Gå til innhold

Klønete 5-åring, hvor klønete er deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor klønete er det vanlig at 5-åringer er?

Frøkna mi snubler i alt mulig, og ramler plutselig ned av stoler flere ganger i uka. Det kan råde fred og bedagelighet i stua, helt til hun brått ramler ned fra sofaen under barneTV, og vi klarer ikke å skjønne hvordan hun får det til. Hun kan snuble i sine egne ben i rolig gange. Det hører også med til historien at hun av denne grunn er kjent med bruk av fatle etter armbrudd, ... det kan være farlige saker å lage frokostgrøt har jeg nå lært. Hørsel og syn er sjekket og er normalt.

Er dette normalt eller bør jeg bekymre meg ytterligere?

Anonym poster: cf9ccb9c0ffe455447d00fdeca74c226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er så klønete at hun til stadighet faller og dette faktisk forårrsaker skade, så vill jeg bedt fastlege om henvisning til nevrolog. Ikke fordi det trenger å være noe alvorlig, men bare for å sjekke ut om alt er somd et skal og om det evt er ting dere enkelt kan rette opp i.

f.eks kan dette være et resultat av blodtrykksfall, svimmelhet osv.

Anonym poster: 5267dbe0d879bd049a0873fed127fd07

Skrevet

Har nok ikke noe med svimmelhet og blodtrykksfall å gjøre, er nok heller dårlig konsentrasjonsevne og lemmer som vokser litt for fort.

Men er det altså ikke vanlig at 5-åringer er så klønete? Barnehagen har aldri gitt noe unormal tilbakemelding på dette, men jeg har likevel mistenkt at hun er noe i overkant klønete. Eller mindre motorisk trenet og begavet.

Anonym poster: cf9ccb9c0ffe455447d00fdeca74c226

Skrevet

Jenta mi var slik, og er tildels enda, fikk henne undersøkt flere ganger mellom 3 og 6 år, nå er hun 9 år. Ingen ting i veien.

Hun har ei tante som et lik.

Skrevet

Vår femåring var ganske klønete da hun var mindre. Som person er hun en distré liten vims. Fikk tips fra bhg om å melde henne på barnedans, det forbedret saken.

Skrevet

Jeg syns min 5-åring er kjempeklønete. Han detter stadig ned fra stoler og sofaer. Distre, klønete og vimsete. Han har en bror på 15 som er lik. Han har også en bror på 11 som aldri har vært sånn.

Anonym poster: 814ee7fc1889631e36b8ea9bf98c256b

Skrevet

Engang sto 5-åringen min rett opp og ned, så falt han! Så ja vi er flere :-)

Skrevet

Min 5-åring er ikke spesielt klønete, men tror det er ganske normalt at noen er det.

Sønnen til svogeren min er det, kan jo ikke annet enn å le, for man hører man "Ooops, jeg snubla jeg" ute i gangen vet vi hvem som er kommet på besøk. Han snubler i dørstokker, runder hjørnet i for brå sving så han treffer veggen, detter i trappa, mister ting i gulvet osv osv. Han feiler ingenting fysisk, men har adhd så han sliter jo med konsentrasjon og å holde fokus.

Anonym poster: 736be7ca3085cda85be1cb6378a2f4de

Skrevet

Jenta mi er klønete. Beskrivelsen av din jente, høres nesten ut som om det skulle vært jenta mi. Skal sjekke synet så snart vi får anledning. Tenker det har noe med uoppmerksomhet å gjøre, da hun ellers kan være rastløs og ha lopper i blodet og maur i rompa.

Anonym poster: daf3fe1ab893d76073bfc8aefec72d01

Skrevet

Nå er dattera mi 7 1/2 år men det høres veldig kjent ut ja. Hun har vært sånn alltid. Hun faller ned fra stolen eller sofaen eller snubler i sine egne ben. Søler, griser og lager alltid rot. Det har blitt bedre, men jeg synes det er masse for hennes alder.

Hun har også et søskenbarn som er helt likt. Kunne stå opp og ned på parketten og bare snuble i sine egne bein.

Jeg var også ganske klossen. Hjelper lite at jeg nå har problemer med balansen, ser jo ut som ei kløne rett som det er og det gir jo bitte litt prestasjonsangst noen ganger :P

Skrevet

slik er mi jente også. Har også sjekka syn og hørsel og div hos legen. Jeg mener...er det muuuulig liksom!?

Godt det er flere. ;)

Har heller aldri fått tilbakemeldinger på dette i bhg men har fått høre at hun er litt ukonsentrert ved bord aktiviteter... mhm.. tror det kommer til å bli harde bud å begynne i 1 klasse! :-/

Anonym poster: 61a2b6fe8879471fc95a76830abbbab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...