Gå til innhold

Hva skjer på en innskrivningssamtale?

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel sitt. Hva skjer på en slik samtale? Jeg har fått innkalling ca en mnd før termin nå, og er spent på hva jeg kan forvente.

Er det noe de kommer til å spørre meg om, som jeg bør tenke over før jeg drar til timen?

Fortsetter under...

i tr.heim er det ikke noe slikt såvidt jeg vet. var på ul på orkdal sykehus, men ettersom fødeavdelinga der er lagt ned, må vi inn til trondheim for å føde. etter ul ble papirene mine sendt vidre til tr.heim. det er vel det hele her tror jeg. har iallefall ikke hørt noe annet.

• 2 uker senere...

Annonse

i tr.heim er det ikke noe slikt såvidt jeg vet. var på ul på orkdal sykehus, men ettersom fødeavdelinga der er lagt ned, må vi inn til trondheim for å føde. etter ul ble papirene mine sendt vidre til tr.heim. det er vel det hele her tror jeg. har iallefall ikke hørt noe annet.

Vi har samtale på St. Olavs i Tr.heim i uke 36. Da snakker man også om sykdomshistorikk og tidligere fødsler, osv.

Når jeg var i kr.sand for 7år siden så la vi opp opplegg og ønsker angående fødsel forløp og fikk omvisning på føden :) ville egentlig til kr sand nå også men ser ikke ut som om det blir det så jeg er rett å slett ikke skrevet inn noen plass :P

Jeg var der idag, og egentlig så var det en veldig hyggelig samtale. Jordmor jeg snakket med (jeg tror ho var jordmor?), var superhyggelig. Men det eneste vi gjorde var å sjekke over helsekortet slik at hun kunne skrive inn informasjonen på pcen, og selvfølgelig at jeg måtte dobbelsjekke at alt var riktig. Derettet nevnte ho noe om forskjellig smertestillende, og ho fortalte litt om når jeg skulle ringe føden. Altså ved blødning, vannavgang, lite liv, etc...

Var ikke så veldig nyttig samtale egentlig, jeg fikk mer informasjon om selve fødestedet og tilbudet de har her på det fødselsforberedende kurset jeg tar. Menmen, fikk i hvert fall lagt inn opplysningene, slik at de ikke trenger å lete frem det når jeg endelig føder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...