Fire småtroll Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Barna begynner vokse til og ønsker musikk på telefonene sine, og spørsmålet om spotify har selvfølgelig kommet. Mannen har pratet med noen kompiser og forstått det som at man kan ha spotify på dataen, kjøpe en app til hver telefon også kan man laste ned spillelistene til mobilene ved hjelp av denne appen. På den måten kan guttene våre som har telefoner som er sperret for internettbruk annet enn på det trådløse nettverket hjemme høre på sine spillelister uansett hvor de er hen. Men stemmer dette egentlig? Jeg trodde at man måtte ha internettilgang uansett når man vil høre på spillelistene sine, siden du ikke får lastet de ned til telefonen din men må logge inn på spotify for å hente dem hver gang du vil lytte? Jeg trodde man måtte via internett, logge på hos spotify, hente spillelisten du vil høre på også trykke for at du vil høre offline. Hvem av oss har rett i dette tro? For du kjøper vel ikke hver enkelt sang i spillelisten din så du kan laste den ned på telefonen og høre på den uansett hvor du er, om du har internettilgang eller ikke? Jeg har to sønner på 9 og 11 år, og må snart gjøre noe for å gi de tilgang på mer musikk. Men hvordan lønner det seg å gjøre dette? Er dessverre helt amøbe selv, og skjønner bare det jeg får inn med teskje så jeg trenger desperat litt veiledning og hjelp. Kan noen av dere forbarme dere over meg? På forhånd tusen takk for alle gode råd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Det er noe nytt, du betaler 100 kr i mnd, laster ned sanger og lager spille lister når du har Internett tilgang også kan du høre på spillelistene dine uten Internett tilgang, han kan bare ikke legge til nye sanger uten nett.. Spotify premium mener jeg det heter:) Anonym poster: 85be169edc78f8a3e85ffaf20be92566
Gjest -Truseløs- Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Om du kjøper Spotify premium, så kan man gjøre musikklistene tilgjengelig offline også. Da må man først ha internettilgang, merke de sangene man vil gjøre tilgjengelig, og så kan man lytte til de uten internett.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Det er noe nytt, du betaler 100 kr i mnd, laster ned sanger og lager spille lister når du har Internett tilgang også kan du høre på spillelistene dine uten Internett tilgang, han kan bare ikke legge til nye sanger uten nett.. Spotify premium mener jeg det heter:) Anonym poster: 85be169edc78f8a3e85ffaf20be92566 Det stemmer. Anonym poster: 74ac01258c14638e876f660639ec76e8
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Om du kjøper Spotify premium, så kan man gjøre musikklistene tilgjengelig offline også. Da må man først ha internettilgang, merke de sangene man vil gjøre tilgjengelig, og så kan man lytte til de uten internett. Tusen takk for svar alle sammen, setter virkelig pris på at dere gidder Men er nødt til å ha det inn med teskje altså, er så dum på sånt.... Kan man merke hvilke sanger man vil gjøre tilgjengelig offline på forhånd da, også virker de sangene også om man ikke har nett? Om vi f.eks reiser på ferie, og i bilen vil 11-åringen høre på noen av sine sanger, kan han det uten å først måtte inn på nettet og hente de sangene han vil ha tilgjengelig? De er på telefon-appen hans uten at han trenger logge på nett i det hele tatt den dagen? Anonym poster: 9d76dab673907ba14dba6d27869bb167
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Stemmer det. Bare å gjøre sangene tilgjengelige offline. Har selv spotify premium på flere enheter og barnet bruker spillelistene på ipoden i bilen. Da er den ikke koblet til nett. Det kan heller ikke være flere enheter som bruker premium samtidig så det lureste er å gjøre alle spillelistene tilgjengelige offline. Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed
Fire småtroll Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2013 Om du kjøper Spotify premium, så kan man gjøre musikklistene tilgjengelig offline også. Da må man først ha internettilgang, merke de sangene man vil gjøre tilgjengelig, og så kan man lytte til de uten internett. Tusen takk for svar alle sammen, setter virkelig pris på at dere gidder Men er nødt til å ha det inn med teskje altså, er så dum på sånt.... Kan man merke hvilke sanger man vil gjøre tilgjengelig offline på forhånd da, også virker de sangene også om man ikke har nett? Om vi f.eks reiser på ferie, og i bilen vil 11-åringen høre på noen av sine sanger, kan han det uten å først måtte inn på nettet og hente de sangene han vil ha tilgjengelig? De er på telefon-appen hans uten at han trenger logge på nett i det hele tatt den dagen? Anonym poster: 9d76dab673907ba14dba6d27869bb167 Sorry, mente ikke å være anonym...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Om gutten lager en spilleliste og etterpå merker for at listen skal være tilgjengelig offline vil den komme frem under spillerlister når han går inn på appen. For å finne frem til nye sanger må en derimot vre tilkoblet nett, men ikke for å høre på de som er nedlastet til offine modus. Spotify er genialt! Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed
Fire småtroll Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2013 Stemmer det. Bare å gjøre sangene tilgjengelige offline. Har selv spotify premium på flere enheter og barnet bruker spillelistene på ipoden i bilen. Da er den ikke koblet til nett. Det kan heller ikke være flere enheter som bruker premium samtidig så det lureste er å gjøre alle spillelistene tilgjengelige offline. Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed Tusen takk Får bare prøve meg litt jeg da skjønner jeg.... Bare gå inn på spotify og lage en premiumkonto og ta det derfra. Regner med det står forklart hvordan man gjør det videre for å få spillelistene på telefonene til guttene. Takk igjen.
Gjest -Truseløs- Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Da har du vel fått svar på alt du lurte på "Fire småtroll"??
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 Om gutten lager en spilleliste og etterpå merker for at listen skal være tilgjengelig offline vil den komme frem under spillerlister når han går inn på appen. For å finne frem til nye sanger må en derimot vre tilkoblet nett, men ikke for å høre på de som er nedlastet til offine modus. Spotify er genialt! Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed Så bra, da begynner jeg skjønne dette tror jeg. Men begge guttene mine kan da ha en app på hver sin telefon selv om vi bare han en konto hos spotify? De kan begge høre på spillelistene offline samtidig? Mener jeg hørte en gang at en familie kan ha tre telefoner tilknyttet samme spotify-konto, stemmer det eller? Anonym poster: 9d76dab673907ba14dba6d27869bb167
Fire småtroll Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2013 Om gutten lager en spilleliste og etterpå merker for at listen skal være tilgjengelig offline vil den komme frem under spillerlister når han går inn på appen. For å finne frem til nye sanger må en derimot vre tilkoblet nett, men ikke for å høre på de som er nedlastet til offine modus. Spotify er genialt! Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed Så bra, da begynner jeg skjønne dette tror jeg. Men begge guttene mine kan da ha en app på hver sin telefon selv om vi bare han en konto hos spotify? De kan begge høre på spillelistene offline samtidig? Mener jeg hørte en gang at en familie kan ha tre telefoner tilknyttet samme spotify-konto, stemmer det eller? Anonym poster: 9d76dab673907ba14dba6d27869bb167 Jøss, klarte å krysse av for anonym igjen jeg, men dere skjønte vel at det var meg
Gjest -Truseløs- Skrevet 12. januar 2013 #13 Skrevet 12. januar 2013 Jeg tror det går an ja. Jeg har en app på mobilen, en på iPaden og en på iMacen. De fungerer samtidig. Forsto jeg deg riktig, frøken Anonym??
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #14 Skrevet 12. januar 2013 Om gutten lager en spilleliste og etterpå merker for at listen skal være tilgjengelig offline vil den komme frem under spillerlister når han går inn på appen. For å finne frem til nye sanger må en derimot vre tilkoblet nett, men ikke for å høre på de som er nedlastet til offine modus. Spotify er genialt! Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed Så bra, da begynner jeg skjønne dette tror jeg. Men begge guttene mine kan da ha en app på hver sin telefon selv om vi bare han en konto hos spotify? De kan begge høre på spillelistene offline samtidig? Mener jeg hørte en gang at en familie kan ha tre telefoner tilknyttet samme spotify-konto, stemmer det eller? Anonym poster: 9d76dab673907ba14dba6d27869bb167 Ja, både jeg og gutten har hver for app. Har på pc`n også, men ikke lastet ned til ipad. Men 3 skal ihvertfall gå. Trodde det var 5 men kan godt være det er 3:) Han har også en billig men veldig bra dockingstasjon på rommet. Kostet 400 og dermed kan han høre musikken der også. Veldig bra, istedet for cd- spiller;) Anonym poster: eecf037aa6f013805de2ca9386ca93ed
Fire småtroll Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 12. januar 2013 Tusen takk for svar jenter, nå tror jeg vi skal klare dette Synes forresten det er så lite info å finne på nettsiden til Spotify, står bare overskrifter og ikke hvordan det fungerer. Må visst kjøpe konto for å få all den infoen en nysgjerrigper som meg vil ha..... Da får jeg kjøpe spotify-konto jeg da, nå blir guttene glade...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå