Gå til innhold

Kjøkkentips?? Do's and don'ts...... Ikea vs Sigdal

Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet pris er et viktig element her, selv om jeg kun har sett IKEA sine priser.

Skal ha nytt kjøkken, og tar gjerne imot lure tips til løsninger, veggen over benken, gulv, farge, kvalitet, merke, servant, krane, integrert eller ikke osv...

Har dere noen gode råd og tips å dele?? :)

Fortsetter under...

IKEA levere de også bare for å få med det.

En nabo har sigdal kjøkken,mye feil og mangler med deres kjøkken.de skulle ha ett dyrere kjøkken fordi de trodde det var så mye bedre.de har sagt at de angrer veldig og hadde aldri valgt det igjen..

Men tips ang kjøkken da:min erfaring etter og ha pusset opp 2 kjøkken nå

Overskapene helt opp til taket

Store skuffer og så mange som mulig

Laminert benkeplate

Ikke hvitevarer fra IKEA

Og gå til flere elektro butikker og kjøp hvitevarer.gjerne alle samtidig lettere og få god rabatt

Annonse

Jeg har IKEA kjøkken på hytta (Lidingø). Er veldig fornøyd med det. Men jeg er ikke fornøyd med hvitevarene fra IKEA, hverken komfyr, kjøleskap eller oppvaskmaskin. Skal også ha nytt kjøkken hjemme, og vurderer IKEA kjøkken. Men hvitevarene skal vi kjøpe et annet sted. :)

Har bestilt nye skapfronter fra Herjedalskjokken.no, fordi de annonserte med 15% avslag.

IKEA hadde vært litt billigere, men så får vi et kjøkken som ikke er fra IKEA :) i den grad det har noe å si.

Leste på nettet at en kunde hadde veldig dårlige erfaringer med Tremo kjøkkenfornyelse.

Anonym poster: ddcd4fb11ab794a49858ed2fd8ea7d0a

"Alle" sier hvitevarene fra IKEA er elendige, så det skal vi styre unna. Noen sier også at vasken og kranen fra IKEA er dårlig. Tanta mi sier Sigdal er "djævelsk dyrt" - men hva er dyrt?? Noen som kan si pris ift IKEA som jeg har som sammenligingsgrunnlag?

Takker for svar - kom gjerne med flere!!

Da jeg fikk tegnet og prisoverslag fra sigdal og ikea, så var det 10.000 som skilte. Hos ikea var ikke hvitevarene med i tilbudet, ei heller levering/montering. Hos sigdal var alt dette med i prisen, derfor valgte vi sigdal, men som skrevet servicen er helt elendig, etter 4 mndr så har vi enda ikke fått alle delene til kjøkkenet...

Anonym poster: 2ea21f8700aa2d775f1ab31786761c32

Annonse

Vi har ikea-kjøkken og er veldig fornøyde. Husker ikke fronten, men den er i heltre. Laminat benkeplater som ser ut som tre er jeg isn veldig fornøyd mrd. vi valgte d dyreste hvite varene da d er fra en annen leverandør en d billigere. Kjøleskap og fryser kjøpte vi et annet sted, da ikea ikke hadde det vi ønsket.

Jeg fikk mange tips på forumet byggebolig, så det anbefales å lese litt der!

Vi har hatt Ståt ikea kjøkken i 3år nå og er veldig fornøyd.

Tips:

Skap opp til tak

Heltre benkeplater, laminat går fort istykker og blir det et hakk må du ha ny. Heltre kan pusses ned og oljes og er så like fin igjen.

Ikke hvitevarer fra ikea, våre vorker men har vært litt tull med de.

Bare skuffer som underskap, gjerne i 80cm bredde.

Har du mulighet til mange underskap så velg få overskap, skaper et luftig og fint kjøkken.

Velg fritthengende ventilator i stål, skap med ventilator er sååå 1980 liksom ;)

Vi har den store hvite porselens vasken og den er fortsatt veldig fin.

Uttrekkbart blandebatteri, de har flere typer -veldig ok å ha.

Stekovn i høyden.

Innebygd kaffemaskin med vannforsyning.

To hjørneskap med rundell, ett til kjeler og ett til små hvitevarer -genialt.

Ha integrerte hvitevarer, det er penest.

Vi har grå fliser på gulv, og grå lignende fliser på vegg mellom skapene, skaper en fin helhet.

Har bjørk heltrebenkeplater noe som går igjen i resten av møblemanget i huset, skaper også en fin helhet syns jeg.

Endret av EnBlå&ToRosa
Da jeg fikk prisoverslag i 2009 så kostet sigdal 130000 kr med hvitevarer ikea kostet 45000 med hvitevarer (hvitevarer ikke fra ikea)

Det er ikke mulig!! Da har du funnet den dyreste modellen hos Sigdal og den kjipeste hos ikea.

Har selv sammenlignet Kvik og Ikea, kjøkken som lignet. ca 10% dyrere hos kvik og myyye finere design.

Kvik fikk jo dårligere resultat enn ikea i en test for ikke så lenge siden.

Hvitevarer er såklart dyrere hos Sigdal, de har Siemens og Miele. Der er Siemens det billige alternativet.

Vi har kjøkken fra Sigdal med Siemens hvitevarer og det kostet rundt 100000 for innredning og 50000 for hvitevarer. Da hadde vi fått avslag på en del av hvitevarene. Ikke stort kjøkken.

Vi skal flytte og ergo nytt kjøkken. Veldig usikker på hva vi skal ha denne gang. Hun som hadde ansvar for oss hos Sigdal var fantastisk. Men når et hengsle på et skap røk (garanti) og kontaktperson vår var bortreist, ble vi overrasket. Dårlig behandling.

Vi lurer på å ta Sigdal igjen, men er usikker.

Ikea sine hvitevarer er fra Whirlpool og electrolux.

Tusen takk for svar! Jeg har funnet 2 favoritter hos Sigdal, og lurte på om jeg skulle stikke bort på Sigdal og få prisoverslag på begge, med og uten integrerte hvitevarer...

Vi har en komfyr vi kjøpte for 3,5 år siden som vi er veldig fornøyd med. Induksjonsovn som koker opp vannet like fort som en vannkoker. Jeg er veldig fornøyd også siden det er trinnløse skruknotter til den - det får man vel ikke på integrert? Tror jeg hadde blitt smårar av sånn touch-greie til platene (svigermor har sånn)..

Ellers er vi enda i tenkeboksen og tar gjerne imot flere geniale tips! Gjerne priser også...

Ville ikke valgt Ikea selv. Har bodd i leiligheter med Ikea kjøkken og er ikke imponert. Så mitt valg ville heller ha gått for hth eller designa om jeg skulle ha i prisklasse med Ikea.

Marbodal eller hva det heter (selges hos byggmakker) er også et alternativ.

Ellers så er Aran et italiensk merke med fabrikkmonterte kjøkken til flatpakkepris.

Mye gode kjøkkenlevrandører der ute som ikke er Ikea altså, uten at du må blakke deg helt. www.byggebolig.no er et forum med mange gode tips :)

Lykke til med kjøkkenvalget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...