Gå til innhold

HJELP! Jobbintervju tips.

Anbefalte innlegg

Skal på jobb intervju snart og aner ikke hva jeg skal si, hva som er normalt å spørre om/ bli spurt om osv.

Er en sekretær stilling på sykehus.

Kan noen være så snill å svare? Jeg MÅ få denne jobben..

Anonym poster: 3ac72ef9f21db021b9e60096d42b3e51

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144008815-hjelp-jobbintervju-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Vær ute i god tid. Er du i tvil om hvor du skal er det lurt å sjekke kart, kjørerute eller mulig kollektivtransport på forhånd.

2) Vær opplagt, pen og ren i tøyet - gjerne så nøytral som mulig. Om du røyker - prøv å IKKE ta deg en sigarett rett før du går inn. Dette kommer selvsagt an på hvor du søker jobb. Skal du på intervju på Maxbo kan Chanel-drakten få henge i skapet.

3) Vær forberedt. Gjør research på bedriftens nettsider. Har de en visjon? Et motto? Spesielle fokusområder? Verdier? Ha med utskrift av CV, samt nødvendig dokumentasjon - gjerne i en pen mappe e.l.

4) Vær blid, hils pent, hold øyekontakt, svar på de de spør om, vær ærlig.

5) Avslutningsvis kan det hende at de lurer på om du har spørsmål. Tenk ut et par velformulerte spørsmål på forhånd. Takk dem pent for at du fikk komme, fortell at du synes det var hyggelig å hilse på dem og ønsk dem en god dag videre.

Lykke til :)

Hvorfor er du interessert i jobben?

Hva gjør deg spesielt godt egnet for jobben?

Hva vil bli den største utfordringen for deg i jobben?

Hvilk erfaring har du fra tidligere jobb som il være nyttig for deg inn i denne jobben?

Hvordan vil du beskrive dine personlige egenskaper; kommnikasjon, interaksjon m kolleger, samarbeidsevner, humør, arbeidsstil....

Hvordan ser din karriere ut de neste 3-5 årene? Hvordan passer denne stillingen inn ift de ambisjonene?

Hva er du mest stolt av i din arbeidskarriere så langt?

Har du noen gang jort noen store feil? I s tilfelle hva skjedde og hvordan løste du det?

Hva er det vanskeligste du ha opplevd på arbeid? Hvordan løste du det?

Hvorfor skal de velge deg fremfor andre kandidater?

Hva vil dine referanser si m deg når de konakter dem?

Frbereder du deg på disse spørsmålene burde du være forberedt til intervjuet. Rene, hele klær. Nøytrale, ingen dype utringniger en ekstremt høye hæler. Moderat sinke og et "ryddig" antrekk.

Husk øyekontakt og et fast håndtrykk - ingen liker fiskebollehender.

Snakk rolig og tydelig uten for mange "assa", "lissom", "på en måte".....

Lykke til!!!!!! :)

Anonym poster: ed3583569b99e497adb6e083ae046d62

Hvorfor er du interessert i jobben?

Hva gjør deg spesielt godt egnet for jobben?

Hva vil bli den største utfordringen for deg i jobben?

Hvilk erfaring har du fra tidligere jobb som il være nyttig for deg inn i denne jobben?

Hvordan vil du beskrive dine personlige egenskaper; kommnikasjon, interaksjon m kolleger, samarbeidsevner, humør, arbeidsstil....

Hvordan ser din karriere ut de neste 3-5 årene? Hvordan passer denne stillingen inn ift de ambisjonene?

Hva er du mest stolt av i din arbeidskarriere så langt?

Har du noen gang jort noen store feil? I s tilfelle hva skjedde og hvordan løste du det?

Hva er det vanskeligste du ha opplevd på arbeid? Hvordan løste du det?

Hvorfor skal de velge deg fremfor andre kandidater?

Hva vil dine referanser si m deg når de konakter dem?

Forbereder du deg på disse spørsmålene burde du være forberedt til intervjuet. Rene, hele klær. Nøytrale, ingen dype utringniger en ekstremt høye hæler. Moderat sinke og et "ryddig" antrekk.

Husk øyekontakt og et fast håndtrykk - ingen liker fiskebollehender.

Snakk rolig og tydelig uten for mange "assa", "lissom", "på en måte".....

Lykke til!!!!!! :)

Anonym poster: ed3583569b99e497adb6e083ae046d62

Takk for svar. Føler jeg blir mer nervøs av å lese dette, herregud jeg må få denne jobben. Var ferdig utdannet i juni, og har først nå blitt innkalt til intervju. Så har ingen erfaring innen å jobbe som helsesekretær.

Så det jeg tar med meg av papirer er:

Autorisasjon

Vitnemål

Attest

Karakterutskrift for hele videregående(?)

Cv

Noe mer?

Tar med alle i orginal pluss jeg tar med kopi av alt.

Klær, tips til hva jeg kan gå med? Svart bukse med hva?

Er det normalt å få spørsmål om at man skal nevne 3 negative sider med seg selv?

Gruer meg sånn at det er like før eg begynner å grine. For økonomisk er jeg helt avhengig av å få denne jobben.

Hvor lenge pleier ett intervju å være? 30 min?

Hi

Anonym poster: 306b704ff03d2bf4592985ff35c7ab9b

Annonse

Jeg jobbet som sekretær på sykehus før jeg begynte på legekontor.

Måtte prøveskrive fra diktafon etter intervjuet da de fleste sekretærstillinger på sykehus innebærer en del skriving.

Det beste er å ha orden i sakene og være seg selv :-)

Lykke til :-)

Anonym poster: 34ecc59e42c8aca9a36dbc8f4e44c516

Måtte prøveskrive fra diktafon etter intervjuet da de fleste sekretærstillinger på sykehus innebærer en del skriving.

Takk:) men hvordan fungere sånn diktafon? I utlysningen står det at arbeidsoppgavene er: sentralbord, sentral i kontakt mellom ansatte, pasienter og pårørende. Oppdatere pasientliste, koordinering av utskriving/overføring av pasienter og ajourføring av kontorarbeid.

Gikk på voksenopplæring så vi lærte ikke det med diktafon. Men det er sånn legen snakker inn i også skal jeg skrive på data det han har lest inn, sant?

Hi

Ikke tenk så altfor mye på hvilke spørsmål du får. Men tenk heller igjennom dine gode sider og dårlige sider og les stillingannonsen godt. Den gir en grei pekepinn på hva du skal gjøre.

hvis du står fast på ett spørsmål ta litt drikke og tenk igjennom det og så svar. Man trenger ikke å svare med engang.

Anonym poster: b2eddd1497b7f8b53e65c67b5545b8cf

Takk:) men hvordan fungere sånn diktafon? I utlysningen står det at arbeidsoppgavene er: sentralbord, sentral i kontakt mellom ansatte, pasienter og pårørende. Oppdatere pasientliste, koordinering av utskriving/overføring av pasienter og ajourføring av kontorarbeid.

Gikk på voksenopplæring så vi lærte ikke det med diktafon. Men det er sånn legen snakker inn i også skal jeg skrive på data det han har lest inn, sant?

Hi

Det stemmer. Du skal bare skrive det legen sier. (Det er der man liksom skal ha bruk for all latinen vi måtte gjennom på skolen ;-) )

De skal vel egentlig bare sjekke rettskrivingen. Hvor fort du skriver er ikke så viktig, det kommer seg fort :-) Det så jo ikke ut som det er mye journalskriving i utlysningen da ;-)

Jeg jobbet som sekretær på sykehus før jeg begynte på legekontor. Måtte prøveskrive fra diktafon etter intervjuet da de fleste sekretærstillinger på sykehus innebærer en del skriving. Det beste er å ha orden i sakene og være seg selv :-) Lykke til :-) Anonym poster: 34ecc59e42c8aca9a36dbc8f4e44c516
Takk:) men hvordan fungere sånn diktafon? I utlysningen står det at arbeidsoppgavene er: sentralbord, sentral i kontakt mellom ansatte, pasienter og pårørende. Oppdatere pasientliste, koordinering av utskriving/overføring av pasienter og ajourføring av kontorarbeid. Gikk på voksenopplæring så vi lærte ikke det med diktafon. Men det er sånn legen snakker inn i også skal jeg skrive på data det han har lest inn, sant? Hi Anonym poster: 306b704ff03d2bf4592985ff35c7ab9b
Det stemmer. Du skal bare skrive det legen sier. (Det er der man liksom skal ha bruk for all latinen vi måtte gjennom på skolen ;-) ) De skal vel egentlig bare sjekke rettskrivingen. Hvor fort du skriver er ikke så viktig, det kommer seg fort :-) Det så jo ikke ut som det er mye journalskriving i utlysningen da ;-) Anonym poster: 34ecc59e42c8aca9a36dbc8f4e44c516

Det er dessuten ikke så vanlig at man skriver etter diktat lengre, heller ikke på sykehus. De aller fleste leger skriver sine egne notater nå for tiden. Så du skal ikke tenke så mye på det med diktat synes jeg. Svarer litt på det andre innlegget ditt nå etterpå også jeg. =)

Anonym poster: 3dbd10c4f9443cfc405e231a979addab

Annonse

Jeg skal også på intervju på sekretærstilling på sykehus, hadde vært snedig hvis det var den samme stillingen!!

Anonym poster: a09602896a9077bd9b8c85c2e131cb23

Når skal du da?

Hi

Er jo helt sikkert ikke den samme stillingen da:) hvor i landet er det da? Jeg skal i neste uke!

Anonym poster: a09602896a9077bd9b8c85c2e131cb23

Jeg skal denne uken, er i bergen. Sikkert ikke samme da. Men du må ha lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...