Gå til innhold

Du vet du er gravid når du...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld når jeg skulle legge meg merket jeg at jeg holdt på å sprenge blæra.... Etter niagarafalls bruker jeg tanntråd og kjenner jeg må tisse igjen... Og på ny niagarafalls! Pusser så tennene og kjenner jammen meg at jeg må tisse igjen! Jeg tenker, herregud er det mulig?!? Men jo da er vist mulig! Får roe ned vann drikkinga neste kveld;)

Andre som har "du vet du er gravid når" opplevelser :) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varm og kald om hverandre, ofte tissepause :D

Skrevet

Du vet du er gravid når du begynner å grine av været på TV2. Hormonene tok over kroppen min og der satt jeg og syns synd de som bodde langt nord. De hadde jo så dårlig vær ... DA er du gravid !

Skrevet

Jeg har null kontroll på følelsene mine om dagen, jeg griner for ingenting og lunta er ikke-eksisterende

Skrevet

jeg sluttet på p- piller (mercilon) for ca. 8 måneder siden. vi prøver og bli gravide men har enda ikke lyktes.. er det normalt at det kan gå så lang tid eller er det noe galt med meg? hvordan blir jeg gravid? finnes d noe på apoteket som hjelper?

Skrevet

jeg sluttet på p- piller (mercilon) for ca. 8 måneder siden. vi prøver og bli gravide men har enda ikke lyktes.. er det normalt at det kan gå så lang tid eller er det noe galt med meg? hvordan blir jeg gravid? finnes d noe på apoteket som hjelper?

Hei.

Tror nok du får flere svar ved å starte din egen tråd med dette som tema :)

Men siden jeg likevel er i gang så kan jeg svare.

Ja, det er helt normalt. Bruker du mer enn ett år så kan du begynne på å tenke på å snakke med legen for å få satt i gang utredning.

Tror ikke det finnes noe på apoteket som faktisk hjelper, men går du inn på Bli Gravid, så skal du ikke se bort i fra at du får noen smarte kjærringråd der.

Man blir gravid ved å ha sex...?

Skrevet

sex er jo det største tiltaket xD men når jeg leser om det med å bli gravis så er dem som regel så nøye på sunn mat, trening osv... men dette er jo noe dem fleste passer på hele tiden. så jeg lurteliksom på om d var noe mere enn disse kjærringrådene og å ha sex (selvfølgelig)... samboeren min vil veldig gjerne ha barn, jeg og :) tiden vil noe vise

Skrevet

Har du regelmessige blødninger ? Jg mistet mensen etter p-pille bruk :(

Skrevet

Har så enormt ømme bryster at det var hakket før jeg slo hunden til ei venninne veggimellom. Satt godt lent bakover i sofaen, og han hoppa opp for å få kos (som han alltid gjør når jeg er på besøk der), og han halvveis landa på puppen min. Intens smerte, og visste et øyeblikk ikke hvor jeg skulle gjøre av meg! Greit bevis på at noe skjer i kroppen :P

Skrevet

Når man er så kvalm og trøtt at man må ta alt i flere omganger. F.eks det å brette klær; brette 5 truser....ta en pause....brette 3 bukser...pause... Gleder meg til energi kommer tilbake!!!:)

Når man har merkelige/groteske/livlige drømmer hver eneste natt. Siste drøm var at jeg hadde sex med mannen også gikk jeg på toalettet og begynte å blø, da datt babyen ut men når jeg tok den opp så var den i plastikk og det viste seg at det var en dukke... merkelige saker, hjelpes!! Mannen blir like sjokkert hver gang jeg forteller han om drømmene!! hehe;) ikke godt å forstå seg på dette hodet!

Skrevet

Når man ikke lengre kan sitte oppreist uten å få pusteproblemer, eventuelt å brått få ei rumpe eller et spark i ribbeina som gjør at jeg hopper til for å ikke deles i to... (nå hører ikke jeg til i 1 tri da, er snart 34 uker på vei).

Skrevet

når at du ikke kan gå forbi vaskemiddlene på butikken uten å brekke deg :(

Eller bare må overlate stekingen av reinskav til mannen, for at du blir kvalm av lukta.

Du har ei lunta som er lik ingenting.

Du er konstant trøtt og sliten, å alt er ett tiltak å gjøre om dagene.

Begynner å gråte av ingenting.

Håper virkelig dette er noe som går over etter at jeg er 12 uker på vei.

Skrevet

Når man har en pose med tyrkisk pepper i veska, en boks med salte kjeks på pulten din på jobben, en pose saltstenger som står lett tilgjengelig på kjøkkenet og en pakke lakristyggis i lomma... *Alle tiltak mot kvalme testes ut!*

Skrevet

Du vet du er gravid når du kommer hjem fra jobb og bare gråter over tabbene du har gjort! Jeg burde blitt erklært arbeidsUdyktig i hele første trimester! Jeg glemmer så utrolig mye og det føles ut som hjernen har kortsluttet... Jeg har en jobb med mye ansvar og tøffe beslutninger, og jeg gjør daglige feil (og det gjør jeg ikke normalt)! Det hjelper ikke at jeg på grunn av permisjoner blant kollegaer, må jobbe nesten dobbelt fremover...!

Helt utrolig at jeg klarer å huske lillegutt i barnehagen på vei hjem!!

Skrevet

Du vet du er gravid når du kommer hjem fra jobb og bare gråter over tabbene du har gjort! Jeg burde blitt erklært arbeidsUdyktig i hele første trimester! Jeg glemmer så utrolig mye og det føles ut som hjernen har kortsluttet... Jeg har en jobb med mye ansvar og tøffe beslutninger, og jeg gjør daglige feil (og det gjør jeg ikke normalt)! Det hjelper ikke at jeg på grunn av permisjoner blant kollegaer, må jobbe nesten dobbelt fremover...!

Helt utrolig at jeg klarer å huske lillegutt i barnehagen på vei hjem!!

Off, det hørtes tungt ut!! :-/ Håper det ordner seg snart ;)

(Kjenner følelsen om å burde bli erklært arbeidsudyktig forresten, kjenner på det samme selv :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...