Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Når jeg har perioder i livet hvor jeg er veldig stressa eller ikke trives så godt, begynner jeg å snakke i søvne. Men ikke bare snakke, jeg drømmer liksom i "våken" tilstand. Og mens jeg "diskuterer" med personen som må høre på dette, blir jeg mer og mer våken og tenker plutselig "Hva f*** er det jeg snakker om?" eksempel 1: Jeg var hjemme hos moren til eksen min og spiste taco sammen med han og henne. Det var bare oss hjemme og når vi hadde lagt oss på rommet og så på en film, sovnet jeg. Da jeg våknet var jeg skråsikker på at det hadde vært en gutt og spist sammen med oss så jeg sa "hvor er han gutten?" Eksen min lurte på hvem jeg mente og jeg svarte han som spiste sammen med oss. Han begynte å le og sa at det ikke var andre enn han og moren, men jeg var helt sikker på at det var en gutt også, så jeg ble sint. Etterhvert som vi "diskuterte" dette, ble jeg mer og mer våken og nesten skremt av meg selv. Fysisk hadde jeg vært våken lenge. Husket alt etterpå, skammet meg og sa bare "drit i det, da!" Eksempel 2: Jeg lå og nynnet på en sang midt på natta. Da jeg våknet husket jeg det veldig godt, og samboeren min bekreftet det. Jeg husket til og med hvilken sang jeg nynnet på, og husker hele stemningen rundt det hele. Flere som har det sånn? Anonym poster: 10a311992379be3b3e968b39f4901a60
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Tror det er ganske vanlig, men både barna og jeg ler i søvne. Jeg våkner ofte av det og lurer på hva jeg lo av Hender jeg prater også, men jeg vet ikke hva jeg sier.
Gjest -Truseløs- Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kan huske å ha sagt ord eller setninger, men ikke en lang samtale. Riktignok våkner jeg ganske brått om jeg sier noe i søvne. På en annen side har jeg flere ganger opplevd søvnparalyse. Det er ekkelt det!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Ja, jeg kan huske å ha våknet mens jeg har snakket i søvne, men kommer ikke på noe akkurat nå, bortsett fra en liten hendelse som skjedde da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Jeg våkner av at jeg hyyyyler, og at pappa går ut fra rommet mitt. Spurte han om hvorfor han var der inne, og da sa han "du hylte så forferdelig at jeg trodde det var noe alvorlig galt som skjedde"..
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Tror det er ganske vanlig, men både barna og jeg ler i søvne. Jeg våkner ofte av det og lurer på hva jeg lo av Hender jeg prater også, men jeg vet ikke hva jeg sier. Jeg våkner også av og til av at jeg ler!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Jeg våkna på hotellgangen kun pakka inn i dyne engang med smekklås på døra ble jeg litt stressa ja. Skulle hatt bilde av ansiktet på mannen min når han lukka opp døra og så hvem som banka så febrilsk på døra Anonym poster: 8b113a88e4676fd51b84f537686ee52c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Har også opplevd søvnparalyse to ganger, turte ikke å sove på flere netter etterpå HI Anonym poster: 10a311992379be3b3e968b39f4901a60
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kan huske å ha sagt ord eller setninger, men ikke en lang samtale. Riktignok våkner jeg ganske brått om jeg sier noe i søvne. På en annen side har jeg flere ganger opplevd søvnparalyse. Det er ekkelt det! Hva er søvnparalyse? Eller vil jeg vite det når jeg sover alene?
Lyckelin Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Nei ingenting. husker ikke å ha gått i søvne heller men det gjør jeg visst også ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Så vidt jeg vet har jeg bare snakket i søvne en eneste gang. Hadde bestemt meg for å gjøre det slutt med typen, før jeg fikk gjort det forelsket jeg meg plutselig hodestups i en annen. Ene natten fortalte typen at jeg hadde snakket i søvne, han trodde at jeg snakket til ham og gjentatt det samme om og om igjen. Jeg våknet av at han pratet med meg. Heldigvis hadde jeg snakket så utydelig at han ikke hadde greid å forstå hva jeg sa. Men jeg husket det, for jeg husket drømmen og hva jeg sa.... spurte stadig han jeg akkurat hadde forelsket meg i om noe og brukte navnet hans gang på gang.... Phu, da svettet jeg inntil jeg var sikker på at typen ikke hadde forstått noe.... Typen og jeg gjorde det slutt rett etter, da, og var enige i at vi hadde vokst fra hverandre, så no hard feelings fra noen av oss heldigvis. Anonym poster: ee96a849f9860b817cb41650b19951c6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kan huske å ha sagt ord eller setninger, men ikke en lang samtale. Riktignok våkner jeg ganske brått om jeg sier noe i søvne. På en annen side har jeg flere ganger opplevd søvnparalyse. Det er ekkelt det! Hva er søvnparalyse? Eller vil jeg vite det når jeg sover alene? Kroppen sover, men hjernen våkner om du skjønner. Kroppen er fullstendig lammet og du får ikke ut en lyd. Skikkelig ekkelt Anonym poster: 10a311992379be3b3e968b39f4901a60
Gjest -Truseløs- Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kan huske å ha sagt ord eller setninger, men ikke en lang samtale. Riktignok våkner jeg ganske brått om jeg sier noe i søvne. På en annen side har jeg flere ganger opplevd søvnparalyse. Det er ekkelt det! Hva er søvnparalyse? Eller vil jeg vite det når jeg sover alene? http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse Jeg "våkner" og kan se, lukte og høre - men ikke bevege meg. Av og til kommer personer (jeg tror jeg ser) mot meg - og jeg kan ikke gjøre noe. Virker som det varer lenge, men de sier det kun varer sekunder.
Gjest -Truseløs- Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Har også opplevd søvnparalyse to ganger, turte ikke å sove på flere netter etterpå HI Anonym poster: 10a311992379be3b3e968b39f4901a60 Skjønner deg godt. Det sies at før trodde man at søvnparalyse var en straff fordi man ofte ser mennesker som kommer mot deg (det kan se ut som om de har onde hensikter). Endret 10. januar 2013 av -Truseløs-
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kan huske å ha sagt ord eller setninger, men ikke en lang samtale. Riktignok våkner jeg ganske brått om jeg sier noe i søvne. På en annen side har jeg flere ganger opplevd søvnparalyse. Det er ekkelt det! Hva er søvnparalyse? Eller vil jeg vite det når jeg sover alene? http://no.wikipedia....ki/Søvnparalyse Jeg "våkner" og kan se, lukte og høre - men ikke bevege meg. Av og til kommer personer (jeg tror jeg ser) mot meg - og jeg kan ikke gjøre noe. Virker som det varer lenge, men de sier det kun varer sekunder. Jeg så også en skygge på høyre side. Kom ikke mot meg, men sto liksom bare der. HI Anonym poster: 10a311992379be3b3e968b39f4901a60
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Snakker ikke i søvne (bortsett fra den ene gangen) men jeg har såkalte lucid dreams hvor jeg er bevisst at jeg sover og drømmer mens jeg drømmer. Dermed kan jeg også styre drømmer som blir ubehagelige, og det er praktisk, slipper å ha slike mareritt som jeg hadde som barn. "Hjelp, nå er det ute med meg!! Shit, shit, shit, dette kommer jeg meg ikke ut av. Men vent, dette er jo en drøm, da kan jeg jo skape de egenskapene jeg trenger for å komme meg ut av denne situasjonen...." ....og så gjør jeg det, finner ut at om jeg springer i 300 km i timen så vil ikke forfølgerne ta meg igjen, jeg kan fly bare med å hoppe opp i luften og bestemme meg for å fly osv. Veldig praktisk Anonym poster: ee96a849f9860b817cb41650b19951c6
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Minner litt om noen drømmer jeg noen ganger har. At jeg ikke kan løpe eller rope (om hjelp) alt etter hva som hadde vært aller nødvendigst i den situasjonen jeg drømmer om. Det er grusomt!! Men jeg sover jo, tror jeg.. Høres i alle fall ekkelt ut!
Gjest -Truseløs- Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kan huske å ha sagt ord eller setninger, men ikke en lang samtale. Riktignok våkner jeg ganske brått om jeg sier noe i søvne. På en annen side har jeg flere ganger opplevd søvnparalyse. Det er ekkelt det! Hva er søvnparalyse? Eller vil jeg vite det når jeg sover alene? http://no.wikipedia....ki/Søvnparalyse Jeg "våkner" og kan se, lukte og høre - men ikke bevege meg. Av og til kommer personer (jeg tror jeg ser) mot meg - og jeg kan ikke gjøre noe. Virker som det varer lenge, men de sier det kun varer sekunder. Jeg så også en skygge på høyre side. Kom ikke mot meg, men sto liksom bare der. HI Anonym poster: 10a311992379be3b3e968b39f4901a60 Ja, det er vanlig også. Skumle saker...
Veslepus86 Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Etter jeg fikk datteren min, så har det hendt flere ganger at jeg begynner å lete febrilsk etter henne i sengen våres. En gang ristet jeg borti mannen, så han våknet. Jeg husker alt og vet at jeg letter etter henne, men så plutselig så kommer jeg til meg selv og sjekker senga hennes. Der ligger hun å sover så søt. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det, fordi hun har aldri sovet sammens med oss i senga på natta. Jeg har også dyttet puta langs veggen og dyttet på mannen (han våknet og lurte på hva jeg drev med). Jeg dyttet meg febrilsk nedover senga også, alt dette fordi jeg trodde det var en edderkopp på puta. Herregud og flau jeg ble, da jeg innså at jeg bare drømte det og sa bare glem det. Hehe
Musemorbr / Skrevet 10. januar 2013 #19 Skrevet 10. januar 2013 Jeg spiser i søvne. Ikke sånn at jeg går og finner meg mat på ordentlig, men jeg drømmer at jeg frotser i god mat. Smatter, tygger, slafser og lager skikkelige mmmm nam nam lyder. Også klakker jeg med tennene. Mannen sier han holder på å bli sprø av det noen netter. hehe Det startet faktisk da jeg var i en ulykke og ødela mange av tennene mine (og ryggen) og ikke kunne spise noe som trengte mer tygging enn det jeg kunne bruke fortennene til. Siden det tok ca 6 år før vi og tannlegen vant igjennom hos NAV om å få det dekket, var tilstanden rimelig tragisk. Jeg hadde knust alle jekslene og hadde akutt betennelse. Utviklet da en merkelig drømmetilstand der jeg "spiste" alt jeg ikke kunne røre på dagtid. Sjokolade, brus, knekkebrød, gulrot, nøtter osv. Det ble mindre av det etter jeg fikk ordnet tennene, men en gang i blant gjør jeg det fremdeles.
Snuppelupp1988 Skrevet 10. januar 2013 #20 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jada mange ganger Var en gang jeg drømte at støvsugeren satt fast i soveromsvinduet. Reiste meg opp og skulle jo få den løs. Banner og sverter og løper ut til da min eks og er flyforbanna på han fordi det er jo han som har satt fast støvsugeren og jo mer jeg kjefter så våkner jeg. Følte meg bare så dum når jeg kommer på alt. Eksen lo seg jo skakk ihjel flere dager senere Uff... Endret 10. januar 2013 av Snuppelupp1988
Gjest Nerdens'mus Skrevet 10. januar 2013 #21 Skrevet 10. januar 2013 Hm folk kommer ikke mot meg når jeg har søvnparalyse. Hender de peker og ler for at jeg har henderne under dyna, men for det meste bare fester de eller spiller dataspill og påstår at jeg ikke våkner uansett hvor mye de bråker. Snakker i søvne gjorde jeg sjeldent, men kun på direkt tiltale og sortsett bare uforståelig mumling etter hva jeg har hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå