Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk faktisk fem stk på frys, noe de på sykehuset var veldig fornøyde med! Så vi har heldigvis mange muligheter til å sette inn:) Tusen takk for det! Tips på forhåndsregler? Noe jeg bør hold meg unna, bortsett fra alkohol osv da? Erfaringer?

Tusen takk for det mottivert! Har du foresten vært på kikhulls opr? Hva er årsaken til at du må igjennom den? Du trenger ikke å svare om du ikke ønsker:)

Det er jo kjempe bra Ivf, 5 på frys :) Jippi :) Da er du heldig, håper jeg også får noen på frys neste gang :) Har ikke hatt kikkhuls enda nei, håper det ikke blir så lenge til da :)

Grunnen til at jeg skal ha op er at jeg har PCOS (en svak verson) og derfor har mange eggposer, fordi jeg har uregelmessig mens. Disse posene skal de svi bort, slik at de kan øke stimuleringsdosen før forsøk :) Tror jeg har hatt litt lite respons på dosene jeg har gått på de første forsøkene. Fikk ut få egg, så de virket ikke helt fornøyd på klinikken. Slik jeg forsto det er det en risiko for f.eks blodprop dersom de overstimulerer meg. Også en fare for at alle disse posene skulle utvikle seg samtidig, og det ville ikke bli særlig bra. Vet egentlig ikke så mye om dette, men det er i alle fall slik jeg har oppfattet det :) Så etter op kan de øke medesinene og få ut flere kvalitets egg, håper jeg :) Har også hatt noen cyster, det regner jeg også med de vil fjærne under op.

Vet ikke helt hva du burde holde deg unna, sikkert lurt å ikke spise mat gravide ikke skal spise? Vet ikke helt... :) Men kos deg med rugingen, og tenk posetive tanker :)

Står på sidelinjen og heier på dere alle!!! Venter på inkalling til forsamtale vi, så enda en stund til oppstart for vår del...

Ble litt nysgjerrig på noe du skrev kjærepære: Er det sånn at man ser kjønnet til barnet på celledelingen? Hva er isåfall "regelen" der?

Har aldri hørt om det før.. Men så utrolig bra at de kan gjøre noe med det! Blir spennende å se hvordan kroppen responderer på økt hormonstimulerkng etterhver da!:) Det blir nok bra skal du se!

Sant så sant:) nå er det bare sunn mat som inntas her i gården! Ja, det skal jeg gjøre!:)

Annonse

Så bra med så mange egg på frys, dere! Jeg hadde to som de kaaaaanskje kunne få på frys, men regner med de er destruert siden jeg ikke har hørt noe mer. Mammadrøm: nei, legen fjasa nok bare litt, han og kona tulla med at jenter er jo mer effektive, så da måtte den syvdelte være en jente :P Man ser kun om et egg er brukbart delt, man kan vel egentlig ikke se så mye mer.

Nå er det 10 dager siden uttak og 8 dager siden innsett... er jeg 10 dpo da? Kjedelig å måtte vente så lenge på testinga!

Vet dere forresten hvor lenge Ovitrelle kan slå ut på gravitest? Om den kan det da, men syns jeg har hørt det :P Vil ikke få falsk positiv test, for å si det sånn.

De sier at den skal være ute av kroppen etter 10 dager. Jeg testet 11. rugedag og fikk positiv test. Klinikken ba meg egentlig vente til 14. rugedag, men jeg var for utålmodig :P

Endret av HeleneBeate

Annonse

Jeg fikk beskjed om å ta testen etter 14 dager, så jeg skal ta den førstkommende mandag, dvs 6 dager igjen enda.. Utålmodig! Har så lyst til å vite noe allerede nå, men samtidig er jeg redd for at jeg skal få noe falskt svar om jeg tar test før testdatoen! Vi får vell fortsatt krysse fingrene å håpe på det beste:)

Håper inderlig du får en strek soon Kjærepære :) Hvordan regner man forresten dpo og antall uker gravid med IVF? Er el den dagen eggene blir henta ut og får tilsatt sæd, og er vi da gravid i vår 2 uke som vanlig beregning? Regnes dpo fra dagen etter uttaket eller etter innsett?

Etter det jeg har forstått så er 1dpo dag etter uttak. Er da plutselig fire uker på vei om jeg får strek hehe. Har ikke flere tester nå, så får vente til torsdag med ny test. Hatt utflod i dag som ikke var helt lys/klar/hvit, så tror kanskje dette går til helv...... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...