Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den siste måneden, kanskje lenger, har henting bært rene marerittet! Hun er to og et halvt og ofte er hun nok bare så sliten at når jeg kommer og henter henne kommer alt ut! Slår seg helt vrang, slår, sparker, river i håret når jeg prøver å kle på henne. Skal kle på SJØL!!! Men bare står der og gråter uten å kle seg, så til slutt må jeg jo bare tvinge på henne klærne.. Gruer meg ofte til hentinga.. Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144007851-henting-er-er-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig for dere å få til noen kortere dager for henne? Evt ha litt hjemmekontor på kveldstid...?

Eller snakke med barnehagen om hun kan få ha mer ro sent på dagen, sove mer...

Jeg skjønner godt at du blir fortvilet. Man er jo ofte sliten selv også etter jobb og suå blir hentingen dråpen...

Er i permisjon med lillebror for tiden så hun har allerede ganske kort dag, 5-6 timer. Blir det kortere enn det så er det nesten ikke verdt kjøreturen... Og soving på dagen har hun for lengst slutta med, men de hviler litt etter lunsj..

MEN idag når hun lekte sendte hun en leke på gangen fordi den ikke var snill... Det har hun hvertfall ikke lært her hjemme! Kanskje det er en grunn til at hun utagerer sånn når vi kommer.. Skal høre med bhg på mandag om de sender de på gangen hvis de ikke er "snille". Det synes jeg i så fall ikke er rett...

Trassing? Mange småbarn blir små monstre når de skal ha på seg klær. Her er det fysisk kamp med gutten når vi skal ha på klær og spesielt om det er snakk om yttertøy, det ender med skrik, hyl og fastholding/beinsaks i 8 av 10 tilfeller uansett når på dagen det er. I barnehagen protesterer han imidlertid nesten aldri når de kler på ham... Fetteren hans er helt lik; en viljesterk gutt....

Men om du ser at det er fordi hun er utslitt etter relativt korte barnehagedager, så hadde jeg prøvd å innføre en dupp igjen i barnhagen om det er mulig. Mange barn trenger å sove på dagtid helt til de er tre år.

Har denne endringen skjedd samtidig med at hun har blitt storesøster forresten? Kanskje hun skjønner at mamma er hjemme og koser med babyen på dagtid mens hun må være i bhg?

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...