Gå til innhold

Innlagd på sykehus med blødninger på Tenerife...

Anbefalte innlegg

Men alt gikk bra!

På nyttårsdagen (uke 15+4) begynte jeg å blø mye, lyserødt friskt blod. Veldig skummelt. Dro direkte på sykehuset og ble innlagd etter gyn undersøkelse. Dessverre hadde de ingen gynekolog på jobb da det var helgedag så de kunne ikke utføre ul. Undersøkende lege kunne ikke finne hjertelyd så det var en forferdelig natt innen jeg neste morgen fikk ul og kunne se at hjertet slo!! :)

De kom frem til at min morkake ligger under barnet og at et blodkar brustit. Det var aldrig noen fare for barnet og blødningen stoppet av seg selv etter ca 5 timer. Deretter fortsatte brun utflod i 2 dager.

Forteller dette for å kanskje kunne roe andre med vitenskapen om at selv om man blør mye friskt blod så kan det gå bra!

Og minne alle på at viktigheten av å ha en bra reiseforsikring!! Jeg hadde som tur var Europeiske via jobben og de var helt utolige. Svarte direkte når jeg ringte på nyttårsdagen, guidet meg til riktig sykehus, ordnet alt av betaling (ble kvar for observasjon i to døgn, kunne blitt dyrt!). De ordnet til og med en norsk fødselslege som ringte både den spanske gynekologen og meg for å høre om det var noe jeg lurte på!

Fortsetter under...

Godt det gikk så bra med både deg og den lille :)

Jeg var på Tenerife selv forrige gang jeg var gravid og var uheldig å bli syk og lovet meg selv aldri dra til Syden iigjen som gravid. Din historie bekrefter at jeg aldri, aldri vil dra på utenlandsferie under graviditet. Forferdelig nr noe skjer og man er i et annet land.

Godt det gikk så bra med både deg og den lille :)

Jeg var på Tenerife selv forrige gang jeg var gravid og var uheldig å bli syk og lovet meg selv aldri dra til Syden iigjen som gravid. Din historie bekrefter at jeg aldri, aldri vil dra på utenlandsferie under graviditet. Forferdelig nr noe skjer og man er i et annet land.

Kommer nok ikke reise mer utenlands jeg heller... Man føler seg så uttolig alene og utsatt når man er så langt hjemmefra og knappt skjønner hva legene sier... Og fikk akuratt høre om en jente som ble syk i Marokko og ikke fikk lov å fly hjem (grunnet risk for tidlig fødsel) så hun måtte bli kvar og føde i Marokko!! Uff.

Huff, ja skjønner akkurat hva du mener. Jeg var aldri på sykehus en gang, men man føler seg lost. Å snakke med leger osv på et dårlig engelsk og graviditetsyttrykk på engelsk er ikke min sterkeste side. Man føler seg uendelig langt hjemmefra da altså.

Nei, det er nok tryggest å holde seg hjemme den korte tiden man er gravid. Det er nok av andre muligheter å reise bort senere :)

Har hørt om flere som måttet føde i utlandet. Skrekk og gru! Mareritt!

Så godt det gikk bra! Jeg er en av de som ikke lar meg skremme til å bli hjemme av historien din, tvert i mot. Jeg tenker heller at så bra du ble be handlet er det ikke noe risk å reise utenlands

Har selv fått god hjelp av det offentlige sykehuset i Spania for mindre alvorlige ting. Gratis med norsk helsekrot. Kan være greit å ha med det også når man reiser - Bestilles enkelt på nett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...