Gå til innhold

Har du utenlandske aner selv, eller i familien?

Anbefalte innlegg

Det var noen som sa at det er umulig å finne noen som ikke har det nå for tiden. Så tenkte jeg på egen familie og vennekrets. Jeg tror alle har innslag av et eller annet selv, eller er sammen med noen som har det. Jeg er bare av norsk avstamning så langt tilbake som til 1600tallet. Vet grunnet slektsforskning. Jeg har fått barn med utlending.

Anonym poster: 5487efc81a4b7d479f51f2fa827d57b4

Fortsetter under...

Annonse

Man har to foreldre, fire besteforeldre, åtte olderoreldre, seksten tippoldeforeldre, 32 tipptippoldeforeldre, 64, 128, 256, 512, 1024...........

Så to-tre hundre år tilbake i tid må man kartlegge et par tusen mennesker. Hun som påstår hun har oversikten tilbake til sekstenhundretallet må vite opphavet til nærmere 100 000 mennesker, og det tviler jeg på at noen kan klare, om man slektsforsker aldri så mye...

Selv vet jeg om innslag av tater, spanjol og russer, men har som sagt ikke den fulle oversikten;-)

Anonym poster: 98bff865b89e49c042b2cffe1433f58c

Vi er samer, finner, russere og svensker som jeg vet om.

Samer er vel strengt tatt ikke utlendinger men.

Anonym poster: b3bac2ca7fdcdd02eab143cba3135424

Jo, det er de vel. Folkegruppen samer er en blanding av flere nasjonaliteter.

Anonym poster: 5487efc81a4b7d479f51f2fa827d57b4

Annonse

Bare norskt ihvertfall de siste parhundre årene på begge sider i min familie. Vi er blonde og blåøyde hele gjengen også, så det kan nok stemme....Ihvertfall ikke mye sydlandsk blod å se....

Anonym poster: 2f680c91dc0d5a8c52a61cb10744b6d1

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Ingen utenlandske aner så langt vi vet hverken hos mannen eller meg.

På mannens side er det drevet litt slektsforskning på ene siden, men ellers vet vi bare tilbake til tipp-tipp-olderforeldrene våre, tenker jeg.

De færreste er vel helnorske i århundrer tilbake, de beveget jo på seg i hin hårde dager også :)

Morfar er dansk innvandrer, kom hit på leting etter arbeid etter krigen.

På farssiden har de drevet slektsforskning, men bare i rett oppadgående linje, så de har hele tiden bare tatt foreldrene til de menneskene de har funnet bakover. Der er vi helnorske i mange generasjoner bakover, nordlendinger faktisk (jeg bor på sørlandet)

Anonym poster: e436c87869f7b6e208c1324220b7bf23

Slekten min kom til Norge fra Island for noen generasjoner siden, og jeg har taterslekt og en tipptippoldefar fra Østerriket eller noe.

På farssiden er derimot alle vestlendinger så langt tilbake som noen har klart å finne ut tror jeg.

Min farmor var irsk og min farfar var halvt norsk og halvt svensk.

Min far ble født i Skottland,opvokst i Norge, giftet seg med en finsk dame (min xstemor) og flyttet til Thailand.

Pappaen til 3 av mine tantebarn er halvt indianer og halvt costaricariansk. Pappaen til to andre tantebarn er : fra barbados,usa og sverige.

Svigermor er halvt norsk og halvt tysk og farmoren til mannen min er samisk.

Så her er vi en god mix :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...