Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt innputt for å bestemme meg for om jeg skal ha med meg tante Jordmor eller ikke.

Det har seg sånn at tanta til mannen min er jordmor, en svært dyktig sådan. Andre i familien har spurt om hun vil være med under fødsel, noe hun har takket ja til. Så hun har tatt i mot fettere og kusiner i familien.

Vi venter vårt første barn i midten av mars og jeg må snart bestemme meg for om jeg skal spørre om hun vil være med eller ikke. Mannen min har sagt at det er jeg som må velge, siden det er jeg som skal gjøre største jobben.

Hun er en av distriktets beste jordmødre ( i alle fall ut i fra det jeg har hørt via andre, som ikke vet at jeg er i familie med henne.)

Samtidig så er jeg usikker på om det kanskje blir for nært ( og pinlig) for meg å ha noen jeg har et så godt forhold til der.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144008758-ha-med-tante-jordmor-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det :) Søsteren til min inngifte onkel .. Altså tanten til min kusine men ikke min tante, er jordmor. Hun var tilfeldigvis på jobb da vi kom inn. Hun spurte oss selvfølgelig om det var greit for oss at hun ble jordmoren vår og jeg kunne ikke vært mer lykkelig.

Å vite at min sønn ble tatt i mot av en dame jeg kjenner og stoler på var så betryggende for meg. Jeg følte meg så ivaretatt hele tiden. Det var rett og slett kjempe fint. Håper hun er på jobb når nr. 2 kommer også. Blir nesten litt skremt med tanken på at en "hvemsomhelst" skal gjøre den jobben.

Jeg syns du er kjempe heldig som har denne muligheten. Rart og pinlig tror jeg ikke det blir men det kommer jo så klart an på hvordan du er som person da...

Jeg hadde vert villig til å betale penger for å fått den jordmoren jeg hadde sist, denne gang også. Men så enkelt er det ikke, så om hun har så godt rykte, så hadde jeg slått til ;)

men snakk litt med noen andre i familien som har hatt henne, vi er alle forskjellige.........prøv å finn ut om hun passer til din personlighet.

Jeg hadde f.eks ikke klart å hatt en "bossy" "bråkete" jordmor med meg!

Lykke til

Jeg har veldig god kjemi med henne og jeg er veldig trygg på at hun vet hva hun driver med. Det jeg er redd for er at jeg er vant til å fikse ting selv. Er litt ukomfortabel med at hun skal se meg "liten og svak" på en måte. Litt vanskelig å forklare. Samtidig hadde det vært trygt å ha en jeg vet gjør jobben sin, siden jeg syns det er forferdelig vanskelig å be om hjelp.

Så enten må jeg be om hjelp på forhånd og spørre henne. Ellers så må jeg "bry" de som er på jobb når tiden er inne. Jeg har på en måte skjønt at jeg må ha hjelp på enten den ene eller andre måten :-)

Annonse

Jeg har veldig god kjemi med henne og jeg er veldig trygg på at hun vet hva hun driver med. Det jeg er redd for er at jeg er vant til å fikse ting selv. Er litt ukomfortabel med at hun skal se meg "liten og svak" på en måte. Litt vanskelig å forklare. Samtidig hadde det vært trygt å ha en jeg vet gjør jobben sin, siden jeg syns det er forferdelig vanskelig å be om hjelp.

Så enten må jeg be om hjelp på forhånd og spørre henne. Ellers så må jeg "bry" de som er på jobb når tiden er inne. Jeg har på en måte skjønt at jeg må ha hjelp på enten den ene eller andre måten :-)

Om hun er så godt omtalt som du sier, så hadde jeg spurt egentlig :) Du vet aldri hvem du får, og det kan godt hende du bli misfornøyd med den du får tildelt også... Så er det ikke godt å vite at hun er flink og ikke minst vil nok ta litt ekstra godt vare på deg :D

Hun er profesjonell og har taushetsplikt ang fødselen din, så om hun ser "svake punkt" ved deg, så vil det nok ikke gå inn på henne, da dette er normalt i hennes arbeid, og hun har sett denne siden ved flere familiemedlemmer :)

Skriv en liste med for og imot da, så kan du se ;) Og det er helt riktig det mannen din sier, det er DU som må bestemme! Og du må heller ikke føle noe press for at hun har fått lov å være med på andres fødsler, det betyr ikke at du MÅ spørre henne... det betyr at du kan ;)

Jeg føler meg litt "sær" her jeg, vil ikke at familie eller kjente skal se rett opp i privaten liksom!!! Men der har dere meg da, sikkert deilig å være mer avslappet i forhold til det.

Hehe, samme tenker jeg! Jeg jobber på føden her jeg bor, og når jeg fødte sist så syntes jeg det var veldig flaut å ligge å skreve og presse og bli syddd av kjentfolk. Og ikke minst når hun skulle sjekke åpninga. Jeg hadde trodd hele veien at det ikke kom til å plage meg, men det gjorde det. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...