Gå til innhold

"Greit" å ta med sykt barn(feber og forkjøla) på butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker mest på smitte. Tenkte også en tur på lekebutikken.

Anonym poster: b13c75b06ff573f33c5d95d26411215a

Skrevet

I butikken for å handle mat og evt andre nødvendige ting syns jeg er greit, men i lekebutikken for å "bruke opp" tid syns jeg ikke er greit.

Anonym poster: 7a6401f07edf8d767f5d6f204579600f

Skrevet (endret)

Nei - verken for ungen sin del eller for andre sin del.

Dagligvarebutikken til nød, dersom du ikke har andre til å handle for deg.

Endret av Cmyk
Gjest Morn du
Skrevet

Matbutikk syns jeg er greit så lenge ungen orker det. Utover det, synes jeg dere bør holde dere hjemme.

Skrevet

Hadde jeg ikke tatt med syke unger på butikken da jeg var alene, så hadde vi sulta ihjel :D Men nå sies det at jeg til og med måtte dra og handle mat den dagen jeg tok provosert abort hjemme, så kan dere selv se hvor mye "hjelp" jeg hadde da jeg var 100% alene med barna i flere år. Så forstår ikke hva som er problematisk. Hvis mor er syk og alene med barna, så må barna fortsatt ha mat. Smittet blir ikke mindre av at det er en voksen som er syk, enn et barn.

Anonym poster: 63c5b8de5163cc558557b6c797308bdc

Skrevet

Hun tripper etter å komme seg ut. Vært inne leeenge nå. Formen er bra. Men feber og litt hoste.

Anonym poster: f706daac2e87053d723b8e9e052eb6ee

Skrevet

En febersyk unge har ikke noe ute å gjøre - la henne bli skikkelig frisk. Finn på noe morsomt inne i stedet. Gå på picknic i stua (lag telt av pledd og stoler, og sitt i teltet og spis lunsj. Spill et morsomt spill. Lag mikrofoner av dorullkjerner og sølvpapir og vær popstjerner.

Skrevet

Jeg tenker at så lenge barnet er i ok form og gir inntrykk av at hun vil ut og stimuleres litt så er det helt fint å ta de med litt ut. Blir fryktelig trangt å sitte inne, og barn reagerer forskjellig på det å være syk. Noen kan ha 39 i feber uten å virke særlig påvirket, og da må det være greit å finne på litt småting så tiden går litt fortere for små og store...

De kan være like smittefarlige uten feber, og jeg tror ikke du finner en eneste barnehage uten forkjøla småtasser på vinteren.

Så hadde ikke vært så opptatt av smitte, mer opptatt av hvordan barnet har det:)

Anonym poster: 1b0e17df8532cd426eac932cad5177f0

Skrevet

Jeg skal ikke dra med henne ut i snøen for å leke, men vi skulle hatt noen småting på matbutikken bare.

HI

Skrevet

Slutt å vær så hysteriske. De må jo ha mat!

bare ikke la ungen gå oppi andre barn og ha på varme klær.

Anonym poster: d30647b2214bcbdf6c496384e7ddea98

Skrevet

kjære vene, dra nå i butikken.. er ingen som dør av å være i samme butikk som et forkjølet barn. ta på henne votter, og behold de på inne mens du handler, så slipper du å bekymre deg for at hun skal ta på ting og spre smitte ;)

Anonym poster: 2bc46287fb5797fd0fd47b70ef042ad8

Skrevet

Hadde jeg ikke tatt med syke unger på butikken da jeg var alene, så hadde vi sulta ihjel biggrin.png Men nå sies det at jeg til og med måtte dra og handle mat den dagen jeg tok provosert abort hjemme, så kan dere selv se hvor mye "hjelp" jeg hadde da jeg var 100% alene med barna i flere år. Så forstår ikke hva som er problematisk. Hvis mor er syk og alene med barna, så må barna fortsatt ha mat. Smittet blir ikke mindre av at det er en voksen som er syk, enn et barn.

Anonym poster: 63c5b8de5163cc558557b6c797308bdc

Hvorfor i all verden tok du ikke den hanlingen noen dager tidligere? Det er da ikke nødvendig å handle hver dag.

Dere som bare "må" handle med syke barn, har dere ikke mat i huset? Selv om dere mangler en ting eller to er det vel bare å tipasse seg.

Jeg forstår selvfølgelig at noen må handle med syke barn om de er alene med barnet og sykdomen strekker seg ut, men alle disse som "bare skal ha et par småting" forstår jeg meg ikke på. Skapne deres er vel ikke tomme hver dag?

Anonym poster: c7e9fe549f5e4cc82ed917e2e87dd297

Skrevet

Nei, skapene er ikke tomme, men nå som jeg er snart tom for dopapir og våtservietter så hadde det vært greit i kanskje få kjøpt det. Og så lite matlyst som hun har når hun er syk må jeg få kjøpt inn litt mer av det jeg vet hun spiser når hun er syk

Skrevet

Må du så må du, men jeg ville ikke utsatt flere enn nødvendig for smitte. Hvis de kjeder seg sånn inne kan dere vel gå en tur ute eller noe, hvor det ikke er så lett å smitte andre?

Skrevet

Dra i butikken. Jeg tar selv med barna om de er såpass i form til å ville det selv. Når de er syke så er ikke matlysten på topp, så om formen deres er så grei til å gå ibutikken gjør vi det for da finner de ting som frister de litt og da får de litt mat i seg igjen.

Jeg jobber i matbutikk, og ser hvor mange syke unger som er der hver dag. Og det er mange som absolutt ikke burde vært utenfor husets fire vegger, at foreldrene må handle er nå en ting men å ta med seg unger som er for syke til å være utenfor huset syns jeg ikke noe om. Har hatt barn som har spydd i butikken, og når foreldrene sier at de ikke hadde spydd på en timefør de dro i butikken trodde de at barnet var friskt. Mine unger hadde værtfall ikke vært i form til å kle på seg, kjøre til butikken og gå der med masse lyder og mye lukt. Men en tur i butikken når formen er bedre, og barna selv syns formen er bra hadde jeg tatt med barnet (litt avhengi avhvordan syke de er. Men feber er ikke noe å stenge de inne helt for)

Anonym poster: 5892c80d44a7a3a7e19767bfe5ecf2fc

Skrevet

Om du er hjemme fra jobb for å ta deg av sykt barn, synes jeg ikke noe om at du drar i butikken, selv om det bare er for toalettpapir etc (låne av nabo?). Er du hjemme i permisjon/hjemmeværende etc, er det vel ikke noe problem å ta en tur i butikken for det alle nødvendigste.

Anonym poster: 7f9692068c430fe1f3e179e19810f0a9

Skrevet

Selvfølgelig kan du dra på butikken.

Vi hamstrer ikke mat lenger som mange andre. Vi handler en gang i uken og når uken er over er vi skrapt for mat. Både tørrvarer og frysevarer. Vi sparer masse penger på å gjøre det sånn. Før kastet vi nemlig mangfoldige mengder mat.

Jeg har dratt med meg syke unger på butikken opp til flere ganger. Mat må man ha!

Da jeg var alene måtte jeg selv dra på butikken med omgangssyke å handle dopapir :P Var så vidt jeg kom meg hjem uten uhell......

Anonym poster: 13d2f1bd1b2644e7783200f1e8397c48

Skrevet

Har fri fra jobb i dag, men hva er egentlig forskjellen? Barnet er for sykt til å dra i bhg selv om hun er i fin form. Hjemme må jeg jo være uansett om hun er veldig dårlig eller om det er siste obligatoriske feberfrie dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...