er kulturen å bare kjøre på uten å bry seg om å smitte eldre og andre med nedsatt immunforsvar da?

Skrevet

Min eldste har spydd i natt.jeg ringte skolen å sa han ikke kom

og spurte hva som gjaldt,da fikk jeg beskjed om 48 timer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...