Vkristin Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Hei alle sammen. jeg har hatt mine runder her inne, og nå var vi på kontroll (st olavs..) og fikk beskjed om at oddsene er ekstremt dårlige.. De fant 3 levende celler hos mannen min og vi ble sterkt anbefalt å vurdere donor. Etter mye fram og tilbake ble vi enige med st olavs om å prøve en siste gang der også henvises til riksen.. Da for icsi med donor som back up.. Er det noen her inne som har erfaring eller vet noe om dette? Jeg er usikker og vi klarer ikke fordøye helt dette..
ollie73 Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 hei, skjønner godt at dette ikke var det dere håpet på... det var ved ved Tesa dere bare fant 3 sædceller eller? hvis ikke er det jo en mulighet ved Tesa/Pese?
Vkristin Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2013 Takk for svar:) De prøvde ikke tesa eller pesa denne gangen..men sist hadde jeg 25 egg ut, 20 modne og kun to sædceller... og ingen funket til befruktning..da prøvde de både tesa og pesa...uten resultat:(
ollie73 Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 hm, skjønner, men det er jo fersk batch hver 3 mnd, så jeg ville nok foreslått at de skulle gå for en ekstra runde med TESA/PESA... ellers er jo donor mulig ja. nå trengs det jo bare en sædcelle til ICSI... tvi tvi uansett
Optatium Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 Vi skal bruke donor da min mann ikke har noen levende sædceller. Basert på min erfaring vil jeg ta tiden til hjelp, ikke gå i gang med forsøk med en gang dersom dere skal bruke donor. Min mann har brukt noen måneder på å fordøye dette, og det gikk så langt at han var sint på meg fordi jeg fikk det til, og ikke han. Her endte det med at jeg stilte et ultimatum, enten må du slutte å være sur og sint på meg og komme over at du ikke kan få "egne" barn, ellers så må vi gå fra hverandre. Da hadde vi holdt på i 9 måneder med dette. Han valgte å bli, men jeg er veldig glad vi tok tiden til hjelp og kom oss igjennom dette før det ble barn. Nå tar han dette greit, han gleder seg voldsomt, og vi skal forhåpentligvis få forsøk i april. Lykke til
lioness* Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Hei Støtter også tanken om at dette kanskje må modnes litt. Vi har et eget biologisk barn, men vurderer å forsøke eggdonasjon for nr to, da jeg av genetiske årsaker har få brukbare egg (vår sønn er et utslag av mye flaks). Dette har vi brukt et halvt år på å bestemme oss for. Det er mange ting som blir annerledes når det er en donor inne i bildet - og det er viktig at begge føler seg bekvemme med beslutningen. Kanske er dere der allerede, men det er nok lurt å ta en ekstra sjekk på at man er helt klar. For min del er jeg gravid igjen - på egen hånd, men har en abortrisiko på ca 80%. Så det kan godt hende det blir eggdonasjon neste... Lykke til med deres avgjørelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå