Gå til innhold

Oslo damer! Se hit;)

Anbefalte innlegg

Jeg må søke om permisjon snart og i forbindelse med det så må jeg finne ut av hvor lenge jeg "må" være hjemme. Lille gutt kommer i slutten av April. Når får jeg barnehage plass? Hvis jeg tar 1år perm, får han barnehage plass med en gang? Hvordan gjør dere dette. Eller hvordan har dere gjort det tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144008674-oslo-damer-se-hit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig får du barnehageplass fra august. Du kan søke om plass tidligere, men sjansen er mindre for å få plass midt i året. (Kommer sikkert an på hvor du bor, men sånn er det her...)

Her løste det seg litt selv ved god planlegging av permisjoner, ferier og at min mann skulle bytte jobb. Trengte hjelp et par uker, og da trådte bestefar til som "dagmamma"...

Men jeg vet om flere som må finne dagmamma, eller ta permisjon uten lønn for å få endene til å møtes tidsmessig...

Lykke til!

uff, det var det jeg fryktet... det er lang tid altså. jeg bor ganske sentralt, på st.hanshaugen så regner med det er trangt om BH plass :(... så da har jeg en del å tenke på... mannen min kan ikke ta pappa perm, så vi mister jo de 12 ukene i tillegg, så det er virkelig begrenset hvor mye tid jeg kan ta ulønnet fra jobb :(

Når du skriver "ikke noe nettverk", gjelder det også venner eller venners venner? Det er jo ikke heeelt fremmede...

Mannen min var dagpappa for datteren til et vennepar av oss noen dager i uken da han gikk hjemme med tulla fordi de også hadde utfordringer som deg, og de klarte seg i to eller tre måneder med hjelp av to ulike fedre-venner som var i en enklere situasjon med pappaperm enn våre venner var..

Ellers vet jeg om de som har fått barnehageplass midt i året, så du skal absolutt ikke gi opp, du kan eventuelt ta direkte kontakt med de nærmeste å høre:)

Annonse

takk for svar og tips alle sammen :)! ja jeg må undersøke med Nav, men gruer meg. de er jo ikke kjent for å være hjelpsomme:(

Appelsin: nei jeg/vi har ikke så mange venner i Oslo, eller vi har venner, men de har ikke barn. de av vennene mine som fikk barn før meg har flyttet hjem til hjembygden.

men liker ideen om at noen som er hjemme i perm kanskje vil være litt dagmamma :) det som er synd, er at man ikke kan finne ut av disse tingene nå ;) liker å ha stell på ting ;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...