HerGårDetUnna!!! Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Han sover hele natta, så er knallheldig der! Men han er MYE våken på dag og kveld, og er så utilpass.. HAn skriker uansett om han bæres, ligger i armene mine, ligger ved siden av meg, for seg selv, i vogna eller i bil. Kjenner det begynner å bli litt tungt, for jeg vet ikke hva som plager han Har hatt det tøft i forhold til amming, dette gav jeg opp og han får kun flaske med mme nå. HAn har ikke magevondt lenger, fiser og raper og blir mett. Men han gulper ekstremt mye fremdeles. Har kun hatt en tlf samtale med helsesatsjon til nå, dette var angående amming, men de var ikke mye til hjelp. Derfor hadde jeg litt kontakt med min jordmor angående dette. Har enda ikke hatt besøk av helsesøster, ei heller ingen telefon eller innkallelse til 6 ukers kontroll. (Alt dette er vanlig her jeg bor.) Så, hvem eller hvor kan jeg ta kontakt tror dere? Jeg og Emil er begge slitne nå, og kjenner jeg begynner å bli litt deprimert.
Elskeråværemamma Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Kanskje han har smerter etter fødsel, mange små har det. Prøv å kontakte manuell terapeut eller kiropraktor for å sjekke nakken hans... Dette hjelper mange små ( og store
Overraskelsen Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Nå kommer det sikkert mange svar om mulig reflux, nakkevondt, laktoseintoleranse etc. Jeg vet ikke så mye om det der. Det tryggeste er nok å få tak i helsepersonell. Er det en barselpoliklinikk på sykehuset der du fødte? De skal i utgangspunktet ta seg av deg i overgangen mellom barsel og helsestasjon. Fastlegen kan jo og være et alternativ. Hvem var det du snakket med på helsestasjonen? Var det en helsesøster, eller var det en helsesekretær (eller liknende)?
HerGårDetUnna!!! Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2013 Jeg snakket med en helsesøster. Men hun var hastig og hadde ikke mye tid til å hjelpe. De andre gangene jeg har forsøkt å ringe helsestasjonen har de ikke tatt tlf. Tenker jeg heller får ta turen bort, må jo uansett få time til kontroll der snart. Takker for svar, jeg syns det hjelper mye å få tømt "frustrasjonen" og tankene her og få andres synspunkt på situasjonen.
Lykkelig med to:) Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 De er jo pålagt å hjelpe deg. Sleit mye selv i begynnelsen med å få tak i folk. En blir frustrert. Ang 6 ukers kontroll så må vi bestille time til den selv her jeg bor. Mi lille snuppe var veldig lik sånn du beskriver snuppen din. Vi bruker osteopat. God hjelp. Lykke til!
Gjest -Truseløs- Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Huff! Det der høres ikke kjekt ut! Synes det var godt tips ang. barselpoliklinikk. Det høres ikke ut som en serviceinnstilt helsestasjon akkurat... Lykke til!
Carina har to små gull Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Hei. Min er 6 uker nå og har vært veldig utilpass når han er våken. Skiker mye og må bysses og bæres på. Også vært mye våken på natta og jeg begynte å bli temmelig sliten. Vi tok kontakt med kiropraktor. Han fant ingenting galt med gutten, men behandlet han allikevel og har vært hos han to ganger nå og gutten er helt annerledes. Han er rolig når han er våken, ligger å prater og skriker ikke. Er også begynt å sove på natta. Hadde store problemer i forholdt til amming med første mann og da tok jeg kontakt med barselpoliklinikken. Der fikk jeg mange og gode tips som hjalp.
myerz Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Min lille var på samme måten, føles som jeg ikke gjorde annet enn å bære de to første mnd.. Forsøkte ammete fra apoteket, i tilfelle hun fikk vondt i magen av luft, men hos oss hadde det lite effekt. Forsøkte å kutte ut div mat i tilfelle hun kanskje reagerte på noe jeg spiste. Til slutt oppsøkte jeg en manuellterapaut som fant en låsning i nakken hennes. Bare han tok forsiktig på det aktuelle punktet satte hun i å hylskrike! Så det må ha vært fryyktelig vondt for henne, stakkars Etter en behandling merket vi en enorm forskjell, og etter tre behandlinger var hun friskmeldt Plutselig var hun verdens blideste baby, og det har hun vært siden:))
HerGårDetUnna!!! Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2013 I dag gikk jeg bort på helsestasjonen, og det viste seg at de hadde forlagt papirene som sykehuset hadde sendt. De ble ganske flaue. Her jeg bor skal helsestasjonen ta kontakt innen to uker etter fødsel og komme på hjemmebesøk rundt den tiden. Videre er det gjerne tlf kontakt frem til 6 ukerskontrollen. Så dette er jo egentlig ganske dårlig av dem. MEN nå har jeg ihvertfall fått bestilt time til kontroll, så får jeg ta det derfra. Tusen takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå