Gå til innhold

Ta med barn på ordinærutltralyden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det står at det ikke er lov å ta med seg barn på ordinærultralyden, men nå er han blitt syk og skal ikke i bhg den dagen. Vi har dessverre ikke barnevakt på morgen/dagtid, siden alle andre er på jobb. Eventuelt må mannen bli hjemme med barnet, men jeg har så lyst til at han skal være med. Vi har ikke vært på andre UL.

Noen som vet om det er i det tilfelle lov å ta med barn på ordinær UL??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er vel lov å ta med barn?? Det er vel heller slik at det egentlig ikke anbefales, men må du så må du! Bare ta med ungen og si klart ifra om at du ikke hadde noe valg.

Skrevet

Det er Lov :) Men de abefaller og ikke gjøre det, pga barna kan bli lei av og sitte og vente så lenge.

Skrevet

Jeg hadde med jenta vår, men hun er nesten fem, og hun syns det var kjempe stas å se babyen. :-)

Skrevet

Vi hadde med oss minien på ultralyd i uke 12, og han fikk en del oppmerksomhet av gynekologen, vi var heller ikke de eneste som hadde med søsken den dagen...

Men mulig det varierer fra plass til plass :(

Skrevet

ring og hør med sykehuset, det praktiseres forskjellig rundt omkring:)

Skrevet

Ville ikke tatt med barnet av hensyn til jordmor/lege som skal gjøre jobben sin, av hensyn til dere som trenger full oppmerksomhet mot det som skjer på skjermen (og hvis det skulle komme en overraskende beskjed), av hensyn til barnet ditt som kanskje vil kjede seg veldig, og ikke minst av hensyn til andre gravide og pasienter på sykehuset som blir utsatt for smitte fra barnet ditt.

Vi hadde samme situasjon her, og da måtte bestefar ta seg fri fra jobb for å være med gutten vår. Alternativet ville vært bytte time.

Skrevet

På brevet vi fikk står det at det ikke er mulig å ta med barn på ul.

Skrevet

Se på innkallingspapiret du har fått om hva det står der. Står det at de ikke anbefaler å ta med barn eller at det ikke er lov å ta med barn? Om de ikke anbefaler så er det fordi små barn ikke har utbytte av å bli med.

Skrevet

I brevet vi har fått står det at de ikke vill ha med søsken. Å ta med ett sykt barn er vel uansett ikke det lureste av hensyn til andre.

Skrevet

På vårt brev stod det også at de ikke ønsket at vi hadde med barn. Det er jo ikke alltid en UL undersøkelse er en lykkelig hendelse heller... Og jeg ville nå ihvertfall ikke hatt med et barn som er syk (både for barnet sin del og for de på sykehuset). Enten må vel far være hjemme med barnet (om ingen andre kan passe), eller så må dere vel ombestille timen til UL.

Skrevet

De som skal utføre UL er nok ikke så bekymret over at ett barn skal forstyrre osv, men det er jo som noen andre skriver over, ikke alltid at en ordinær UL er en fin hendelse.. Det er jo noenganger de avdekker ting som kanskje foreldrene bør finne ut av selv uten barn til stede. Så jeg hadde ihvertfall forsøkt alt jeg kunne å finne en annen løsning.

Skrevet (endret)

Jeg ville også ringt og spurt. Gutten her hadde akkurat vært syk når vi skulle på ul og kunne ikke dra i bhg, fikk som svar at pappaen og han kunne vente utenfor under gjennomgangen også komme inn en liten tur på slutten hvis alt var ok.Men mannen ble også syk så jeg endte med å dra alene :( Men gikk helt fint det altså.

Endret av Belle 11&13
Skrevet

Jeg fikk beskjed om: "Det er dessverre ikke mulig å ta med barn under skolepliktig alder. På grunn av smittefaren må ikke syke søsken tas med."

Men det er jo sikkert ulik praksis de ulike stedene. Jeg hadde kanskje hørt om noen besteforeldre eller andre kunne ha poden på jobb en times tid? Men skjønner om ikke det er mulig for alle...

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått ny time i neste uke, hvis du ikke har noen form for mulighet for barnevakt.

For det første er det ikke barnet ditt sitt beste å være med når det er sykt, for det andre så er det mest sannsynlig flere gravide på samme venterom som kan bli smittet.

Og jeg tror ikke du hadde satt pris på om du hadde vært den gravide på venterommet og vært bekymret for å bli syk, hvis det hadde vært noen andre som hadde tatt med et sykt barn...

Skrevet

På min innkalling står det at man ikke skal ha med søsken, både av hensyn til de som skal utføre jobben sin, og at de små ikke har særlig utbytte av å være med. Skjønner jo at dere vil ta mini med pga manglende barnevakt, men jeg ville nok tenkt meg godt om før jeg tok med et sykt barn.

Ring og hør hva de sier du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...