Gå til innhold

Dårlig samvittighet for barnefaren

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+0 og i uken som gikk har jeg både vært til legen og på ul, som den kommende pappaen har veldig lyst til å være med på, noe som jeg synes er helt supert.

Men akkurat nå har han så mye å gjøre på sin jobb, og jobber 7 dager i uken og gjerne 10-12 timer hver dag. Dette er blant annet grunnet hans far, som han driver et lite firma sammen med, er rammet av alvorlig sykdom, og ikke er i stand til å jobbe. Jeg har vært sykemeldt i uken som nå er gått, da jeg fikk influensa på toppen av graviditeten. Jeg hadde lovet han å hjelpe/avlaste han noen timer og holde han litt med selskap der han sitter alene på jobben. Men dette har jeg rett og slett ikke hatt krefter til den siste tiden. Jeg vet han ikke har noe i mot at jeg har vært i dårlig form, for han er verden beste mann. Men jeg klarer likevel ikke å ikke ha dårlig samvittighet... Jeg vet han er sliten og jobber nå kun på vilje, jeg er redd han skal gå på en smell.

Fortsetter under...

Hei og gratulerer med en liten spire.

Jeg tror mange av oss her inne før eller siden har hatt litt dårlig samvittighet for at vi ikke strekker til og får hjulpet til like mye som vi er vant til.

Men det å være gravid krever frykelig mye av kroppene våre og det er viktig at vi lytter til den.

Jeg tror at man har enda lettere for å bli dårlig hvis man ikke lytter til kroppen og hviler. Hvis du blir enda mer sliten og kvalm vil samboeren din bare måtte ta vare på deg i tillegg og det høres ut som han har nok å gjøre på jobben :-)

Ta det med ro og pass på deg selv først og fremst!

Det blir nok hver sin tur det der! Noen ganger vil du være helt i kjelleren, andre ganger han. Man kan prøve å være litt ekstra oppmerksom. Si litt fine ting ol. Når begge er sliten er det ikke annet å gjøre enn å komme seg gjennom på best mulig den perioden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...