Gå til innhold

HJELP!!! Testene er svakere!!

Anbefalte innlegg

Når jeg testet positivt 3+3, var testene svært svake. Etterhvert som jeg har kommet lenger på vei, har testene blitt sterkere. Nå har jeg ikke testet på lenge (er 7+3), og nå er testen skikkelig svak! Ikke like svak som da jeg var tre uker på vei, men fremdeles svakt. Jeg er livredd! Har ikke hatt noen blødninger eller noe. Hva skjer?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144008522-hjelp-testene-er-svakere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke HCGnivået skal stoppe før enda noen uker, så jeg ville ringt legen i morgen og fortalt om testene, at du nå er urolig og lurer på hva som er galt. Da vil du nok få henvisning til innvendig ultralyd for en sjekk.

Jeg leste en plass at når du er en del uker på vei og tester kan testene blir feile fordi de ikke er beregnet til den type testing, og at det derfor ikke er anbefalt å teste når du er bekreftet gravid for å unngå unødvendige bekymringer :) så det er nok helt normalt! Stole på at kroppen fungerer som den skal, det går jo tross alt bra med de aller fleste til tross for hva en kan få inntrykk av her inne :) prøv og slappe av og kos deg med at du er gravid :)

Har hørt det samme som Bambine33. Og enig i at det er lett å få inntrykk av at det lett kan gå galt av å følge med her inne. Men det er jo faktisk slik at de fleste går det bra med! Er selv etter mine beregninger 12 uker i dag. Under mitt første svangerskap for snart 6 år siden var jeg overhode ikke bekymra, mens denne gangen har jeg vært kjempe urolig. Og til tross for ingen blødninger, er jeg redd for at det ikke er liv det inne på ul i morgen. Tror det er best å bare senke skuldrene og tenke at alt er fint!

Sats på at de to over her har rett du Skorpionen91 :) Men for sikkerhets skyld så kan du jo alltids ringe legen og spørre. Jeg er selv ekstremt bekymret denne gangen, selv om (eller fordi) det er nr.3, og blir ikke bedre av å lese alle historiene her inne :P Tror jeg kjenner på at det nesten er uvanlig å være like heldig 3 ganger, men egentlig er det vel vanlig at ting går bra når man først er blitt gravid :)

Man kan virkelig bli gal av alle historiene om å miste. Blant de jeg kjenner som har mistet, går de samme personene ofte igjen, mens andre aldri har opplevd det. Om statistikken går på antall aborter, er nok talla høye, men om det går på antall personer som opplever det, tror jeg ikke det er så høyt... Jeg føler det ofte treffer de samme personene jeg kjenner igjen og igjen...

Annonse

Jeg googlet litt, og fant ut at det er meget sannsynlig at hcg-nivået er for høyt til at testene skal slå ut sterkt, så da skal du blande urinen med 50% vann (50-50 vann og urin, med andre ord) og teste igjen. Jeg gjorde det, og testene er så sterke de kan bli :D Unødvendige bekymringer ja, så nå har jeg funnet en prøver her inne som vil overta mine siste 19 tester :D Hihi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...