Gå til innhold

Hvor lenge og ofte koker dere smokkene til babyen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært elendig på å koke smokker etter han ble 3 mnd. Men snakket med min helsesøster som sa det gjorde ikke mye. De små trenger bakterier. Så de ikke blir så lett syke.

Vår lille på snart 6 mnd, har enda ikke vært syk, uansett hvor mange snørrunger/voksene innkludert meg som har kosa med han! Super baby! Bakterier er SUNT!

Annonse

Min brukar ikkje smukk, men vi har ein del smukkar liggande rundt om så vi prøvar å gi han i ny og ne.

Kokte dei då dei var nye, men har ikkje gjort det fleire gongar. Baby er 4,5 mnd.

Viss ein smukk dett i golvet så tar eg den i munnen min for å få vekk evt rusk/hår, så får han den.

Må ærlig innrømme at eg syns det er lettare hysteri å drive med koking av smukk kvar gong den er i golvet, fleire gongar for veka fast osv.

Kan ha forståing for det om det er ein bittebaby på to veker, eller ein baby som har vore sjuk/svak. Men hos normale ungar som har vore i verda nokre veker; hysteri.

Gjest -Truseløs-

Koker smokken hver dag nå - det er fordi jeg koker flaskene, og da kaster jeg bare smokken oppi. Tenker det gjør ingenting...

Men i motsetning til andre var jeg dårlig til å koke i begynnelsen. Da gikk det gjerne dager uten koking... ;)

Koker når de detter i gulvet... Men det kan gå flere dager før de evt gjør det. Finner jeg et kattehår eller litt lo på plukker jeg det bare av. Kokte i 5 min før og gjør det om smokkene er nye, nå kan jeg finne på å koke i bare 2-3 min. Har en dedikert sauskjele hvor de rene smokkene ligger og en bolle for skitne smokker på kjøkkenet.

Vi bruker mam smokk og de kommer i en praktisk mikrosteriliserings boks, så veldig enkelt og sterilisere smokkene. :-)

Hvor gamle er babyene når dere slutter og koke smokkene, og eventuelt bare skylder de i kaldt vann når de blir skitten?

Vi koker vannet til grøten og drikkevann til babyen enda, kommer til og gjør det til han blir 6 mnd siden helsesøster anbefalte det, så tenkte at rundt 6 mnd kommer vi til og slutte og koke smokkene og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...