Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt 3 egguttak. Fikk morfin og paracet på forhånd og lokalbedøvelse under uttak. Er ganske susete etter uttak, men jeg mister alltid en del blod så det bidrar nok også.

Syns det er ubehagelig med uttak, spesielt når de setter lokalbedøvelsen, men det går helt greit.

Jeg har fått ut 7-10 egg, og har fått beskjed om at dette er veldig bra. For mange egg ut kan gå ut over kvaliteten.

Fortsetter under...

Jeg har hatt 3 uttak og alle har vaert forskjellige i forhold til smertene, men fikk samme medisin dose hver gang. Så det kan være litt med dagsformen, litt med legen å gjøre. Og siste gang hadde jeg ei cyste som dei prøvde å styre unna og dermed måtte gå rundt der og det var vondt, men det er jo så fort overstått.

Jeg fikk ut 6 egg på første og 10 på uttaket jeg hadde i dag. Hadde litt større dose gonal f på siste. Uttakene var ganske like, tror det er veldig individuelt. Jeg hadde litt smerter i etterkant, men hun før meg stakkar besvimte av smertene når hun kom ut igjen.

Takk for utfyllende svar jenter :) Da er det bare å bite tenna sammen høres det ut som, og be om en fin pillecocktail først.. Fikk brev om godkjent søknad i dag så nå er vi igang. Mangler bare passfoto og blodprøver fra begge (HIV og hepatitt, pluss røde hunder), og så får vi vel reseptene etterpå..Jeg har endo. Får jeg garantert langt regime med endo eller kan jeg ha flaks med å få kort tror dere? Jeg aner ikke mitt AMH nivå..

Har lest at noen klinikker gir kort regime til endo pasienter men alt i alt tror jeg veldig lang, og da mener jeg opp til 8 uker er anbefalt for dei med endometriose. Jeg har hatt både 4 og 8 uker. Nesesprayen har vært tøff for meg, men jeg leser at det finnes dei som ikke føler så mange bivirkninger, så man kan jo være heldig. Jeg vil nok tro at det viktigste er å få det til, samme langt eller kort regime, mange eller få egg :) bare det resulterer i en baby :)

Annonse

Samme her også, mottivert... legen sier jeg har rikelig med egg, men likevel fikk de bare ut noen få.. jaja. Hadde kort protokoll den gangen, nå bruker jeg spray i tillegg, de håper det vil hjelpe. Håper jeg også, forsåvidt :D Hadde vært greit å få ut såpass at vi kan fryse ned noen også, for er ikke ekstremt glad i at bedøvelsen virker dårlig på meg under uttak :P

Lykke til med kikkhullsoperasjon!

Helt enig med deg Kjærepære, håper også å få noen på frys neste gang. :) Håper virkelig sprayen gir resultat for deg :) Du burde jo få en annen medesin, nekter å tro det kan være noe behagelig med uttak uten bra bedøvelse.

Masse lykke til i denne runden :)

Jeg har hatt 2 uttak, synes ikke det er spesielt vondt, men ubehagelig. Syns det kjennes ut som trykk nedi der når de roter rundt, og når bedøvelsen blir satt. Ble veldig svimmel første gang, av det stoffet de satte i hånden. Det synes jeg var svært ubehagelig, og glemte hva vi gjorde der. Neste gang fikk jeg en mindre dose, og da merket jeg litt mer. Men man er i gode hender, og det er spennende å være med på. Det går veldig fort også.

• 2 uker senere...

Forrige forsøk (2 år siden) fikk jeg 4 egg. Det var lite sa de, men man trengte strengt tatt ikke mer enn 1..

2 ble befruktet, 1 satt inn. Det andre kunne ikke fryses.

Ble gravid med en liten prinsesse:)

Spent på hvor mange egg det blir denne gangen, dosen puregon er justert opp noe, i håp om noe økt antall egg.

Annonse

Uttaket den gangen gikk relativt greit. Ble litt mer ubehagelig etterhvert, men helt ok.

Hadde derimot utrolig vondt etterpå! Det var ikke jeg helt forberedt på. Spydde flere ganger før jeg orket dra hjem.

Kan ha vært en blanding av vondt og smertestillende da, det vet jeg ikke. Vet ikke hva jeg fikk:/

Har uttak neste uke selv og kjenner jeg ikke akkurat gleder meg.

men det går nok sikkert helt fint, man kommer gjennom det:)

og ikke alle får noe særlig ubehag heller.:)

Jeg fikk ut ni egg etter langt regime med Gonal-f. Det ble da sagt at det er et helt pefekt antall,vet ikke helt hva de mente med det egentlig. Fem ble befruktet ved hjelp av icsi pga få svømmere hos mannen. Et egg inn og to på frys.Skal i gang med runde to i mars / april.

Jeg fikk ut 11 egg, var superfornøyd, men så var det bare 3 som ble befruktet, og til slutt bare 1 som var bruktbart. Så ble ganske skuffet og bekymret at det var så dårlig befruktningsrate. Legen sa det enten kunne være dårlig eggkvalitet, eller sperm, evt tilfeldig. Blir jeg ikke gravid i denne omgang kommer jeg til å være redd for at ikke noen blir befruktet neste gang. Nei huff, må ikke tenke så lang tid i forveien og bekymre meg for alt mulig.

Uttaket den gangen gikk relativt greit. Ble litt mer ubehagelig etterhvert, men helt ok.

Hadde derimot utrolig vondt etterpå! Det var ikke jeg helt forberedt på. Spydde flere ganger før jeg orket dra hjem.

Kan ha vært en blanding av vondt og smertestillende da, det vet jeg ikke. Vet ikke hva jeg fikk:/

og ikke alle får noe særlig ubehag heller.:)

Takk for svar fra deg også :) Synes dere er flink som greier å holde ut dette. Skal krysse fingrene for deg på uttaket og sender masse god karma for at du skal bli gravid nå :)

Dette er min første runde så alt er så nytt og skummelt. Jeg er lei meg for at jeg ikke fikk det til på naturmåten, mens mange av dere er lei seg fordi dere enda ikke har fått det til med assistert. Jeg er mest redd for egguttaket. Før var det sprøytene jeg frika ut av, men nå tror jeg faktisk at jeg kommer til å fikse sprøytedelen likevel. Rart hvor mye sterkere jeg blir for hver uke. Off.. Ingen av oss skulle ha trengt å gå igjennom dette. All cred til dere jenter, bøyer meg i støvet!

Bra spörsmål Fiemor! Jeg gruer meg faktisk mer til alle sprøytene som skal tas:/ Jeg setter gjerne injeksjoner på andre, men å sette på meg selv det har jeg aldri gjort. Jeg begynner å sette dem onsdag eller torsdag neste uke, så da får vi se hvordan det går.. Når begynner du med sprøytene? Du får jo fortelle hvordan det gikk om du begynner før meg:) Ha en fin dag:)

Sprøytene gjør ikke noe vondt i det hele tatt, og går veldig greit. :) Grudde meg ganske mye første gangen men ble veldig overrasket hvor lett det var.Under uttaket fikk jeg smertestillende og beroliggende, kroppen kjentes veldig rar, men jeg ble veeeeldig avslappet og det gjorde ikke noe vondt, tenkte ikke så mye, hehe, etterpå var jeg bare litt slapp en liten stund, så det var egentlig heller ikke noe å grue seg til :).

og ikke alle får noe særlig ubehag heller. :)

Takk for svar fra deg også :) Synes dere er flink som greier å holde ut dette. Skal krysse fingrene for deg på uttaket og sender masse god karma for at du skal bli gravid nå :)

Dette er min første runde så alt er så nytt og skummelt. Jeg er lei meg for at jeg ikke fikk det til på naturmåten, mens mange av dere er lei seg fordi dere enda ikke har fått det til med assistert. Jeg er mest redd for egguttaket. Før var det sprøytene jeg frika ut av, men nå tror jeg faktisk at jeg kommer til å fikse sprøytedelen likevel. Rart hvor mye sterkere jeg blir for hver uke. Off.. Ingen av oss skulle ha trengt å gå igjennom dette. All cred til dere jenter, bøyer meg i støvet!

Tusen takk:)

Jeg lar forresten mannen sette sprøytene, da føles det litt mindre skummelt. Og jeg kan ikke nøle med å sette den hehe:)

Masse lykke til med både sprøyter og uttak, det går nok veldig fint:) Krysser fingrene for bebis veldig snart!!

Endret av Emmicke

Sprøytene gjør ikke noe vondt i det hele tatt, og går veldig greit. :) Grudde meg ganske mye første gangen men ble veldig overrasket hvor lett det var.Under uttaket fikk jeg smertestillende og beroliggende, kroppen kjentes veldig rar, men jeg ble veeeeldig avslappet og det gjorde ikke noe vondt, tenkte ikke så mye, hehe, etterpå var jeg bare litt slapp en liten stund, så det var egentlig heller ikke noe å grue seg til :).

Hva fikk du for noe? Stesolid gjorde meg avslappet, men selve smertestillende funka ikke....høres så digg ut å ikke ha vondt under uttak :/

Sprøytene er ikke skumle, og gjør ikke vondt. Jeg har boldprøve skrekk, så var veldig spent på sprøytene. Det gikk mye lettere enn jeg trodde. Gruet meg veldig til uttak første gangen, sov nesten ikke natten før, og var anspent i hele kroppen. Den beroligende pillen funket bra da, og det jeg fikk i hånden gjorde meg kjempe svimmel, og bedugget, hehe. Synes nesten reaksjonen på det var værre enn uttake, viste ikke hvordan jeg ville reagere. Fikk derfor mindre neste gang, og ble ikke like bedugget. Jeg sov mye etter uttak, det er godt å få sove, å ikke tenke så mye, er jo masse tanker i disse rundene.

Lykke til til alle dere som er i gang/skal i gang snart. Krysser fingrene for masse babyer i 2013 :)

Endret av Mottivert

Hva fikk du for noe? Stesolid gjorde meg avslappet, men selve smertestillende funka ikke....høres så digg ut å ikke ha vondt under uttak :/

Du burde jo få en annen type medesin, som fungerer på deg Kjærepære, må være forferdelig at den ikke virker. Jeg fikk noe i armen, som gjorde meg dritings, morfin lignende sa de. Og lokalbedøvelse der nede da. Hva har du fått da? Er det stor forskjell fra klinikkene tro? Jeg er på St.Olav. :)

Fikk Stesolid og petidin i armen. Måtte ha påfyll av petidin, og da tok den bare bort den absolutt mest intense smerten. Jeg overlevde jo, hehe, men er ikke moro å tenke at jeg snart skal gjennom dette igjen. Snakka med søstra mi, og hun sa at hun merker heller ikke noe til petidin. Lokalbedøvelse fikk jeg ikke.

Føler meg så teit, for legen sa det kom til å gå så bra ( var nervøs og fortalte om dette på forhånd), og så syns jeg det er kjempevondt. Hadde ikke forventa det, faktisk. Om jeg forteller det, så tror hun sikkert bare jeg er pingle, men det er jo ikke det som er saken, det gjorde faktisk rett og slett vondt. Husker de ble overraska over hvor pigg jeg var etterpå, og det er jo ikke så rart, når dopet ikke funker ordentlig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...