Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynte med sprøyter i går og idag var det en luftboble inni beholderen. I bruksanvisningen står det at man skal sette den på 25 og sprøyte ut med spissen opp. Står at man max skal gjøre det to ganger. Dette gjorde jeg, men boblen er det fortsatt... Noen som har vært borti det og fått svar på hva man skal gjøre da?

Jeg satt sprøyta og boblen var der etterpå også, er det farlig om den kommer inn når jeg setter sprøyta?

Fortsetter under...

Er den liten? Jeg har hatt flere sprøyter med små bobler uten at det gjør noe, vondt er det heller ikke og gjør ingen skade. Er den stor, rommer hele toppen er jeg mer usikker...

Den er ikke sånn kjempestor, den flyter rundt. Jeg trodde små som ikke gjorde noe skulle være bittesmå og sitte fast på veggen av sylinderen liksom. Derfor trodde jeg denne var stor. Kanskje stor skal være like stor i diameter som selve sylinderen? Denne var kanskje halvparten i diameter..

Til meg har de sagt at det ikke er så farlig med luftbobler, siden sprøyten ikke skal settes i blodårer, og at det er domt å prøve å få ut boblene dersom noe av medesinen kan forsvinne samtidig. Dersom den er stor kan det kansje være greit å ringe å spørre, for å være helt sikker :)

Til meg har de sagt at det ikke er så farlig med luftbobler, siden sprøyten ikke skal settes i blodårer, og at det er domt å prøve å få ut boblene dersom noe av medesinen kan forsvinne samtidig. Dersom den er stor kan det kansje være greit å ringe å spørre, for å være helt sikker :)

Ok. takk for svar begge to :) Da går det nok bra at den er der :)

Litt luft spiller ingen rolle nei! :) Og om det er penn og ikke vanlig sprøyte så mener jeg å huske at den luftbobla ble igjen etter jeg var ferdig med sprøyta også... Uansett, ikke farlig, jeg brukte vanlig sprøyte en gang og tabba meg ut, trykka inn MASSE luft, men fortsatt ikke noe problem! :)

Annonse

Prøv å hold sprøyta så bobla blir øverst i beholderen og ikke kommer med i dosen når du setter den da? Den vil jo sikkert vandre rundt i beholderen alt ettersom hvordan vinkel sprøyta holdes. Hakke peil på dette så ha meg unnskyldt hvis det var veeeldig nybegynner å si noe sånt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...