Apple80 Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Vi har nettopp fått KISS-diagnosen og lurer på hvor lang tid vi kan regne med det tar å rette opp dette? Og kan vi regne med at gutten vår vil sovne mye lettere etter behandling? Vil gjerne høre fra andre som har erfaring med dette! Gutten vår er forresten 2 mnd gammel.
.Lillemy. Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Eldstemann hadde KISS, han var ikke veldig plaget, men snudde hodet bare til høyre, hodet var avflatet bak, og han våknet alltid etter 30 min på dagtid, våknet med et hyl. Om natten sov han godt. Han likte ikke og få klær over hodet, men var ellers ganske rolig. Gikk til fysioterapeut med han fra han var 6 uker, men det hjalp ikke, jeg hadde lest litt om Kiss på internett og spurte fysioterapeuten vår om gutten min kunne ha noen låsninger i nakken, hun mente han ikke hadde det, siden han ikke var urolig og det vire ikke som han hadde så vondt, Det virket som han kun hadde en favorittside osv. Men jeg følte det var noe som ikke var som det skulle, så jeg bestilte time til manuell terapeut og hun fant låsninger i både nakken og bekken på gutten, han var 2,5 mnd ved første behandling. Vi var på fire behandlinger før han var friskmeldt Etter dette sov han bedre på dagtid, for førstegang som han to timer i strekk på dagen, det hadde aldri skjedd før, og han klarte og snu hodet begge veier, og han var blid som en sol :-) litt info på http://www.kiss-kidd.no/index.htm
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Eldstemann her var veldig plaget. Men ble ikke hørt på helsestasjonen, så han ble 3 mnd før jeg selv fant ut hva det var, og vi kom oss til manuellterapaut. Han hadde 3 behandlinger før han ble friskmeldt fra Kiss. Bevegeligheten ble bedre, men ikke søvnen, dessverre. Viste seg til slutt at han også hadde skjult refluks.... Men om det er 'bare" kiss, merker du nok bedring kjapt:-)
Lilla-Turkis Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Har erfaring ja. Begynte behandling på min sønn da han var 3 mnd. Han hadde ganske mye låsninger, både rygg og bekken i tillegg til rygg. Hadde til da bare hylet hvis han ble lagt på magen og skrek hvis vi prøvde å ta hodet hans til høyre. Lå med hodet kun en vei og i typisk C. Sov veldig lite på dagen. Max 30min x 2 i løpet av en 12 timers dag. På natten sov han mye bedre men våknet noen ganger med ekstreme hyl/mye oppvåkninger. Gulpet enormt mye og slet med forstoppelse og magesmerter. Han har alltid vært veldig aktiv men så kan det jo diskuteres om det er å være aktiv eller urolig. Positivt eller negativt. Behandling hos manuellterapaut og merket stooor endring kun etter første behandling. Merket endring etter hver behandling men spesielt etter ca hver 3. behandling. Kunne dra til behandling og når vi kom hjem plutselig begynte han å snu seg fra rygg til mage. Og etter en ny behandling og vi kom hjem, begynte han å sette seg opp. Så tyderlig sammenheng. Han ble friskmeldt i en alder av 8 måneder. Nå litt over 10mnd gammel har han så og si tatt igjen de andre på lik alder motorisk og kan ikke se at han har hatt KISS. Helt aldersadekvat.
BR2012 Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Hei. babyen min hadde KISS når hun var rundt 2 måneder og vi gikk til fem behandlinger før hun ble bra. Vi merket ikke noe forandring etter de første behandlingene og var veldig frustrerte. Men plutselig, etter den fjerde behandingen fikk vi vite at hun var frisk. Siden har hun ikke vært plaget. Noe av grunnen til at jenta vår ikke ble bedre var at hun hadde andre plager i tillegg. Manuellterapeuten mente at det kun var KISS som feilte henne, men etter å ha utredet henne hos barnelege oppdaget vi at hun hadde laktoseintoleranse. Så snart denne ble behandlet ble hun også raskt bedre. Jeg ble nesten litt frustrert av å høre om alle som hadde fått en ny unge etter kun en behandling og var i ferd med å miste håpet. Jenta vår sov godt dagen etter behandling, så ble det like ille. Men det tok ikke lang tid fra friskmeldingen før hun sov godt. Vi jobbet også mye med å få henne til å se til " riktig" side og ble i overkant strenge på at alt som var moro, leker etc skulle være på den siden hun ikke så til. Dette hjalp nok en del på forbedringene hennes. I dag er hun helt frisk og har faktisk vært en del tidligere ute enn jevnaldrende på flere motoriske ting. Lykke til med behandlingen. Det er litt slitsomt nå, men plutselig er gutten din frisk!!
nicki82 Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 For oss fungerte det ikke. Uttallige behandlinger, og tiden som "friskmeldte" gutten vår. Imellomtiden gikk jeg ned babykiloene pga. evinnelig byssing. Babytiden trenger ikke å være lett!
Apple80 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2013 Hei. babyen min hadde KISS når hun var rundt 2 måneder og vi gikk til fem behandlinger før hun ble bra. Vi merket ikke noe forandring etter de første behandlingene og var veldig frustrerte. Men plutselig, etter den fjerde behandingen fikk vi vite at hun var frisk. Siden har hun ikke vært plaget. Noe av grunnen til at jenta vår ikke ble bedre var at hun hadde andre plager i tillegg. Manuellterapeuten mente at det kun var KISS som feilte henne, men etter å ha utredet henne hos barnelege oppdaget vi at hun hadde laktoseintoleranse. Så snart denne ble behandlet ble hun også raskt bedre. Jeg ble nesten litt frustrert av å høre om alle som hadde fått en ny unge etter kun en behandling og var i ferd med å miste håpet. Jenta vår sov godt dagen etter behandling, så ble det like ille. Men det tok ikke lang tid fra friskmeldingen før hun sov godt. Vi jobbet også mye med å få henne til å se til " riktig" side og ble i overkant strenge på at alt som var moro, leker etc skulle være på den siden hun ikke så til. Dette hjalp nok en del på forbedringene hennes. I dag er hun helt frisk og har faktisk vært en del tidligere ute enn jevnaldrende på flere motoriske ting. Lykke til med behandlingen. Det er litt slitsomt nå, men plutselig er gutten din frisk!! Når du sier hun ble "behandlet" for laktoseintoletanse,mener du at du sluttet med melkeprodukter, eller finnes det faktisk behandling. Jeg tror gutten vår også reagerer på melkeprodukter. Har bare testet på egenhånd, ikke hos lege. -burde jeg det?
BR2012 Skrevet 17. januar 2013 #8 Skrevet 17. januar 2013 Hei. babyen min hadde KISS når hun var rundt 2 måneder og vi gikk til fem behandlinger før hun ble bra. Vi merket ikke noe forandring etter de første behandlingene og var veldig frustrerte. Men plutselig, etter den fjerde behandingen fikk vi vite at hun var frisk. Siden har hun ikke vært plaget. Noe av grunnen til at jenta vår ikke ble bedre var at hun hadde andre plager i tillegg. Manuellterapeuten mente at det kun var KISS som feilte henne, men etter å ha utredet henne hos barnelege oppdaget vi at hun hadde laktoseintoleranse. Så snart denne ble behandlet ble hun også raskt bedre. Jeg ble nesten litt frustrert av å høre om alle som hadde fått en ny unge etter kun en behandling og var i ferd med å miste håpet. Jenta vår sov godt dagen etter behandling, så ble det like ille. Men det tok ikke lang tid fra friskmeldingen før hun sov godt. Vi jobbet også mye med å få henne til å se til " riktig" side og ble i overkant strenge på at alt som var moro, leker etc skulle være på den siden hun ikke så til. Dette hjalp nok en del på forbedringene hennes. I dag er hun helt frisk og har faktisk vært en del tidligere ute enn jevnaldrende på flere motoriske ting. Lykke til med behandlingen. Det er litt slitsomt nå, men plutselig er gutten din frisk!! Når du sier hun ble "behandlet" for laktoseintoletanse,mener du at du sluttet med melkeprodukter, eller finnes det faktisk behandling. Jeg tror gutten vår også reagerer på melkeprodukter. Har bare testet på egenhånd, ikke hos lege. -burde jeg det? Jeg var kanskje litt upresis. Jenta mi nektet å bli ammet når hun var rundt 4 mnd, så da måtte vi gå over til en laktosefri morsmelkerstatning. Det er rådyrt og derfor er det greit å ha fått dette påvist hos barmelege og på blå resept. Høres ut som om du ammer og da finner man jo greit ut av det dersom man holder seg unna melkeprodukter. Men det kan kanskje være greit å få det påvist så du slipper å gå på diett forgjeves? Når han begynner med fast føde er holle sine laktosefrie grøt gode alternativer.
Mamma&skatt Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 her fikk vi aldri diagnosen, men han hadde låsninger, i nakke og en klar favorittside som førte til særdeles avflatet bakhode på den ene siden. her begynte vi hos kiropraktor da han var 5 dager og har fortsatt regelmessig frem til 6 mnd. nå er han 7 mnd og vi skal til kontroll i mars. vi merket klar bedring etter 1-2 mnd med behandling og han er i dag langt foran skjema i utviklingen. både sitter, kryper og reiser seg opp etter alt han kan få tak i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå