Mamma jeg? Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Var hos legen og ble strippet. Da pirker han jo løs fosterhinnen. Har kommet ut masse brunt slim og noe blod. Er det det samme som slim proppen?
Cmyk Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Skjønner ikke helt hvordan han pirket løs fosterhinnen? For å svare på spørsmålet: nei, slimpropp og fosterhinne er ikke det samme. Slimproppen er som en «plugg» i livmorhalsen, som beskytter mot bakterier og lignende. Det var nok den som kom ut i dag, vil jeg tro. Fostervolls er som en «ballong» rundt babyen, som holder fostervannet på plass. Om det går hull på denne, går vannet.
Mamma jeg? Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Løsner hinner Så hva gjøres egentlig når jordmor stripper en pasient? - Når man stripper, prøver man å løsne hinnene ved å føre en finger opp i mormunnen på den gravide. Dette må gjøres forsiktig, men hinnene er ganske seige og sterke. Faren for at de ryker er derfor veldig liten, sier jordmor Siri von Krogh. Da løsner de bare hinnene, men pirket de ikke ut? Da er det vel slimproppen som kom ut da. Husker bare at den så anderledels ut sist gang når den kom av seg selv. Da var den mer blank, tykk klump. Endret 11. januar 2013 av Mamma jeg?
Cmyk Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Ja, jeg forstår. Da løsner de nok hinnen helt forsiktig, men de kan ikke prikke den ut. (for om du «pirker ut» en intakt fosterhinnene, vil jo babyen være i den. ) Endret 11. januar 2013 av Cmyk
Mamma jeg? Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Ja jeg ordla meg vel litt klønete. Da er sikkert fosterhinnen løsnet og så er det slimproppen som har kommet ut. Muligens noe fra fra foster hinnen, siden det kommer blod og gugg. ( Lange brune siege "slintrer") Endret 11. januar 2013 av Mamma jeg?
Cmyk Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Blodet og gugget er nok en del av slimproppen, i all sin lekkerhet...
FruBlom:-) Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 viss fosterhinnen er løsnet så har vannet gått på deg... har det gjort det? ellers er det mest sannsynlig slimproppen som har løsnet...
Mamma jeg? Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2013 Ingen foster vann, så jeg konkluderer med at det er slimproppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå