Gå til innhold

Effektiv suging av melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vesla blitt 10 uker og hun har blitt veldig effektiv ved puppen når hun er sulten. På morran når hun våkner etter 5 timers søvn suger hun seg mett på bare 5minutter:) så ligger hun å gliser til meg med melk rundt hele munnen og er så fornøyd. Hun bruker lengre tid på måltidene utover dagen og kvelden da. Flere som opplever dette? Jeg har melk til et helt fotballag da......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er snart 5 uker og bruker alt fra 40min - 1 time på å amme.. Om natten bruker han som regel 1 time.. Synes det er lenge..

Skrevet

Gutten min bruker også sjelden mer enn 5 minutter på hver side.. :)

Synes det er deilig, for storesøsteren hans brukte gjerne 20-30 minutter

Skrevet

Gutten min bruker maks 5 minutter ved puppen, det har han gjort siden han var 4 uker :-)

Skrevet

Ja jeg synes det er litt kort tid, men hun tar det igjen senere når det er mindre melk i puppene. Da ligger hun lenge og bare koser seg.

Før brukte hun en evighet, og jeg ammet mye oftere.

I natt sov hun i nesten 8 timer uten å våkne, men da lå hun i 8 minutter før hun var fornøyd. Fikk mat igjen etter 45 minutter og sovnet igjen ;)

Skrevet

Jeg ammer bare på en siden om gangen. Bytter pupp etter 2-3 måltider, for ellers blir de ikke tømt ordentlig :)

Skrevet

Min på 10 uker har også begynt å bruke mye mindre tid på noen av måltidene... Føler jeg ikke får tømt puppen og da ikke få i seg den fete melken... Du skriver at du bruker samme pupp til flere måltider før du bytter, men da pumper du den puppen som må "vente" noen måltider? Det må jeg, ellers blir det så fult, og mye brystspreng, klumper. Er det vanlig å pumpe puppen som ikke blir brukt?

Skrevet

Jeg ammer bare på en siden om gangen. Bytter pupp etter 2-3 måltider, for ellers blir de ikke tømt ordentlig :)

Selv etter to barn har jeg aldri helt skjønt den 'tømme brystet ordentlig' greia.. For det blir jo aldri tomt :)

Gutten min suger i en 5-6 minutter før han slipper taket. Prøver jeg å legge han til igjen suger han bittelitt, slipper taket og blir irritert.. Da bytter jeg side og han suger ivrig i 5-6 minutter til :)

Og så er han blid og fornøyd i omlag 3 timer, så da tolker jeg det som at han er god og mett! :)

I tillegg legger han bra på seg og sover godt om natten, og da må det meste være stort sett greit tenkerjeg :)

Skrevet

Jo men her er det så mye melk at hvis jeg bruker begge puppene til et måltid så kommer det mye sprutgulp etterpå og veldig mye formelk. Hun trenger den fete melken også. Hun bæsjer også veldig mye mer hvis hun overspiser. Veide henne i dag og hun ligger perfekt på linja så det fungerer bra for oss ;)

Skrevet

Min på 10 uker har også begynt å bruke mye mindre tid på noen av måltidene... Føler jeg ikke får tømt puppen og da ikke få i seg den fete melken... Du skriver at du bruker samme pupp til flere måltider før du bytter, men da pumper du den puppen som må "vente" noen måltider? Det må jeg, ellers blir det så fult, og mye brystspreng, klumper. Er det vanlig å pumpe puppen som ikke blir brukt?

Jeg pumpet bare av og til om morran men jeg starter dagen med den puppen som er fullest ;) så gir jeg av den i noen timer før jeg tar neste. Hun kan spise hver halvtime noen ganger, så jeg gir ofte pupp når hun er våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...