Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en gutt for snart 6 uker siden. Første uken blødde jeg som en vanlig menstrasjon, så gikk det over til kun noen dråper (for lite for truseinnlegg, kun noen dråper på toalettpapiret ved toalettbesøk) i ca en uke til. Dvs når den lille var 3 uker blødde jeg ikke lengre. Nå er han snart 6 uker og i natt våknet jeg med mens-smerter og blod på toalettpapiret. Har økt på utover dagen, blør som en vanlig menstrasjon igjen. Men er dette menstrasjonen som har kommet tilbake eller har renselsen etter fødselen for 6 uker siden begynt igjen? Han kom med ks om det betyr noe...

Hvordan kan jeg vite forskjellen? Ingen klumper, kun rent blod om det betyr noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Har søkt endel rundt, og det virker til å være nærmest uvanlig å få mensen så kjapt etter fødsel når en fullammer...?

Lagt inn spørsmål på jordmødrene-siden også. Har lyst å bruke tamponger da jeg virkelig hater bind, men ble jo frarådet det på barselavdelingen pga infeksjonsfare, men vet jo ikke om dette er mens eller renselse etter fødsel...hmm...

Skrevet

Kan være det fortsatt er noen klumper igjen i magen som blør nå? Men da burde ikke blodet være friskt og rødt, mener jeg å huske. Ring legen imorgen hvis du er i tvil...

Men tror det skal være mulig å ha mensen så tidlig, har lest om det i et annet forum før.

Selv fikk jeg mensen først 10 måneder etter fødsel, men det varierer visst veldig...

Skrevet

Kjenner det veldig deprimerende om det er mensen allerede. Hadde sett frem til noen måneder uten nå siden jeg fullammer... Får se ann noen dager kanskje, men det er kun friskt blod, ganske tynt blod føler jeg...

Skrevet

jenta mi blir 3 uker imorgen. jeg har hatt noen dager uten mye blødning, og idag startet det på nytt.

tror jeg hadde eggløsning ganske kjapt etter fødsel(kjentes iallefall ut som det i eggstokken).

tror jeg har mensen nå.

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg fikk mensen 10 uker etter fødsel

*HURRA*...

men hadde da ikke hatt mensen på 14 mnd :P

Skrevet

jeg hadde haste keisersnitt og blødde i 3 uker, så stoppet det. men uke 4, 5 og 6 kom det litt og litt sånn inne mellom. nå har jeg ikke blødd på over en uke. men har masse utflod så jeg vet at jeg har fått eggløsning ihvertfall. men takk og lov ingen mens enda.

ammer fulltid og kunne sikkert ha ammet hele landsbygda på fulltid også :P

Skrevet

Blødde en ukes tid når han var 6 uker (dvs ca 12 januar) og idag 6 februar har jeg begynt å blø igjen :(

Så våkna opp med blod i trusa og gjennomvåt bh av melk, herlig start på dagen sant... :/

Trodde mensen ville holde seg borte når en fullammet, men tydeligvis ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...