Mari_83 Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Hei alle. Jeg er 9+6 i dag og har de siste par dagene hatt en helt syk hodepine. Føles nesten som migrene, men har hatt det tidligere (med aura) og dette er ikke helt det samme. Hodepinen kan sammenlignes med den man har må man har høy feber/influensa uten at jeg har feber. Ganske greit når jeg ligger, men helt sinnsyke smerter når jeg går, reiser meg, bøyer meg ned osv. Noen som sliter med det samme? Kan det være hormonellt? Skal selvfølgelig kontakte legen på mandag hvis jeg ikke har blitt bedre, men tenkte å høre her inne også.
julimamma17 Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Har hatt litt problemer med hodepine de siste ukene, men er veldig usikker på om der er hormonellt, eller om det er infulensa :/
Pippi_Langstrompe Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Hei, Har du lavt blodtrykk?? vet ikke om det er årsaken men... tenkte bare siden det var ok mens du ligger... Prøv om det hjelper å drikke godt. Hør med legen din hvis det er så vondt at du blir bekymret.
Tredjemann på vei :D Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Er det ikke HØYT blodtrykk som gir hodepine? Aner ikke jeg, men ville helt klart ringt legen og forklart, for det hørtes slitsomt ut... Jeg hadde helt annerledes hodepine forrige uke (5.uke) hvor det trykket skikkelig på ene siden i tinningen ofte, samtidig som jeg fikk vondt nedover ryggen. Hadde nok en sammenheng med ryggvondt...
Bambine33 Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jeg har hatt en del plager nå i graviditeten med hodepine som minner om migrene, men det er spenningshodepine og kommer fra nakken. Det er den samme pulserende, vonde hodepinen som jeg får ved migrene, og blir verre når jeg beveger meg jeg vet det ikke er migrene fordi det blir litt bedre av paracet. Er jo mange årsaker som kan gi hodepine, hvis du er usikker er det nok best å høre med legen:)
Mari_83 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2013 Tusen takk for svar. Blodtrykket var helt fint da jeg var på kontroll i romjulen. Men forrige svangerskap var jeg plaget med lavt blodtrykk i begynnelsen og høyt blodtrykk på slutten. Så ja, jeg ringer legen på mandag hvis jeg ikke er merkbart bedre. God helg damer
Barbarella og froskebarna Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Ville ha sjekket jernlageret! Ellers plages jeg også med migrene i svangerskapene, kommer etter 12 uker for min del. Den er litt annerledes enn vanlig migrene, litt lettere men gir seg aldri (månedsvis med bare enkeltdager med pause). Jeg vet at det er migrene fordi jeg had synsforstyrrelser. Men mulig det er en kombo av migrene og spenningshodepine eller noe, for jeg har også litt virkning av paracet (noe som aldri funker ellers). Håper det gir seg snart! Jeg har fått beskjed om at paracet er veldig greit når du er gravid.
Viiii Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Ville ha sjekket jernlageret! Ellers plages jeg også med migrene i svangerskapene, kommer etter 12 uker for min del. Den er litt annerledes enn vanlig migrene, litt lettere men gir seg aldri (månedsvis med bare enkeltdager med pause). Jeg vet at det er migrene fordi jeg had synsforstyrrelser. Men mulig det er en kombo av migrene og spenningshodepine eller noe, for jeg har også litt virkning av paracet (noe som aldri funker ellers). Håper det gir seg snart! Jeg har fått beskjed om at paracet er veldig greit når du er gravid. Jeg har hatt migrene siden jeg var 4 år og i alle mine svangerskap har den gitt meg store plager i svangerskapene mine. Har likevel vært heldig og fått forebyggende medisin og som har hjulpet. Krøp til korset med første mann og fikk da noe som heter Sarotex. Ble veldig trøtt den første tiden, men venter nå nummer 3 og har gått på medisinen siden uke 9. Kroppen er tilvendt og blir ikke like trøtt. Tar 3x 10 mg hver kveld ett par timer før leggetid. Har inni mellom migrene, men anfallene er svakere og paracet eller aller helst panodil zapp tar det meste av anfallet. Kan anbefales! Kun en ting som er viktig - det er å trappe ned og være helt uten medisin 2-3 uker før termin. (jeg har vel vært medisinfri minst 5 uker før termin)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå