Gå til innhold

Det er så kjedelig med liten baby i hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke noe for det. Er kjempe kos og elsker gutten min. Snill som dagen lang, men det er så kjedelig. Å gå rundt med ungen nesten hele tiden, bortsett fra soving og leking i grinda. Gleder meg så fælt til han begynner å bevege mer på seg.

Anonym poster: 1ea615984d9a8c95693eb755e25c9460

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig som har mulighet til å kjede deg - men jeg skjønner deg godt, er SÅ mye gøyere når ungen begynner å bli større og man kan kommunisere mer. Alt i alt er det er fantastisk tid, også babytiden, prøv så godt du kan å nyte den. Den er over på null komma niks.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Så forskjellige vi er :)

Jeg sa nettopp til mannen min at jeg koser meg sånn med gullet at det nesten er litt nifst :)

Selvsagt gleder jeg meg til han blir litt mer mobil, men å få de første smilene, høre latteren for første gang, se han ligger og leker - det er bare kos!

Det har kanskje med at dette er mitt aller siste barn og at jeg holder fast i øyeblikkene så mye jeg kan.

Hvor gammel er babyen din da?

Skrevet

Kom deg ut av huset da vel? Babysvømming, babysang, gå trilleturer med god musikk på ørene, besøk venninner eller familie? Kjøp deg matte og begynn å trene hjemme, kjøp deg kokebok og lær å lage god mat eller bake brød/rundstykker, organiser i skuffer og skap, vask huset? Her syns jeg babytida også var verst da, mye mer moro når de begynner å åle, krabbe, få en personlighet og hverdagen blir litt mer spennende og varierende :)

Anonym poster: 3f8ef9c04f8d38e08554296fc6817121

Skrevet

SÅ glad jeg ikke føler det sånn :D

Anonym poster: 62be0107e686ec555bfbe496315389c0

Skrevet

Første barnet? Jeg følte likt da. Jeg ønsket fremgang, raskt! Med nr.2 ville jeg holde igjen tiden ;)

Anonym poster: 98cd38cbe725442de2fee2d4dee7a565

Skrevet

Kom deg ut av huset da vel? Babysvømming, babysang, gå trilleturer med god musikk på ørene, besøk venninner eller familie? Kjøp deg matte og begynn å trene hjemme, kjøp deg kokebok og lær å lage god mat eller bake brød/rundstykker, organiser i skuffer og skap, vask huset? Her syns jeg babytida også var verst da, mye mer moro når de begynner å åle, krabbe, få en personlighet og hverdagen blir litt mer spennende og varierende smile.png

Er kokk så kan lage mat og bake :) Babysvømming skal jeg ikke begynne med før om to måneder (pga økonomi), hele huset ble rydda og organisert før fødsel og er konstant ryddig.

Er ute på trille turer, men kan jo ikke gå hele dagen (hvertfall ikke her, umulig å komme seg frem med barnevogn). Er ingen som har unge på min egen alder så litt begrensa der.

Er ute så ofte det lar seg gjøre, men venner med jobb, skole og familier har ikke ledig tid VÆR dag.

Er en energibunt , Brukte den energien på jobb og så å få ut all den energien uten jobben (er alene så vanskelig å begynne å jobbe igjen).

Alt er jo kjempe kos, men for meg blir livet alt for rolig :) Så gleder meg utrolig til han blir mobil for da er han mer på mitt nivå og gleder meg sånn. Han er snart fire måneder :)

Skrevet

Her er babysvømming svindyrt og vanskelig å få til siden det faller på samme dager som trening for eldstemann (blir nr 3 snart her i hus). Gruer meg også til permisjonen. Har ingen venninner eller familie her, ingen som kommer på besøk, ingen som ringer. Så her blir jeg å melde meg på noe kurs/fag på høyskolen og lese mens babyen sover, for å få tiden til å gå.

Anonym poster: d0a0a764a07e22323315b0a241153189

Skrevet

Første barnet? Jeg følte likt da. Jeg ønsket fremgang, raskt! Med nr.2 ville jeg holde igjen tiden wink.png

Anonym poster: 98cd38cbe725442de2fee2d4dee7a565

Første ja, er ikke det at jeg ønsker fremgang raskt, men livet blir for rolig på en måte da. Vant til å altid være i bevegelse med jobb og "eks" venner uten barn (forsvant så fort ungen kom desverre).

Så en aktiv unge er noe jeg ser frem til :)

Skrevet

Barselgruppa di da? Mange som har barseltreff en gang i uka. Ellers kan du som sagt starte med å trene hjemme hver dag om du har mye energi du trenger å bli kvitt? :) Husk å dra på masse januarsalg og kjøpe inn vinterklær/utstyr til poden for neste år.

Skrevet

Her lengter vi litt tilbake til nyfødtperioden. Er veldig gøy med bevegelse, men vesla er jo ALDRI i ro. Hun er 8 mnd og reiser seg opp etter alt og går langs møblene, åler/krabber overalt og elsker å klatre. I tillegg lider hun av "vil ikke sove".

Skrevet

Så heldig du er som har fått en frisk baby som tydeligvis er rolig! Har du ingen hobbier? Ingen åpen barnehage du kan besøke? (altså for at du skal få snakket litt med andre mer enn at babyen skal få stimulans foreløpig).Ingen bilder som ikke er sortert og satt i album?

Bruk tiden til å trene deg opp. Mye styrketrening som kan gjøres på en rimelig måte hjemme.

Les en bok! Lær deg noe nytt!

Anonym poster: 7786a5df45b0a512e16dafd1966f0655

Skrevet

Kjedeligere uten baby i hus, nærmest lenket til senga og sykmeldt.

Anonym poster: ccaab76053b377035392eac4da9893e4

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen steder fins det babysang, eller "afrikansk slyngebæring" - lære å bruke slynga, og dans og beveg deg med spedbarnet samtidig?

Skrevet

Så heldig du er som har fått en frisk baby som tydeligvis er rolig! Har du ingen hobbier? Ingen åpen barnehage du kan besøke? (altså for at du skal få snakket litt med andre mer enn at babyen skal få stimulans foreløpig).Ingen bilder som ikke er sortert og satt i album?

Bruk tiden til å trene deg opp. Mye styrketrening som kan gjøres på en rimelig måte hjemme.

Les en bok! Lær deg noe nytt!

Anonym poster: 7786a5df45b0a512e16dafd1966f0655

# 8 her - hobby er håndarbeid som jeg driver med alene hjemme. Trene kan jeg ikke, med mindre det er tilrettelagt trening på treningssenter, og der kan man ikke gå med liten baby. Så jeg skjønner HI veldig godt hvis hun er i lignende situasjon.

Anonym poster: d0a0a764a07e22323315b0a241153189

Skrevet

Jeg elsker nyfødt tiden :) med første var jeg litt mer utålmodig, men nå vil jeg ikke at denne tiden skal bli borte :) nå bare koser vi oss :)

Skrevet

Har du ikke en barselgruppe? Eller vet om noe sted i nærheten du kan treffe andre med babyer. Selv om det er stas med baby har man behov for voksenkontakt også - og veldig greit å treffe likesinnede.

Skrevet

Barselgruppa di da? Mange som har barseltreff en gang i uka. Ellers kan du som sagt starte med å trene hjemme hver dag om du har mye energi du trenger å bli kvitt? smile.png Husk å dra på masse januarsalg og kjøpe inn vinterklær/utstyr til poden for neste år.

Som sakt så er det dårlig råd så salg har jeg ikke råd til (får kjøpt til innkjøpspris når den tid kommer) :) Finnes ikke noen barselgruppe her, er så lite sted at jeg er den eneste som fødte denne gangen...

Trener en halvtime hjemme, for som hun over her må jeg ha tilrettelakt trening på treningstudio (har en rygg som må trenes rikitg i apparater). Er ikke barnevakt på treningsenteret mitt og besteforeldre som er for gamle på begge sider).

Håndarbeid holder jeg litt med på når ungen sover, men ikke akkurat det som faller ikke smak, må jo sitte enda mer i ro...

Leser altid før jeg legger meg. Skulle gjerne lært meg noe nytt, men hva skal det være med ungen på slep? Driver med alt av håndarbeid, mer handy enn de fleste menn, nei skal bli mer morro med en aktiv unge og begynne å jobbe etterhvert :)

Skrevet

Kom deg ut av huset da vel? Babysvømming, babysang, gå trilleturer med god musikk på ørene, besøk venninner eller familie? Kjøp deg matte og begynn å trene hjemme, kjøp deg kokebok og lær å lage god mat eller bake brød/rundstykker, organiser i skuffer og skap, vask huset? Her syns jeg babytida også var verst da, mye mer moro når de begynner å åle, krabbe, få en personlighet og hverdagen blir litt mer spennende og varierende smile.png

Er kokk så kan lage mat og bake :) Babysvømming skal jeg ikke begynne med før om to måneder (pga økonomi), hele huset ble rydda og organisert før fødsel og er konstant ryddig.

Er ute på trille turer, men kan jo ikke gå hele dagen (hvertfall ikke her, umulig å komme seg frem med barnevogn). Er ingen som har unge på min egen alder så litt begrensa der.

Er ute så ofte det lar seg gjøre, men venner med jobb, skole og familier har ikke ledig tid VÆR dag.

Er en energibunt , Brukte den energien på jobb og så å få ut all den energien uten jobben (er alene så vanskelig å begynne å jobbe igjen).

Alt er jo kjempe kos, men for meg blir livet alt for rolig :) Så gleder meg utrolig til han blir mobil for da er han mer på mitt nivå og gleder meg sånn. Han er snart fire måneder :)

Du har et helt hus å holde i orden, og er alene med et lite barn på fire mnd og du KJEDER deg?!

Vasker du klær? Selv kunne jeg hatt det som fulltidsjobb.

Skrevet

Kom deg ut av huset da vel? Babysvømming, babysang, gå trilleturer med god musikk på ørene, besøk venninner eller familie? Kjøp deg matte og begynn å trene hjemme, kjøp deg kokebok og lær å lage god mat eller bake brød/rundstykker, organiser i skuffer og skap, vask huset? Her syns jeg babytida også var verst da, mye mer moro når de begynner å åle, krabbe, få en personlighet og hverdagen blir litt mer spennende og varierende :)

Du har et helt hus å holde i orden, og er alene med et lite barn på fire mnd og du KJEDER deg?!

Vasker du klær? Selv kunne jeg hatt det som fulltidsjobb.

Ungen bare smiler og ler dagen lang, legger seg halv syv så englebarn :) vasker litt vær dag, klær en eller to dager i uka så nei ikke akkurat så mye å drive med gitt....

Skrevet

Høres ut som du bor alene på en øy. Flytt til en by med flere kvinner med barn...

Skrevet

Er da mange venner med unger i alle aldre fra et år og oppover, men når alle har familie, skole og jobber og ikke tid til å finne på noe vær dag (hvem har det?).

Bor langt fra alene, feil å si at ingen fikk barn her jeg bor, men veit hvem som fikk og et par nærmere 50 (alt for gamle for meg sa de, har møtt dem). De to andre parene veit jeg hvem er og der er politi og barnvern innblandet. Finnes unger, men feil folk på en måte da...

Nå er lillegutt lagt så nå skal jeg prøve å få bakt enda en kake jeg kan gi bort :)

Skrevet

Mine første 6 mnd var alt annet enn kjedelig, ammet hele tiden, han sov nesten ikke og husker bare alt som en tåke. Var bare så tom for energi og lyst til å gjøre ting. Jeg håper på en barselstid som deg neste gang :)

Anonym poster: dcad441abcd1a2acef7d4bee06ae9d41

Gjest Anybody
Skrevet

Kan ikke noe for det. Er kjempe kos og elsker gutten min. Snill som dagen lang, men det er så kjedelig. Å gå rundt med ungen nesten hele tiden, bortsett fra soving og leking i grinda. Gleder meg så fælt til han begynner å bevege mer på seg.

enig. Baby er ikke helt min greie, barn derimot er livets største berikelse!

Skrevet

Mine første 6 mnd var alt annet enn kjedelig, ammet hele tiden, han sov nesten ikke og husker bare alt som en tåke. Var bare så tom for energi og lyst til å gjøre ting. Jeg håper på en barselstid som deg neste gang :)

Anonym poster: dcad441abcd1a2acef7d4bee06ae9d41

Har innsett jeg har vært heldig med ungen, for får stadig høre det: Bare vent det blir værre. Det kan godt hende :P Men tar gjerne imot det å. Elsker gutten min over alt på jord og koser meg som sakt, men nei så stille sittende det blir noen ganger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...