Gå til innhold

Flere med baby som ikke vil sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Min lille er nå 2 1/2 måned og sover veldig lite på dagtid. Han sover litt på fanget/puppen, men våkner så snart jeg legger han fra meg. Kan sove litt i vogna, men bare dersom den er i fart og ute i frisk luft. Han er meget sosial og vil helst bare være der det skjer og følge med på alt :) Det er jo koselig, men får ikke 2 min for meg selv :P Virker jo ikke som han har behov for noe sørlig søvn, men jeg tenker jo at noe søvn bør han vel ha... Er det flere der ute i samme situasjon og hva gjør dere?

Fortsetter under...

Vår datter sov også veldig lite på dagtid. Hun sov kun tre 20 minuttsdupper pr. dag, resten av dagen skulle hun helst sitte på fanget og følge med. Slitsomt, men koselig også. Fordelen er at hun har vært aktiv hele tiden, så hun er motorisk veldig flink:) Dessuten sov hun ganske godt på natten, og det visste vi å sette pris på etter å ha hatt nattvåkne barn også.

Nå er hun 18 måneder og skikkelig aktiv, og hun sover faktisk opptil 2 timer sammenhengede dupp på dagen. Det har hun gjort de siste månedene, så det kan forandre seg:))

Ja mi jente på 6 mnd snart er å sånn!!! helt fra ho var ca 2 mnd( frem til da sov ho masse!!!!) eneste som nytter og da ho sover best,er når vi er på trille tur!! og i bil! kan jo ikke kjøre og trille hele dagen! så ca 45-60 min på dagen og max 30 min på ettermiddagen !! men ho er like blid selvom ho er trøtt mange ganger!! Pappaen hennes var visst og sånn!!

Meen ho sover godt om natten heldigvis;)

Endret av E83

Ja, vår sover også stort sett godt på natten. Fra 22.00/23.00 til 03.00/04.00 amming og så til 07.00/08.00 amming og en time eller to til etter det. Så klager ikke på det :) Søstra sov heller ikke mye, men var litt mer tålmodig når hun var våken :P Han her krever mye oppmerksomhet og vil helst kommunisere hele tiden, kjempegøy og koselig men får jo ikke gjort noe annet da :) Han vil også være veldig mye på puppen fortsatt, særlig på ettermiddag/kveld, så egentid er ikke eksisterende om dagen :)

Vår datter sov også veldig lite på dagtid. Hun sov kun tre 20 minuttsdupper pr. dag, resten av dagen skulle hun helst sitte på fanget og følge med. Slitsomt, men koselig også. Fordelen er at hun har vært aktiv hele tiden, så hun er motorisk veldig flink:) Dessuten sov hun ganske godt på natten, og det visste vi å sette pris på etter å ha hatt nattvåkne barn også.

Nå er hun 18 måneder og skikkelig aktiv, og hun sover faktisk opptil 2 timer sammenhengede dupp på dagen. Det har hun gjort de siste månedene, så det kan forandre seg:))

Jeg har litt dårlig samvittighet for at gutten vår sitter så mye på fanget eller blir båret istedenfor å ligge på gulvet og trene. Men du sier at jenta deres ble motorisk flink selv ned mye fang-sittibg?

Annonse

Jeg har litt dårlig samvittighet for at gutten vår sitter så mye på fanget eller blir båret istedenfor å ligge på gulvet og trene. Men du sier at jenta deres ble motorisk flink selv ned mye fang-sittibg?

Hun ble det, fikk jo masse stimulering:) Hun satt jo, fikk prøve å opp i oppreist stilling tidlig, holdt hendene slik at hun fikk dra seg opp selv. Vi brukte leker litt også, måtte jo finne på noe, så hun grep leker selv allerede da hun var to måneder. Reiste seg opp og sto selv dagen før hun var 8 måneder. I tillegg var vi med henne når hun lå på gulvet, for tålmodighetene hennes til å ligge der var ikke så god - så masse, masse stimulering hele dagen:)

Ser andre barn som sover mye ikke er så tidlig ute som hun var.

Benyttet også muligheten til å introdusere bøker og musikk tidlig, og hun har heldigvis blitt glad i begge deler. Vi leser masse bøker og synger mye:)

Så det er positive sider ved det å sove lite også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...