Turtelduen Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 (endret) Og i annonsa sto det at den var kun åpnet og ikke brukt fordi hun gikk over til NAN. Jeg er skeptisk til å kjøpe brukt pumpe. Men gjorde det likevel. Da jeg demonterte den var flaska tydelig brukt og gummidelen var litt tørka melk i. Det var også tydelig melkerester i pumpehuset. Kan jeg kreve pengene tilbake? Hun løy jo... Hadde det stått "brukt et par ganger" skjønner jeg. Men det sto "ikke brukt". Endret 12. januar 2013 av Turtelduen
Februargullet2013 Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Synes du har full rett til det,men dessverre er det veldig vanskelig, har prøvd engang selv ang noen klær jeg og samboeren kjøpte til barnet hans, de var stygge og flekkete,men så pent ut på bildene,ville ha igjen pengene,men kom ingen vei.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Jeg ville sendt en klage ihvertfall! Anonym poster: bce4625cde7bd323cdf962c11406347a
Gjest -Truseløs- Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Tror nok det er vanskelig! Men jeg ville uansett prøvd om du har mail/mld/annonse som står ubrukt i.
Turtelduen Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2013 Mannen ringte. Hun la seg helt flat og sa vi kunne komme med den og få penger tilbake. Jeg fikk mld senere i kveld. Og der sto det at svigerforeldrene hadde prøvd å selge produktet tidligere og fått det i retur da og. Dette viste ikke selger. Hun hadde bare lagt det ut for salg bla flere ting de skulle kvitte seg med. Hun hverken bekreftet eller avkreftet bruken... Men det var da hun mottok MMS bildet mitt at hun la seg helt flat. Hun ba meg kaste produktet og hun skulle overføre pengene på konto. Så blir spennende å se om pengene dukker opp på konti. Goodbye finn.no. Hvertfall på sånne intime ting. Kjedelig at noen ødelegger for mange andre...
Turtelduen Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2013 Hvis ikke pengene kommer så kjører vi opp. Ifølge kjøpsloven (som gjelder ved kjøp av privatpersoner) har en angrerett. Der også. Hvis varen ikke tilsvarer slik den er blitt forklart... Sitert kjøpsloven: "Solgt som den er" Når en vare selges brukt, blir den ofte "solgt som den er". Det begrenser rettighetene dine, men du har likevel reklamasjonsrett hvis: Opplysningene fra selgeren ikke stemmer. Selger har holdt tilbake vesentlig informasjon Varen er i mye dårligere stand enn du kunne forventet deg. (Dette sto ang angrerett også mener jeg.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå